« Kolovoz 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Svjetski dan šećerne bolesti obilježava se svake godine 14. studenoga s ciljem podizanja svijesti o sve većem broju oboljelih od ove kronične bolesti i važnosti prevencije. Ove godine su učenici 8.d razreda naše škole, Filip Aušperger, Elizabeth Aria Cone, Oliver Gradečak, Lucija Ilkoski, Stela Kokoruš, Marija Komljenović, Nika Kranjec, Pia Nemčević, Karlo Vereš i Nea Vučemilo povodom obilježavanja ovog dana pripremili edukativni letak o pravilnoj prehrani i plakat koji informira o osnovnim činjenicama vezanim uz šećernu bolest.
Tijekom velikog odmora, učenici su svojim vršnjacima, zaposlenicima škole i svim zainteresiranima predstavili što je to šećerna bolest, kako prepoznati simptome hipoglikemije (nizak šećer u krvi) i hiperglikemije (visok šećer u krvi) te kako pravilna prehrana može pomoći u prevenciji i kontroli bolesti. Također su naglasili da pravilna prehrana i zdrave životne navike nisu samo ključne za osobe sa šećernom bolesti, već i za očuvanje zdravlja općenito.
Prema podacima Međunarodne dijabetičke federacije, šećerna bolest danas pogađa preko 537 milijuna ljudi diljem svijeta, a stručnjaci predviđaju daljnji porast broja oboljelih. Posebno zabrinjava sve češća pojava dijabetesa tipa 2, koji je usko povezan s nezdravim načinom života. Upravo zato je edukacija najbolja prevencija – upoznavanjem s pravilnom prehranom, redovitom tjelesnom aktivnošću i ranom dijagnozom možemo značajno smanjiti rizik od obolijevanja.
Jednako važan cilj obilježavanja Svjetskog dana šećerne bolesti je senzibilizacija prema osobama koje se svakodnevno suočavaju s izazovima koje donosi ova bolest. Pružanjem podrške oboljelima i razumijevanjem njihove situacije, stvaramo društvo koje je inkluzivnije i osjetljivije prema potrebama drugih.
Aktivnostima naših učenika 8.d razreda podsjetili smo se koliko je važno educirati se o zdravlju, brinuti o sebi i drugima te usvajati zdrave životne navike. Zahvaljujemo im na trudu i uloženom vremenu kako bi podigli svijest o ovoj važnoj temi i inspirirali nas sve da više brinemo o svom zdravlju i o osobama koje žive sa šećernom bolešću.
učiteljice: Klaudija Aušperger i Maja Puc
Mjesec hrvatske knjige (15. listopada do 15. studenog), kojemu je svrha skrenuti pozornost javnosti na važnost čitanja i na domaće pisce, u našoj smo školi obilježili ovim aktivnostima:
Književni susret
Mjesec hrvatske knjige otvorili smo 15. 10. 2024. književnim susretom s Igorom Baksom. Učenici 7.a i 8. b razreda u Narodnoj knjižnici Petar Preradović sudjelovali su na predstavljanju knjige Prava ljubavna priča. Svojom zanimljivom osobnošću književnik ih je zainteresirao za čitanje ovog romana, a susret je po povratku u školu potaknuo pričaonice o zanimanju književnika i odnosu učenika prema knjigama i čitanju. Aktivnost su s učenicima realizirale učiteljice Hrvatskog jezika Jasna Kalem i Sanja Sabljak u suradnji s djelatnicima Knjižnice. Učenici Područne škole Tomaš posjetili školsku knjižnicu
17. 10. 2024. godine učenici Područne škole Tomaš i njihova učiteljica Lea Dolenčić posjetili su školsku knjižnicu.
Nekim je učenicima ovo bio prvi susret s knjižnicom pa su na početku razgledali što se sve u njoj nalazi, a nakon toga poslušali priču Sunčane Škrinjarić Miš u knjižnici koju im je pročitala učenica petog razreda Marta Zorić.
Iz priče su naučili što knjige ne vole, pa kako ne vole da im djeca rade ušesa, knjižničarka ih je naučila kako da izrade straničnik – miša! Aktivnost su realizirale knjižničarka Danica Popilovski Topalović i učiteljica Lea Dolenčić.
