« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
stručna suradnica psihologinja
MIRELA ILEKOVIĆ, univ.spec.psih.sav.
RADNO VRIJEME
(neposredni rad sa učenicima, učiteljima i roditeljima te ostali stručni poslovi u školi)
PONEDJELJAK | 8-14h |
UTORAK | 8-14h |
SRIJEDA | 12-18h |
ČETVRTAK | 8-14h |
PETAK | 8-14h |
tel: 043/ 221-598
e- mail: mirela.ilekovic@skole.hr
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ako trebaš pomoć, odlazak psihologu je dobra i ispravna odluka.
Ljudi su sposobni riješiti svoje probleme, ali im je ponekad potrebna stručna pomoć kako bi u tome bili uspješniji. Psiholog radi s normalnim ljudima koji imaju uobičajene životne probleme. Učenici ne idu kod školskog psihologa po kazni ( zato što su se neprimjereno ponašali), nego zato da im psiholog pomogne da poboljšaju komunikaciju i odnose s drugima i/ili uspjeh u učenju.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KAKO ZNAM DA TREBAM POMOĆ ŠKOLSKOG PSIHOLOGA?
Školskom psihologu se obraćaš kada želiš razgovarati o nečemu ili trebaš pomoć oko neke situacije u školi ili izvan nje. Odlazak psihologu je kao odlazak učitelju kada ne razumiješ neki zadatak ili majstoru kada ne uspijevaš sam/a popraviti bicikl. Često te psihologu može netko uputiti (učitelj ili roditelj) ili te pak psihologinja u školi može sama pozvati. Ni u tome nema ničeg lošeg - možda ti treba poticaj pa ćeš se kasnije i samostalno obraćati za pomoć ili savjet.
Čak i ako prolaziš neku životnu fazu koja i većini tvojih vršnjaka donosi stres i čudna raspoloženja (npr. pubertet, promjena sredine...) nema razloga da ne podijeliš svoja iskustva sa školskom psihologinjom. Možda ti se dogodila neka druga životna promjena, npr. rastava roditelja, smrt bliske osobe, prekid prijateljstva ili ljubavne veze...Ponekad osjećaš da se povlačiš u sebe i teško dijeliš osjećaje s drugima, osjećaš se bespomoćno, imaš loše mišljenje o sebi, preplašen/a si i zabrinut/a....možda imaš glavobolje, bolove u trbuhu, probleme sa spavanjem...Sve su to situacije u kojima možeš zatražiti savjetovanje psihologa. Psiholog ti može pomoći u prepoznavanju onih misli, osjećaja i ponašanja koja ti stvaraju poteškoće. Zajedno s tobom traži i pronalazi načine da savladaš prepreke i ostvariš svoje ciljeve.
Ako se u tvom životu sve odvija dobro, ali bi ipak želio/la još malo raditi na osobnom razvoju, školska psihologinja ti može pomoći u prepoznavanju i usmjeravanju tvojih snaga i potencijala.
Ako misliš da je nekom učeniku iz tvog ili nekog drugog razreda potrebna podrška ili pomoć, ohrabri ga da je potraži i slobodno dođi s njim.
Psihologinja je svim učenicima dostupna i putem aplikacije Teams. Slobodno se javi za savjet ili dogovor!
Tjelesno vježbanje pomaže ojačati naše mišiće i tijelo. Mindfulness je vještina koja pomaže da naš mozak bude zdrav i jak! Oboje smo objedinili u aktivnostima školskog preventivnog programa „Jačamo um i tijelo“ sa učenicima prvih i petih razreda matične škole. Voditelji ovih aktivnosti su učitelj TZK Saša Ćurčić i školska psihologinja Mirela Ileković.
U okviru školskog preventivnog programa „Jačamo um i tijelo“ sa učenicima 1. b razredu su do sada provedene tri radionice mindfulnessa. Radionice provodi školska psihologinja Mirela Ileković u suradnji sa učiteljicom Sandrom Kamber unutar izvannastavne aktivnosti „Rastimo zajedno“. Mindful aktivnosti provode se tako da svjesno i namjerno usmjeravamo svoju pozornost na „ovdje“ i „sada“. Mindfulness pomaže djeci jasnije vidjeti što se događa u njihovom umu, tijelu, emocijama i u okolini. Poboljšava pažnju, koncentraciju, pamćenje, regulaciju osjećaja i ponašanja, spavanje, odnose s drugima, samoprihvaćanje i samopouzdanje. Uključuje koncepte zahvalnosti, suosjećanja (prema sebi i prema drugima) i ljubaznosti.
Tako su u listopadu s učenicima provedene aktivnosti izrade kruha na radionici „Naš“ kruh, a gotov proizvod kušan je na mindful način usmjeravajući pažnju svojim osjetilima – vidom, dodirom, njuhom i okusom. Nakon toga kod učenika je još jednom mindfulness vježbom potaknut osjećaj zahvalnosti prema svima koji su pridonesli nastanku tog kruha.
U studenome je u bjelovarskom parku Borik s ovim prvašićima provedena radionica Ususret jeseni na mindful način. Tako je prekrasno prirodno okruženje iskorišteno za interesantne vježbe fokusa i pažnje te umirivanja u stresnim situacijama. Učenici su se usredotočili na sve ono što su mogli zamijetiti vidom, zatim sluhom, mirisom i dodirom. Nakon toga su tijekom šetnje parkom na poseban način radili vježbe osvještavanja tijela i pokreta. Ljubav, nježnost, ljubaznost i zahvalnost iskazivali su ovog puta Zemlji i prirodi koja ih okružuje dijeleći svojim stopalima nježne poljupce tlu i drveću.
Tijekom siječnja su učenici istraživali o pticama našega kraja te su potom na radionici Od hranilice do zagrljaja pristupili izradi hranilica za ptice kako bi im pomogli prehraniti se u ovom hladnom dijelu godine. Tom prilikom s učenicima se prakticirao mindfulness kroz temu suosjećanja prema sebi, prema životinjama i osobama koje trebaju našu brigu i podršku. Za posebnu osobu s kojom suosjeća svaki je učenik izradio crtež zagrljaja sa porukom. Crteže su učenici pohranili u koverte i osobno ih uručivali osobama kojima su namijenjene.
Početkom veljače održan je roditeljski sastanak u kojemu je školska psihologinja roditelje upoznala sa dobrobitima mindfulnessa, informirala ih o provedbi aktivnosti mindfulnessa unutar školskog preventivnog programa „Jačamo um i tijelo“ te ih potaknula na prakticiranje neformalnog mindfulnesa (kroz svakodnevne aktivnosti kao što su jedenje, šetnje, vožnja automobilom, tuširanje i sl.) te vježbi usmjeravanja na pozitivne događaje u danu u cilju povećanja osobne dobrobiti i brige za vlastito mentalno zdravlje.
Mindfulness radionice u 1. b razredu provodit će se i dalje u okviru ovog školskog preventivnog programa i eTwinning projekta „Izdahni ljutnju, udahni mir“.