« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
stručna suradnica psihologinja
MIRELA ILEKOVIĆ, univ.spec.psih.sav.
RADNO VRIJEME
(neposredni rad sa učenicima, učiteljima i roditeljima te ostali stručni poslovi u školi)
PONEDJELJAK | 8-14h |
UTORAK | 8-14h |
SRIJEDA | 12-18h |
ČETVRTAK | 8-14h |
PETAK | 8-14h |
tel: 043/ 221-598
e- mail: mirela.ilekovic@skole.hr
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ako trebaš pomoć, odlazak psihologu je dobra i ispravna odluka.
Ljudi su sposobni riješiti svoje probleme, ali im je ponekad potrebna stručna pomoć kako bi u tome bili uspješniji. Psiholog radi s normalnim ljudima koji imaju uobičajene životne probleme. Učenici ne idu kod školskog psihologa po kazni ( zato što su se neprimjereno ponašali), nego zato da im psiholog pomogne da poboljšaju komunikaciju i odnose s drugima i/ili uspjeh u učenju.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KAKO ZNAM DA TREBAM POMOĆ ŠKOLSKOG PSIHOLOGA?
Školskom psihologu se obraćaš kada želiš razgovarati o nečemu ili trebaš pomoć oko neke situacije u školi ili izvan nje. Odlazak psihologu je kao odlazak učitelju kada ne razumiješ neki zadatak ili majstoru kada ne uspijevaš sam/a popraviti bicikl. Često te psihologu može netko uputiti (učitelj ili roditelj) ili te pak psihologinja u školi može sama pozvati. Ni u tome nema ničeg lošeg - možda ti treba poticaj pa ćeš se kasnije i samostalno obraćati za pomoć ili savjet.
Čak i ako prolaziš neku životnu fazu koja i većini tvojih vršnjaka donosi stres i čudna raspoloženja (npr. pubertet, promjena sredine...) nema razloga da ne podijeliš svoja iskustva sa školskom psihologinjom. Možda ti se dogodila neka druga životna promjena, npr. rastava roditelja, smrt bliske osobe, prekid prijateljstva ili ljubavne veze...Ponekad osjećaš da se povlačiš u sebe i teško dijeliš osjećaje s drugima, osjećaš se bespomoćno, imaš loše mišljenje o sebi, preplašen/a si i zabrinut/a....možda imaš glavobolje, bolove u trbuhu, probleme sa spavanjem...Sve su to situacije u kojima možeš zatražiti savjetovanje psihologa. Psiholog ti može pomoći u prepoznavanju onih misli, osjećaja i ponašanja koja ti stvaraju poteškoće. Zajedno s tobom traži i pronalazi načine da savladaš prepreke i ostvariš svoje ciljeve.
Ako se u tvom životu sve odvija dobro, ali bi ipak želio/la još malo raditi na osobnom razvoju, školska psihologinja ti može pomoći u prepoznavanju i usmjeravanju tvojih snaga i potencijala.
Ako misliš da je nekom učeniku iz tvog ili nekog drugog razreda potrebna podrška ili pomoć, ohrabri ga da je potraži i slobodno dođi s njim.
Psihologinja je svim učenicima dostupna i putem aplikacije Teams. Slobodno se javi za savjet ili dogovor!
U sklopu Volonterskog kluba naše škole 12. listopada 2022. godine održana je prva radionica „Mozak – um koji luta“ u kojoj su sudjelovali daroviti učenici 4. razreda. Tom su prilikom sa školskom psihologinjom Mirelom Ileković učili o karakteristikama ljudskog mozga te uvježbavali tehniku „mindfulnessa“.
Mindfulness znači usmjeriti svoju pažnju prema nečemu i primjećivati sve što se događa upravo sada, iz trenutka u trenutak. Tako su učenici na ovoj radionici kroz različite aktivnosti usmjeravali pažnju prema okolini koristeći svako od 5 osjetila : vid, sluh, dodir, miris i okus. Vježbe su im bile vrlo zanimljive, a iskustvo vježbanja opuštajuće, novo i drugačije. Zaključili su da su na ovaj način kroz svaku vježbu uočili u svojoj okolini nešto što u svakodnevnici ne zamjećuju.
Kada svu svoju pažnju usmjerimo na nešto, tada detaljnije, jasnije, punije primjećujemo trenutno iskustvo - bilo okoline (stvari koje vidimo, čujemo, dodirujemo, mirišimo i možemo okusiti) ili naših misli, osjećaja i senzacija u tijelu. Mindfulness uključuje znatiželju prema onom što se događa upravo sada, kao i otvorenost i prihvaćanje trenutnog iskustva , bilo ono ugodno ili neugodno. To je suprotno od stanja kad radimo više stvari odjednom i to automatski, kao da smo na autopilotu – naše tijelo radi jednu radnju, a naš um je negdje drugdje te ili misli o prošlosti ili brine o budućnosti. Kao što oblikujemo naše mišiće tijela kada idemo u teretanu ili na sport, tako možemo oblikovati i usmjerenu pažnju redovnom primjenom vježbi mindfulnessa.
Mindfulness nam pomaže da se bolje usmjerimo na stvari, zadatke i aktivnosti, da jasnije mislimo, da se opustimo, da smanjimo stres i poboljšamo spavanje. Omogućuje nam da budemo kreativniji i učinkovitiji. Mindfulness pomaže da budemo potpuno svjesni sadašnjeg trenutka i iskustva te donesemo bolje odluke tako da na situacije odgovaramo svjesno, umjesto da reagiramo automatski prema starim navikama. Na sljedećoj radionici učenici će proširiti svoje spoznaje o primjeni mindfulnessa kroz primjećivanje svojih unutarnjih stanja – misli, osjećaja i tjelesnih senzacija.
Aktivnost je je povezana s Erasmus+ projektom „Our Rule - Healthier & Greener School".