Natjecanje u čitanju naglas - školska razina
23. 10. 2024. održali smo u školskoj knjižnici Natjecanje u čitanju naglas na kojem je sudjelovalo desetero učenika razredne i predmetne nastave.
Natjecatelji su trebali u samo pet minuta na što kreativniji način predstaviti knjigu koja ih je oduševila, pročitati najzanimljiviji ulomak i ostale sudionike potaknuti na čitanje baš te knjige.
Prosudbeno povjerenstvo u sastavu Sanja Sabljak, Zdenka Brebrić i Danica Popilovski Topalović izabralo je pobjednike u obje kategorije natjecanja koji će našu školu predstavljati na gradskoj razini:
I. kategorija:
1. mjesto Jelena Pranjić (mentorica Jasna Predragović), 3. razred PŠ Nove Plavnice
2. mjesto Dora Šimić (mentorica Sanja Sabljak), 5. a razred
II. kategorija
1. mjesto Filip Fijok (mentorica Sanja Sabljak), 8. b razred
2. mjesto Nika Pranjić (mentorica Mirjana Ištef), 7. d razred
Aktivnost za učenike provele su: knjižničarka Danica Popilovski Topalović, učiteljice razredne nastave Sandra Kamber, Jasna Predragović i Sanela Filipović, učiteljice Hrvatskog jezika: Sanja Sabljak i Mirjana Ištef te školska pedagoginja Zdenka Brebrić.
Natjecanje u čitanju naglas - osvojili smo 1. mjesto u obje kategorije na gradskoj razini Natjecanja!
Predstavnici naše škole ostvarili su odličan uspjeh na gradskoj razini natjecanja. Dva prva i jedno treće mjesto!
Prvo mjesto u mlađoj kategoriji osvojila je Jelena Pranjić (mentorica Jasna Predragović). Treće mjesto osvojila je Dora Šimić (mentorica Sanja Sabljak). Prvo mjesto u starijoj kategoriji osvojio je Filip Fijok (mentorica Sanja Sabljak).
Čestitamo našim učenicima na ovom iznimnom rezultatu i želimo im sreću na županijskoj razini natjecanja! |
"Izložba pisaca" u holu matične škole
Učenici 5. a i 5. d, 8. b i 8. c razreda u ovome su mjesecu posebnu pozornost posvetili proučavanju književnog rada brojnih hrvatskih pisaca. Svaki je učenik odabrao jednoga te izradio njegovu "osobnu iskaznicu" dajući osnovne podatke o njenom/njegovom životu i radu.
Iskaznice su izložene kako bi i ostali učenici škole osvijestili koja je važnost i uloga književnika. Najveću pozornost privlače "fotografije pisaca", koje su učenici izradili "vlastoručno". Aktivnost je s učenicima provela učiteljica Sanja Sabljak, a izložbu priredila knjižničarka Danica Popilovski Topalović. .
Pozivamo vas da pogledate ostatak učeničkih radova na panou kraj blagovaonice! |
Sudjelovali smo u Nacionalnom kvizu za poticanje čitanja VELIKE MALE PRIČE
Učenici predmetne nastave rješavali su ON LINE kviz u kojem su predstavljene knjige:
Od učenika koji su kviz riješili 100% točno, izvučena je pobjednica naše škole - učenica 6. a razreda Klara Lovrić (mentorica Jasna Kalem) kojoj je uz čestitke uručeno priznanje, a možda će imati sreće i na završnom izvlačenju gdje može osvojiti glavnu ili utješnu nagradu!
Natjecanje u čitanju naglas - prva mjesta na županijskoj razini
Naši predstavnici sudjelovali su i na županijskoj razini Natjecanja u čitanju naglas. U obje kategorije osvojili su 1. mjesto! Jelena Pranjić, učenica 3. razreda PŠ Nove Plavnice, mentorice učiteljic Jasne Predragović, prva je u kategoriji od 3. do 5. razreda, a Filip Fijok, učenik 8. b razreda, mentorice Sanje Sabljak, prvi je u kategoriji od 6. do 8. razreda. U proteklih devet godina uključujemo naše učenike u Natjecanje u čitanju naglas i još nijednom nismo imali županijske prvake u obje kategorije. Osvojili su prva mjesta i prema izboru publike i prosudbenog povjerenstva. Izuzetno smo ponosni na Jelenin i Filipov uspjeh!
