stručna suradnica psihologinja
MIRELA ILEKOVIĆ, univ.spec.psih.sav.
RADNO VRIJEME
(neposredni rad sa učenicima, učiteljima i roditeljima te ostali stručni poslovi u školi)
PONEDJELJAK |
8-14h |
UTORAK |
8-14h |
SRIJEDA |
12-18h |
ČETVRTAK |
8-14h |
PETAK |
8-14h |
tel: 043/ 221-598
e- mail: mirela.ilekovic@skole.hr
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ako trebaš pomoć, odlazak psihologu je dobra i ispravna odluka.
Ljudi su sposobni riješiti svoje probleme, ali im je ponekad potrebna stručna pomoć kako bi u tome bili uspješniji. Psiholog radi s normalnim ljudima koji imaju uobičajene životne probleme. Učenici ne idu kod školskog psihologa po kazni ( zato što su se neprimjereno ponašali), nego zato da im psiholog pomogne da poboljšaju komunikaciju i odnose s drugima i/ili uspjeh u učenju.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KAKO ZNAM DA TREBAM POMOĆ ŠKOLSKOG PSIHOLOGA?
Školskom psihologu se obraćaš kada želiš razgovarati o nečemu ili trebaš pomoć oko neke situacije u školi ili izvan nje. Odlazak psihologu je kao odlazak učitelju kada ne razumiješ neki zadatak ili majstoru kada ne uspijevaš sam/a popraviti bicikl. Često te psihologu može netko uputiti (učitelj ili roditelj) ili te pak psihologinja u školi može sama pozvati. Ni u tome nema ničeg lošeg - možda ti treba poticaj pa ćeš se kasnije i samostalno obraćati za pomoć ili savjet.
Čak i ako prolaziš neku životnu fazu koja i većini tvojih vršnjaka donosi stres i čudna raspoloženja (npr. pubertet, promjena sredine...) nema razloga da ne podijeliš svoja iskustva sa školskom psihologinjom. Možda ti se dogodila neka druga životna promjena, npr. rastava roditelja, smrt bliske osobe, prekid prijateljstva ili ljubavne veze...Ponekad osjećaš da se povlačiš u sebe i teško dijeliš osjećaje s drugima, osjećaš se bespomoćno, imaš loše mišljenje o sebi, preplašen/a si i zabrinut/a....možda imaš glavobolje, bolove u trbuhu, probleme sa spavanjem...Sve su to situacije u kojima možeš zatražiti savjetovanje psihologa. Psiholog ti može pomoći u prepoznavanju onih misli, osjećaja i ponašanja koja ti stvaraju poteškoće. Zajedno s tobom traži i pronalazi načine da savladaš prepreke i ostvariš svoje ciljeve.
Ako se u tvom životu sve odvija dobro, ali bi ipak želio/la još malo raditi na osobnom razvoju, školska psihologinja ti može pomoći u prepoznavanju i usmjeravanju tvojih snaga i potencijala.
Ako misliš da je nekom učeniku iz tvog ili nekog drugog razreda potrebna podrška ili pomoć, ohrabri ga da je potraži i slobodno dođi s njim.
Psihologinja je svim učenicima dostupna i putem aplikacije Teams. Slobodno se javi za savjet ili dogovor!
Saša Ćurčić i Mirela Ileković napredovali u zvanje učitelja i stručnog suradnika psihologa mentora
Čestitamo od srca našim kolegama učitelju Tjelesne i zdravstvene kulture Saši Ćurčiću i stručnoj suradnici psihologinji Mireli Ileković na napredovanju u zvanje učitelja, odnosno stručnog suradnika mentora!
Želimo im puno uspjeha u budućem radu!
[OPŠIRNIJE]
Uspješno realiziran međuškolski projekt "Zajedno možemo sve, mi iz 2.b"
Tijekom ove školske godine nastavljena je suradnja naše škole sa III. OŠ Bjelovar kroz projektne aktivnosti koje su povezale učenike dva 2.b razreda, 2 učiteljice i 2 školske psihologinje. Uspješno je realiziran međuškolski projekt "Zajedno možemo sve, mi iz 2.b".
https://sway.cloud.microsoft/jZR8Slq994cdk7Rm?ref=Link
[OPŠIRNIJE]
"Malci radoznalci" obilježili Dan darovitih učenika
Europski dan talentiranih i darovitih prvi puta je proglašen 2011. godine, a u hrvatskim školama se od 2013. na prvi dan proljeća, 21. ožujka obilježava Dan darovitih učenika. Postoje učenici čije sposobnosti nadilaze zahtjeve postojećih redovitih školskih programa. Takvi učenici mogu više ako im omogućimo uvjete u kojima se njihovi iznimni potencijali mogu uspješno razvijati.
