« Listopad 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
UNESCO Associated Schools Network - ASPnet - Mreža udruženih škola je mreža pokrenuta 1953. godine s ciljem promicanja načela UNESCO-a, unaprjeđivanja mira i međunarodne suradnje promicanjem obrazovanja, znanosti i kulture u školama. ASPnet povezuje obrazovne institucije diljem svijeta te u 182 zemlje okuplja više od 11.500 škola članica koje djeluju na potpori međunarodnom razumijevanju, miru, interkulturalnom dijalogu, održivom razvoju i kvalitetnom obrazovanju u praksi. Ova mreža škola pokretač je inovacija i kvalitete u obrazovanju s posebnim naglaskom na postizanje obrazovnih ciljeva o Globalnome građanskom obrazovanju i Obrazovanju za održivi razvoj, a djeluje na međunarodnoj i nacionalnoj razini.
Školske koordinatorice za UNESCO ASPnet:
Danica Barišić i Martina Supančić
3. 5. 2024.
Učenici sedmog razreda PŠ Ciglena naše škole su zajedno sa svojom učiteljicom biologije, Ivanom Banjeglav aktivno sudjelovali u globalnoj kampanji Global Action Days, koju je pokrenula Foundation for Environmental Education (FEE), partnerska organizacija UNESCO-a. Kroz svoje angažirano djelovanje, učenici su prikupljali otpad u okolišu škole te ga sustavno razvrstavali, promičući na taj način koncept kružnog gospodarstva.
Važno je istaknuti da kružno gospodarstvo potiče održivu uporabu resursa te smanjuje nastajanje otpada, što direktno doprinosi i smanjenju negativnih utjecaja na okoliš i klimatske promjene. Hvala našim učenicima što su prepoznali važnost očuvanja okoliša i aktivno doprinijeli njegovoj zaštiti, promovirajući pritom ideje održivog razvoja i kružnog gospodarstva!
učiteljica: Ivana Banjeglav
#MyActionsMatter
#GlobalActionDays
#GreeningEducation
3. 5. 2024.
Učenici 6.B razreda su zajedno sa svojom učiteljicom prirode i biologije, Majom Puc, sudjelovali u globalnoj kampanji Global Action Days, koju je pokrenula Foundation for Environmental Education (FEE), partnerska organizacija UNESCO-a. Ova inicijativa je potaknula odgojno-obrazovne institucije diljem svijeta na sudjelovanje u aktivnostima vezanim uz zaštitu okoliša i suočavanju s klimatskim promjenama.
U sklopu kampanje, učenici su proveli vrijeme u okolišu škole, promatrajući ptice, slušajući njihove zvukove te koristeći priručnike i aplikaciju Merlin Bird ID za njihovu identifikaciju. Ova aktivnost potaknula je kod učenika razvoj strpljenja, kulture ponašanja u prirodi te ih uvježbala u promatranju, slušanju i razlikovanju zvukova u prirodi. Kroz ovaj proces, stekli su znanje o najčešćim pticama u okolišu škole te o njihovom načinu života.
Učenici su također istražili status uočenih ptica na IUCN (Međunarodna udruga za očuvanje prirode i prirodnih bogatstava) Crvenom popisu ugroženih vrsta. Kroz ovaj dio istraživanja, upoznali su se s ozbiljnošću situacije u kojoj se neke vrste nalaze te uočili potrebu za očuvanjem njihovih populacija.
Učenici su raspravljali o mogućim uzrocima ugroženosti tih vrsta, kao što su gubitak staništa, onečišćenje okoliša i klimatske promjene. Nadalje, razmatrali su moguće korake koje pojedinci i zajednice mogu poduzeti kako bi se zaštitile ptice i njihova staništa. Ovakva aktivna participacija potaknula je učenike na razmišljanje o svojoj ulozi u očuvanju prirode te ih potaknula na djelovanje za bolju budućnost našeg planeta.
#MyActionsMatter
#GlobalActionDays
#GreeningEducation
23. 3. 2024.
Učenici dodatne nastave Likovne i Glazbene kulture u petak su posjetili Ansambl LADO i Muzej iluzija. Cilj terenske nastave usvajanje je dodatnih znanja i vještina iz glazbene i likovne kulture te razvijanje interesa prema različitim umjetničkim i etnografskim sadržajima.