Čitanje priča u školskoj knjižnici
Naša škola ima četiri grupe produženog boravka, koji polaze učenici od 1. do 5. razreda. Za njih smo u školskoj knjižnici pripremili aktivnost "Poslušaj priču". Učenice 5. razreda: Dora Šimić, Eva Lijović i Buga Rumenjak interpretativno su im čitale priče o ljubaznosti i prijateljstvu. Učenici mlađeg uzrasta tako su kroz iskustvo slušanja priča imali priliku doznati o manifestaciji Mjesec hrvatske knjige i primiti poticaj za povećanje interesa za čitanje.
Aktivnost su s učenicima priredile knjižničarka Danica Popilovski Topalović i učiteljica Hrvatskog jezika Sanja Sabljak, a ostvarena je u suradnji s voditeljima grupa Produženog boravka.
Danas smo se, prvi put u ovoj nastavnoj godini, družili s Lunom, terapijskim psom. Najnestrpljivija je bila Luna. Utrčala nam je u učionicu. Obradovala se ponovo vidjeti učenike 2. b.
Projektom "Čitamo jedni drugima" nastavljamo druženje i učenje s terapijskim psom. Danas smo čitali i razgovarali o pjesmi SREĆA, Ivice Vanje Rorića.
Svatko od nas je otkrio što je za njega sreća.
Zaključili smo da je sreća u malim stvarima.
Jučer su učenici osmih razreda i djelatnici naše škole posjetili Hrvatsko narodno kazalište te pogledali operu Ero s onoga svijeta, najuspješnije i najpopularnije djelo skladatelja Jakova Gotovca koje je ubrojeno među najuspjelije komične opere slavenskih naroda. Od 1935. godine ova opera ne silazi s repertoara svih hrvatskih nacionalnih kazališta, a mi smo prisustvovali 731. izvedbi Opere HNK-a u Zagrebu. Predstava je na sve gledatelje ostavila snažan dojam, a učenici su, kako sami kažu, dobili puno više od očekivanog. Zanimljiva ljubavna priča, bogatstvo kostima i zanimljiva scenografija kulminirali su efektnim finalem, završnim kolom opere, nakon čega je uslijedio dugotrajan aplauz i ovacije publike. Pohvaljujem učenike na pozornosti i zanimljivom kritičkom osvrtu u kojem su između ostaloga rekli: „Učiteljice, bili ste u pravu kada ste nam govorili da se predstava uživo ne može uspoređivati s gledanjem videa u razredu.“
Naša škola se u ovoj školskoj godini uključila u projekt „Mama budi zdrava“ koji je dio Nacionalnog programa za rano otkrivanje raka dojke.
Cilj projekta je prenositi preventivne i edukativne poruke učenicama i ženskim članovima obitelji kako bi ih potaknuli na brigu o zdravlju, na odlazak na redovite kontrolne preglede i samopreglede te poticati mlade žene koje nisu obuhvaćene nacionalnim programom na brigu o zdravlju. Projekt se provodi pod pokroviteljstvom Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih, Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo, Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje i Pravobraniteljice za djecu, a Europska komisija mu je dodijelila nagradu EU Health Award.
U tjednu obilježavanja Nacionalnog dana borbe protiv raka dojke (7. listopada 2024.) svi učenici su dobili ružičastu vrpcu, simbol podrške borbi protiv raka dojke i letak Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo na koji će upisati svoje i majčino ime te će ga uručiti majci s porukom da ju moli da bude zdrava i da redovito brine o svom zdravlju.
Učenici koji sudjeluju u radu izvannastavnih aktivnosti iz područja biologije i kemije su svojim tijelima formirali simboličnu vrpcu držeći ružičaste balone s porukom „Mama budi zdrava“.