[OPŠIRNIJE]
Učenici 2.b u humanitarnoj akciji za Sigurnu kuću
Jedna od aktivnosti realizirana tijekom međuškolske suradnje I. i III. OŠ Bjelovar u okviru projekta „Zajedno možemo sve, mi iz 2. b“ imala je humanitarni karakter te je prošloga tjedna cijeli proces priveden svome kraju. Naime, ova je akcija započela u predbožićno vrijeme kada su male ručice učenika 2. b razreda I . i III. OŠ Bjelovar sa svojim učiteljicama Sandrom Kamber i Slavenkom Majerić te psihologinjama Mirelom Ileković i Mirjanom Skukan izrađivale božićne ukrase i mindfulness boce sa ciljem prikupljanja donacija za djecu koja su u teškim životnim situacijama te im je potrebna podrška i pomoć.
[OPŠIRNIJE]
Mjesec listopad u znaku brige o mentalnom zdravlju
Svake godine 10. listopada obilježava se Svjetski dan mentalnog zdravlja. Cilj obilježavanja jest podizanje svijesti o mentalnom zdravlju kao neizostavnom dijelu sveukupnog zdravlja. Svjetska zdravstvena organizacija zdravlje definira kao stanje cjelovitog tjelesnog, psihičkog i socijalnog blagostanja. Mentalno zdravlje više je od same odsutnosti mentalnog poremećaja, bolesti ili onesposobljenosti - to je blagostanje u kojemu pojedinac ostvaruje vlastite potencijale, nosi se s normalnim životnim stresovima, produktivno radi i u mogućnosti je doprinijeti svojoj zajednici (u obitelji, u školi, na radnome mjestu, u zajednici gdje živi i dr.).
Za očuvanje mentalnoga zdravlja je važno ulaganje u emocionalnu dobrobit (osjećaji), psihičku dobrobit (pozitivno funkcioniranje), društvenu dobrobit (odnosi s drugima i prema društvu), tjelesnu dobrobit (tjelesno zdravlje), duhovnu dobrobit (smisao života). Sve to čini naše dobro mentalno zdravlje. Stoga je važno djecu i mlade podučavati i poticati na aktivnosti koje podupiru mentalno zdravlje. Svjetski dan mentalnog zdravlja bio je poticaj za aktivnosti na tu temu u našoj školi tijekom listopada.
Tako su se učenici svih 7. razreda naše škole sa školskom psihologinjom bavili temom anksioznosti. Ispunjavali su upitnik ispitne anksioznosti i na taj način uočavali simptome anksioznosti vezane za ispitivanje u školi te upoznavali i uvježbavali tehnike samopomoći u nošenju sa teškoćama koje anksioznost može izazvati. Zatim su učenici iznijeli vlastita zapažanja o tome kojim postupcima učitelji mogu pomoći, a kojim odmoći tijekom ispitnih situacija. O rezultatima upitnika, zapažanjima učenika kao i korisnim smjernicama u radu s učenicima sa izraženim simptomima ispitne anksioznosti učitelje će izvijestiti školska psihologinja.
Daroviti učenici razredne nastave su se također tijekom listopada bavili temama mentalnog zdravlja. Jedna je radionica bila posvećena asertivnosti, odnosno načinu komunikacije kojim se uspješno zauzimamo za sebe jasno izražavajući sugovorniku svoje osjećaje, želje i potrebe. Tijekom druge radionice učenici su sa školskom psihologinjom objedinili aktivnosti i korisne vježbice za unaprjeđenje mentalnog zdravlja i napravili pripremu za radionice koje će provoditi sa učenicima razredne nastave tijekom školske godine. Ove „Naše supermoći“ predstavljene su također na prigodnom panou u našoj školi.