„Školski sat s Ladom – Glazbena baština“ edukativni je projekt jedinog profesionalnog nacionalnog Ansambla u sklopu kojeg Orkestar Ansambla LADO učenicima prezentira bogata i različita hrvatska tradicijska glazbala i njihove nevjerojatne mogućnost kroz skladbe iz različitih hrvatskih regija. Orkestar Ansambla LADO prikazao je tradicijska glazbala i sastave kroz djela „Šokački sastanak“, „Drmeš“, „Gračansku polku“, „Zelinske mužikaše“ i dr. LADO s posebnim senzibilitetom pristupa mladoj publici, budući da je upravo ona ključna u širenju i populariziranju tradicijske kulture na edukativan i zabavan način, jedinstvenim izvedbama.
U Muzeju iluzija učenici su uz stručno vodstvo vidjeli veliki broj eksponata te kroz zabavne i atraktivne varke naučili mnogo o vidu, percepciji, ljudskom mozgu i znanosti te spoznali zašto oči vide stvari koje mozak ne razumije. Muzej je interaktivan tako da su učenici aktivno sudjelovati u razgledu eksponata i uz pomoć stručnog vodstva naučili kako fotografirati iluzije.
Na terensku nastavu putovali smo vlakom što je za dio učenika bio poseban doživljaj prvog putovanja vlakom u životu. Tijekom šetnje gradom učenici su upoznali mnoge kulturne znamenitosti poput Hrvatskog narodnog kazališta, Zdenca života kipara Ivana Meštrovića, Akademije dramskih umjetnosti, a posebno iznenađenje i doživljaj bilo je prošetati tunelom Grič.
učiteljice: Danica Barišić i Lorena Buršić-Lukić
21. 3. 2024.
Danas je u našoj školi prigodnim aktivnostima među učenicima predmetne nastave obilježen Svjetski dan poezije.
Učiteljice Hrvatskoga jezika pozvale su sve učenike da u školu donesu pjesmu nekog od poznatih domaćih i svjetskih pjesnika. Učenici su jedni drugima na satovima Hrvatskoga jezika čitali pjesme i opisivali čime su ih privukle, a potom je svaki učenik „svoju pjesmu“ zalijepio kamo god u školi je htio. Tako su zidovi hodnika naše škole postali oblijepljeni pjesmama – nadamo se da će ih učenici čitati i u danima koji slijede.
U 7. c razredu uz opisanu su aktivnost učenici čitali pjesme Rafaele Sikra - njihove kolegice koja u slobodno vrijeme piše. Svaki je učenik dobio jednu njenu pjesmu, a nakon što su ih pročitali, ispričali su svoje dojmove i postavili Rafaeli pitanja koja su ih zanimala o njenom bavljenju poezijom. Saznali su da je Rafaela odmalena voljela slušati i čitati pjesme te da je naviku pisanja pjesama „pokupila“ od svog tate, koji također piše. Otkrili su kako se naš pozitivan odnos prema nekom pjesničkom tekstu zapravo događa zbog prepoznavanja – osjećamo da je emocija opisana u pjesmu slična nama i našim emocijama. Učenici su na kraju sata u školskom holu s ponosom izložili Rafaeline pjesme, a njen su angažman nagradili i spontanim pljeskom.
Zadovoljne smo što je na Svjetski dan poezije svaki učenik predmetne nastave pročitao barem jednu pjesmu – nadamo se da smo im današnjim, manje formalnim aktivnostima, uspjele još malo više otkriti prelijepi svijet poezije.
Učiteljice Hrvatskog jezika: Mirjana Ištef, Jasna Kalem, Valnea Krezo i Sanja Sabljak
8. 3. 2024.
Međunarodni dan žena dan je kada se slave ekonomska, politička i društvena dostignuća žena. Prvi Dan žena obilježen je još početkom 20. stoljeća u SAD-u. Inicijativom Ujedinjenih naroda 1977. godine, 8. ožujak proglašen je službenim UN-ovim praznikom za ženska prava i svjetski mir te se otada Međunarodni dan žena obilježava svake godine.
Tom su prigodom učenica 7. c razreda Tena Blažeković, knjižničarka naše škole Danica Popilovski Topalović i učiteljica Glazbene kulture Danica Barišić priredile izložbu kojom su podsjetile na mnoge značajne žene koje nas predstavljaju u svijetu te uspješne žene u „muškim“ zanimanjima s naglaskom na izuzetno uspješne Bjelovarčanke. Prošlogodišnja anketa provedena među učenicima osmih razreda pokazala je kako i mlade generacije još uvijek dijele zanimanja na tradicionalno muška ili ženska. Iako su žene i muškarci po svim zakonima jednaki, mnoga istraživanja pokazuju da tako nije i u praksi. Kako u svijetu, tako i u Hrvatskoj, potrebno je još mnogo učenja i razvijanja svijesti o jednakosti i ravnopravnosti žena.