Učiteljice: Klaudija Aušperger, Ivana Banjeglav i Maja Puc
Dječji tjedan tradicionalna je godišnja akcija i aktivnost posvećena djeci. Uvijek se održava u prvom punom tjednu listopada i traje sedam dana. Ovom događanju i aktivnostima, u organizaciji Društva Naša djeca Bjelovar, već niz godina pridružuje se i naša škola. Tako je danas pjevački zbor naše škole pod vodstvom učiteljice Danice Barišić otvorio priredbu Zapjevajmo i zaplešimo na kojoj su nastupila djeca bjelovarskih vrtića i škola. Priredbu su otvorili dječjom himnom grada Bjelovara Moj grad, koja je i nastala u našoj školi, a zatim otpjevali poznate pjesme iz filma Vlak u snijegu: Himna zadrugara i Dobro jutro.
Foto: Snježana Miletić
Učenici I. osnovne škole Bjelovar Katija Borovec, Arian Broz, Dorian Ćuić, Leon Krčma i Domagoj Pavlić te njihove učiteljice Helena Gustović Ljubić, Jela Galunić i Petra Turković sudjelovali su u trećoj mobilnosti u sklopu Erasmus+ Akreditacije u gradu Messina na Siciliji.
Mobilnost se odvijala u razdoblju od 30.9. do 5. 10. 2024., a svrha posjeta partnerskoj školi I.I.S. Verona Trento bila je razvijati vještine, znanja i stavove učenika s ciljem povećanja tolerancije spram drugih i drugačijih te sprečavanje ksenofobije. Osim učenika naše škole, partnersku školu u Messini su posjetili i učenici iz Njemačke, Portugala i Estonije. Tijekom petodnevnog posjeta učenici su sudjelovali u mnogobrojnim aktivnostima i radionicama s ciljem sprečavanja ksenofobije, ali i upoznavanja s prirodnim ljepotama, kulturom i običajima Sicilije.
Učenici su dio pripreme odradili prije polaska te su pripremili prezentaciju kojom su predstavili istraživanje i opažanja na temu ksenofobije u svojoj domovini. Video prezentacijama i različitim radionicama su učenici, raspravljajući međusobno, osvijestili različite poglede na ksenofobiju i razmišljali o alternativnim pristupima borbi protiv iste. Posljednjeg, petog dana, imali su čast sudjelovati u aktivnostima koje je organizirala „Tèria association“, a koje su bile usmjerene na osnaživanje mladih da slijede svoje snove. Mladić iz Gane podijelio je s potresnu priču o svojem životu i razlozima zbog kojih je morao napustiti svoj dom. Riskirajući svoj život, putovao je devet mjeseci da bi došao na Siciliju i započeo sa životom u kojem su mu omogućeni pravo na slobodu, rad i napredak.
Učenici su također imali priliku sudjelovati u brojnim kulturološkim aktivnostima. Posjetili su Regionalni muzej u Messini (Museo Regionale di Messina). Igrajući „Treasure Hunt“ na zabavan i aktivan način su upoznali Messinu. S visinom od oko 3.329 metara, Etna je najviši je vulkan u Europi i jedan od najviših aktivnih vulkana na svijetu, a naši učenici i učiteljice imali su priliku popeti se na jedan od njegovih kratera. Nakon istraživanja Etnе, putovali su do predivnog gradića Taormina i uživali u živopisnoj atmosferi i prelijepim ulicama koje su ih dovele do Grčkog teatra - simbola Taormine. Na ovom prekrasnom mjestu, sudionici su primili priznanja za sudjelovanje na ovom projektu.
Tijekom boravka na Siciliji učenici su bili smješteni u obiteljima svojih vršnjaka iz Messine te su tako mogli upoznati njihov način života i kulturu iz prve ruke. U stalnoj komunikaciji s vršnjacima iz drugih partnerskih zemalja, koristili su engleski jezik i razvijali komunikacijske kompetencije. Ova mobilnost bila je prilika i za pomicanje vlastitih granica, učenje o drugima, ali i o sebi. Usvojena znanja i vještine sudionici će iskoristiti za poticanje pozitivnih promjena u našoj školi i okruženju, a prijateljstva ostvarena na ovom međunarodnom projektu čuvat će kao neprocjenjivu vrijednost i poticaj za daljnji osobni rast i napredak.