Stručna suradnica psihologinja Mirela Ileković
[OPŠIRNIJE]
Obogaćeni program za darovite učenike „Malci radoznalci“ uspješno realiziran i u ovoj školskoj godini
Školski obogaćeni program za darovite učenike „Malci radoznalci“ provodi se u našoj školi sa identificiranim potencijalno darovitim učenicima razredne nastave. U ovoj školskoj godini programom je obuhvaćeno ukupno 20 potencijalno darovitih učenika koji su bili formirani u dvije zasebne skupine – učenici 3. i 4. razreda. Održano je ukupno 25 tematskih radionica Radionice su se održavale svake druge srijede u poslijepodnevnim satima pod vodstvom koordinatorice programa školske psihologinje i 10 učitelja različitih predmetnih područja. Tako su učenici na zanimljiv i kreativan način učili programirati i raditi sa različitim digitalnim alatima, izvoditi pokuse i otkrivati zanimljive spoznaje o prirodi koja nas okružuje, muzicirali su, crtali i modelirali, rješavali mozgalice, kritički promišljali, učili surađivati, nositi se s neuspjehom, opuštati se i bolje koncentrirati, vježbali mindfulness….
Na ovakav način su ovi učenici bili uključeni u raznovrsne aktivnosti kroz koje su imali priliku razvijati svoje interese i potencijale, jačati motivaciju i sampouzdanje.
Početkom ove školske godine ostvarili smo suradnju sa uvaženom profesoricom Majdom Rijavec koja je naša iskustva i dojmove roditelja polaznika programa prikazala u svojoj novoj knjizi koja je posvećena upravo darovitim učenicima.
Psihologinja Mirela Ileković
[OPŠIRNIJE]
Završen projekt „Jačamo um i tijelo“
Projektom „Jačamo um i tijelo“ I. OŠ Bjelovar se 21. rujna 2022. prijavila na natječaj za provedbu preventivnih projekata osnovnih i srednjih škola te učeničkih domova u školskoj godini 2022./23. koje raspisuje Ministarstvo znanosti i obrazovanja. Ostvarenim financijskim sredstvima nabavljeni su stolovi za stolni tenis i stolni nogomet, zračni hokej i koš za košarku koji su postavljeni u hol škole te šah i društvene igre kojim su opremljeni kutci za opuštanje u hodnicima škole.
Aktivnosti projekta koji je sastavni dio školskog preventivnog programa u ovoj školskoj godini provedene su u razdoblju od listopada do svibnja pod vodstvom učitelja TZK Saše Ćurčića i stručne suradnice psihologinje Mirele Ileković.
Cilj projekta je bio poticati poželjne i prevenirati nepoželjne oblike ponašanja učenika kroz sportske radionice i radionice usmjerene svjesnosti (engl. mindfulness). Učenicima se nabavljenim rekvizitima omogućilo sadržajno provođenje slobodnog vremena u školi (odmor, slobodni sat) te ih se podučilo tehnikama samoregulacije koje pridonose razvoju zdravih mehanizama u nošenju sa stresnim situacijama, a time i odabiru primjerenih oblika ponašanja u školi.
Ciljana skupina su bili svi učenici matične škole s posebnim naglaskom na učenike 1. i 5. razreda kao posebno osjetljive skupine obzirom na izloženost stresu koji donosi prilagodba na školski život.
Stručna suradnica psihologinja je sa učenicima 1. i 5. razreda matične škole provodila radionice mindfulnessa. Tijekom tih radionica učenici su uvježbavali tehnike abdominalnog disanja (koja pomaže umiriti svoje tijelo i um), usredotočiti se na „ovdje i sada“ kroz vlastita osjetila, prepoznavati svoje misli i osjećaje i koristiti mehanizme samoregulacije. Radionice su provedene u učionicama i na otvorenom (u obližnjim parkovima).
Učitelj TZK je učenike istih razrednih odjela dodatno podučavao igrati stolni tenis, stolni nogomet, zračni hokej, košarku i šah uz naglasak na poštivanju pravila i fair playu kroz radionice u holu škole i u sportskoj dvorani.
Sveukupno je s učenicima provedeno 18 radionica u okviru satova razrednika te je održan 1 roditeljski sastanak na kojemu su roditelji informirani o projektnim aktivnostima i potaknuti na suradnju.
Učenici su rado sudjelovali u ovim aktivnostima koje su opisali zanimljivima , korisnima i poticajnima u kontekstu razvoja prihvatljivih oblika ponašanja te će one biti uključene u školski preventivni program i u idućoj školskoj godini.
Psihologinja Mirela Ileković
[OPŠIRNIJE]