Dana 12. 12. 2023. učenici šestih i sedmih razreda, koji su uključeni u dodatnu nastavu Likovne kulture, Glazbene kulture i izvannastavnu aktivnost Pjevački zbor, posjetili su Varaždin. U Hrvatskom narodnom kazalištu u Varaždinu pogledali su dramsko-plesnu predstavu Orašar.
Nakon predstave slijedila je šetnja baroknim gradom Varaždinom te razgled najznačajnijih gradskih znamenitosti. U slobodno vrijeme učenici su mogli doživjeti duh blagdana šetnjom kroz Varaždinski Advent koji nudi osjećaj intimnosti i topline, a posebno oduševljenje izazvao je posjet Čarobnom gradu Djeda Mraza.
Zatim je uslijedila vožnja do Marije Bistrice gdje smo posjetili Medičarnu Šćuric u kojoj smo vrlo srdačno dočekani pravim finim medenjacima, a učenici su prisustvovati radionici za cjelovitu izradu licitara. Gospođa Branka učenike je upoznala s obrtom medičarstva od izrade tijesta, modlanja i oslikavanja, a zatim su učenici ukrasili svoja licitarska srca te svoje uratke ponijeti kući. Osim licitara učenici su imali priliku vidjeti i kolekciju tradicijskih drvenih igračaka. Ovom radionicom i posjetom Mariji Bistrici učenici su upoznali važan dio kulturne baštine, nematerijalna dobra upisana na UNESCO-ov Reprezentativni popis nematerijalne kulturne baštine čovječanstva.
Nakon radionice uslijedio je kratak obilazak centra Marije Bistrice te posjet Svetištu Majke Božje Bistričke koje je nacionalno hrvatsko svetište i zaštićeno je kulturno dobro.
učiteljice: Lorena Buršić-Lukić i Danica Barišić
Dana 26. listopada, u okviru dodatne nastave Likovne i Glazbene kulture, učenici su posjetili Hrvatsko narodno kazališta i Etnografski muzej u Zagrebu. Cilj ovakve nastave usvajanje je dodatnih znanja i vještina iz glazbene i likovne kulture te razvijanje interesa prema različitim umjetničkim i etnografskim sadržajima. Grupni obilazak HNK ustanovljen je radi upoznavanja s poviješću i ustrojem Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu gdje su učenici uz stručno vodstvo obišli cijelo kazalište te razgledali gledalište, pozornicu, garderobe, krojačke radionice, spremišta kostima, baletne dvorane…
U Etnografskom muzeju učenici su razgledali stalni postav u kojem su izložene narodne nošnje iz Hrvatske koje svjedoče o razini umijeća tekstilnog rukotvorstva pojedinog prostora, kao i društvenom položaju njihovih vlasnika. Uz nošnje izloženi su i drugi predmeti vezani uz svakodnevicu života u pretežno ruralnim krajevima, poput kućnog inventara, glazbenih instrumenata, predmeta vezanih uz običaje, proizvoda tradicijskih obrta kao što su licitari i drvene dječje igračke. Razgled stalnog postava učenicima je bio priprema za likovnu radionicu Ornament na tekstilu u kojoj su koristeći različite likovne tehnike kreirali ekološke torbe. U muzeju su učenici pogledati i novu veliku izložbu Intimni prostori svakodnevice na kojoj su po prvi put prikazani predmeti iz zbirke pokućstva koji potječu uglavnom iz 19. stoljeća i do sredine 20. stoljeća, zajedno sa suvremenim umjetničkim interpretacijama.
U vremenu između posjeta kazalištu i muzeju, učenici su vidjeli kulturne ustanove i znamenitosti poput Muzeja za umjetnost i obrt, Umjetnički paviljon, Muzičku akademiju te skulpture Ivana Meštrovića i Vojina Bakića.
Današnjom terenskom nastavom uključili smo se u obilježavanje Dana europske baštine 2023. To je manifestacija kojom se slavi kulturna baština svih europskih zemalja, regija, gradova i sredina kako bi se podigla svijest o zajedničkoj europskoj baštini i stalnoj potrebi za njenom zaštitom.
voditeljice: Lorena Buršić-Lukić i Danica Barišić
Svjetski dan učitelja obilježava se svake godine 5. listopada, a proglasio ga je UNESCO 1994. godine. Taj je dan prigoda da se pokaže da je rad učitelja i nastavnika prepoznat kao jedan od najvažnijih za ukupan razvoj društva te da se takav i cijeni. Učiteljica Hrvatskog jezika Sanja Sabljak sa svojim učenicima obilježila je Dan učitelja te u holu škole pripremila pano s crtežima učitelja koje je izradila učenica 7. b razreda Dora Švenda i izjavama o učiteljima koje su dali učenici 5. b, 7. b i 7. c razreda.