Hrvatska Mensa, Enigmatski klub „Božidar Vranicki“ i Agencija za odgoj i obrazovanje i ove su godine organizirali natjecanje u rješavanju SUDOKU zadataka. U natjecanju su sudjelovali učenici osnovnih i srednjih škola iz svih županija podijeljeni u 4 regije- Zagreb, Osijek, Rijeka i Split. Naša županija pripada regiji Zagreb. Za sudjelovanje se prijavilo i 53 učenika naše škole pa je 25.10. u školi vladalo natjecateljsko raspoloženje i uzbuđenje. Podijeljeni u dvije kategorije (Bistrići od 1. do 4.razreda i Kadeti od 5. do 8. razreda) učenici su rješavali izazovne zadatke.
Nakon rješavanja s nestrpljenjem smo očekivali službene rezultate i nadali se pozivu na iduću razinu natjecanja. S ponosom možemo reći da su četiri naša učenika pozvana na regionalnu razinu natjecanja. To su Adam Tabar i Ivano Cibolka (kategorija Bistrići) te Filip Aušperger i Lucija Ilkoski (kategorija Kadeti). Čestitamo učenicima i želimo im puno uspjeha u daljnjem natjecanju!
Učitelji osnovnih škola i odgojitelji Bjelovarsko-bilogorske županije okupili su se u četvrtak, 17. listopada, u I. osnovnoj školi Bjelovar kako bi obilježili Erasmus Days 2024. Naša škola, kao domaćin, priključila se globalnoj šestodnevnoj proslavi uspjeha Erasmus+ programa koja se istovremeno odvija u zemljama diljem svijeta osmu godinu zaredom. Prilika je to da ustanove koje su provodile ili još provode Erasmus+ projekte predstave svoje projekte i projektne rezultate te da sudionici razmijene iskustva i stečena znanja. Osim toga, ustanove bez iskustva u provođenju Erasmus+ projekata imaju mogućnost iz prve ruke saznati koje sve benefite donosi sudjelovanje i provođenje Erasmus+ projekata za ustanovu, njezine djelatnike i korisnike.
Nakon uvodnog pozdrava ravnateljice I. osnovne škole, Martine Supančić, slijedila su izlaganja učitelja sudionika u Erasmus+ programu.
Učiteljica Milka Fofonjka iz II. osnovne škole Bjelovar osvrnula se na pisanje izvješća tijekom akreditacije, kao i tijekom kratkoročnih projekata te na informacije i dokumente koje je projektni tim škole priložio u dosadašnjim predanim izvješćima. Savjeti koje su nazočni učitelji i odgojitelji čuli zasigurno će poboljšati kvalitetu pisanja izvješća.
I. osnovna škola Bjelovar ima bogato i dugogodišnje iskustvo sudjelovanja učenika u Erasmus+ projektima u vidu mobilnosti učenika u mnoge zemlje diljem Europe. Učiteljica Helena Gustović Ljubić govorila je o benefitima koje učenici ostvaruju sudjelujući u mobilnostima, ali i ukazala na poteškoće koje su se pojavljivale tijekom organizacije i provođenja mobilnosti, čime je pomogla školama s manje iskustva u organizaciji učeničkih mobilnosti.
Učiteljica Ivana Medved na zanimljiv je način predstavila aktivnosti koje su, u sklopu dobivene akreditacije, do sada provedene i održane u Osnovnoj školi Ivanska. Kao jedan od postavljenih ciljeva istaknula je pokretanje školskog radija, a s ponosom je predstavila novouređenu sobu za odmor, ali i mekane kutke unutar učionica koje učenici rado koriste za odmor i predah između nastavnih sati.
Nina Horvat iz Dječjeg vrtića Bjelovar predstavila je naučeno i doživljeno tijekom edukacije u Finskoj, koja se bavila temom učenja izvan učionice. Nazočnima je prenijela savjete za organizaciju i provedbu nastavnih aktivnosti na otvorenom. Općepoznata je činjenica da je finski obrazovni sustav po kvaliteti u samom svjetskom vrhu, a predavačica je istaknula da joj je tijekom boravka u Finskoj postalo jasno zašto je to tako te koliko se u Finskoj cijeni obrazovanje i profesija učitelja.
Tihana Petković i Draženka Kešić iz Osnovne škole Vladimir Nazor iz Daruvara u svom su predavanju, nazvanom "Brinemo za prirodu - priroda brine za nas", predstavile edukacije koje su učitelji prošli kako bi stekli vještine potrebne za provođenje aktivnosti u sklopu projekta vezanog za ekologiju i održivi razvoj. S ponosom su predstavile školski vrt kao jedan od rezultata rada u sklopu projekta.
Kristina Giacometti i Tihana Radmanić predstavile su zanimljivu edukaciju kojoj su nazočile u Estoniji. Cilj edukacije bio je osmisliti sto različitih igrolikih aktivnosti koje će se koristiti za poučavanje i uvježbavanje obrazovnih sadržaja u radu s odraslom populacijom. Pri realizaciji kreiranih aktivnosti dopušteno je korištenje uže, ljepljive trake, lopte, papira, flomastera i škare. Predavačice su istaknule izazove i zanimljivosti u radu s ostalim sudionicima edukacije te neprocjenjivo iskustvo upoznavanja i suradnje s učiteljima iz Estonije.
Marijana Sušilović i Juraj Marković iz Osnovne škole Trnovitica predstavili su mobilnosti učitelja i učenika tijekom protekle školske godine u predavanju "Od KA122 do Erasmus+ akreditacije". Tijekom dva projektna tjedna koja su provedena u školi, utjecaj edukacije učitelja i mobilnosti učenika proširio se i na učitelje i učenike škole koji nisu sudjelovali u mobilnostima, zbog čega su u školi posebno sretni i ponosni. Cilj im je u idućem razdoblju zadržati dosadašnji intenzitet održavanja nastave na otvorenom te povećati broj aktivnosti u STEAM području.
Izvrsne predavačice i predavači motivirali su sudionike skupa bez iskustva u pisanju ili provođenju projekata prezentiranjem vještina naučenih tijekom mobilnosti te implementacijom istih u rad. Uključivanje u Erasmus+ zajednicu olakšat će im i vrijedni savjeti i preporuke koje su dobili od iskusnih kolega.
Nakon predavanja i predstavljanja projekata uslijedio je okrugli stol tijekom kojeg su sudionici razmjenjivali iskustva, dijelili savjete i preporuke vezano za razne aspekte i etape provođenja projekata. Sudjelujući u ovakvim događajima i projektima, učitelji i odgojitelji kontinuirano rade na razvoju suradnje, tolerancije, međusobnog uvažavanja i prihvaćanja raznolikosti te su osobito ponosni kada iste te vještine razviju i učenici.
Nacionalni Tjedan školskog doručka pokrenuo je Hrvatski zavod za javno zdravstvo (HZJZ), u sklopu nacionalnog programa Živjeti zdravo, pod stručnim vodstvom prof. dr. sc. Sanje Musić Milanović, s ciljem podizanja svjesnosti o važnosti nutritivno bogatog doručka za svako školsko dijete. Njegovo obilježavanje veže se uz Svjetski dan hrane 16. listopada, a tim se povodom u našoj školi cijeli tjedan provode zanimljive i vrlo korisne aktivnosti.
Nakon razgovora o važnosti doručka i važnosti konzumiranja namirnica kojima tijelu osiguravamo dovoljno energije za zdrav početak dana, učenici 7.b razreda počastili su se zdravim doručkom: tortiljom punjenom svježim sirom i vrhnjem, purećom šunkom, zelenom salatom i cherry rajčicom. Nakon tortilje, zagrijali smo se čajem s medom i limunom.
Svi učenici sedmih razreda ispunili su anketu kojom smo ispitivali njihove prehrambene navike te voćne i povrtne favorite. Najdraža voćka naših sedmaša je jabuka, a najdraže povrće je mrkva.
O važnosti zdravog doručka napravili smo plakat koji već krasi ulaz blagovaonice kako bi ga što veći broj učenika uočio i inspirirao se za zdrav početak svakog dana.
Učenica Marta Markešić osvojila je 1. mjesto u kategoriji Hippo 3 na svjetskom natjecanju Hippo English Language Olympiad koje se održalo u talijanskom gradu Assisiju od 23. do 26.rujna 2024. godine. Njezina je mentorica bila učiteljica engleskog jezika Valentina Jakominić.
Marti je ovo druga pobjeda na svjetskom natjecanju nakon što je 2021.godine osvojila 1. mjesto u kategoriji Hippo 1.
Čestitamo učenici i mentorici na ovom velikom uspjehu!!!
Svjetski dan šećerne bolesti obilježava se svake godine 14. studenoga s ciljem podizanja svijesti o sve većem broju oboljelih od ove kronične bolesti i važnosti prevencije. Ove godine su učenici 8.d razreda naše škole, Filip Aušperger, Elizabeth Aria Cone, Oliver Gradečak, Lucija Ilkoski, Stela Kokoruš, Marija Komljenović, Nika Kranjec, Pia Nemčević, Karlo Vereš i Nea Vučemilo povodom obilježavanja ovog dana pripremili edukativni letak o pravilnoj prehrani i plakat koji informira o osnovnim činjenicama vezanim uz šećernu bolest.
Tijekom velikog odmora, učenici su svojim vršnjacima, zaposlenicima škole i svim zainteresiranima predstavili što je to šećerna bolest, kako prepoznati simptome hipoglikemije (nizak šećer u krvi) i hiperglikemije (visok šećer u krvi) te kako pravilna prehrana može pomoći u prevenciji i kontroli bolesti. Također su naglasili da pravilna prehrana i zdrave životne navike nisu samo ključne za osobe sa šećernom bolesti, već i za očuvanje zdravlja općenito.
Prema podacima Međunarodne dijabetičke federacije, šećerna bolest danas pogađa preko 537 milijuna ljudi diljem svijeta, a stručnjaci predviđaju daljnji porast broja oboljelih. Posebno zabrinjava sve češća pojava dijabetesa tipa 2, koji je usko povezan s nezdravim načinom života. Upravo zato je edukacija najbolja prevencija – upoznavanjem s pravilnom prehranom, redovitom tjelesnom aktivnošću i ranom dijagnozom možemo značajno smanjiti rizik od obolijevanja.
Jednako važan cilj obilježavanja Svjetskog dana šećerne bolesti je senzibilizacija prema osobama koje se svakodnevno suočavaju s izazovima koje donosi ova bolest. Pružanjem podrške oboljelima i razumijevanjem njihove situacije, stvaramo društvo koje je inkluzivnije i osjetljivije prema potrebama drugih.
Aktivnostima naših učenika 8.d razreda podsjetili smo se koliko je važno educirati se o zdravlju, brinuti o sebi i drugima te usvajati zdrave životne navike. Zahvaljujemo im na trudu i uloženom vremenu kako bi podigli svijest o ovoj važnoj temi i inspirirali nas sve da više brinemo o svom zdravlju i o osobama koje žive sa šećernom bolešću.
učiteljice: Klaudija Aušperger i Maja Puc
Mjesec hrvatske knjige (15. listopada do 15. studenog), kojemu je svrha skrenuti pozornost javnosti na važnost čitanja i na domaće pisce, u našoj smo školi obilježili ovim aktivnostima:
Književni susret
Mjesec hrvatske knjige otvorili smo 15. 10. 2024. književnim susretom s Igorom Baksom. Učenici 7.a i 8. b razreda u Narodnoj knjižnici Petar Preradović sudjelovali su na predstavljanju knjige Prava ljubavna priča. Svojom zanimljivom osobnošću književnik ih je zainteresirao za čitanje ovog romana, a susret je po povratku u školu potaknuo pričaonice o zanimanju književnika i odnosu učenika prema knjigama i čitanju. Aktivnost su s učenicima realizirale učiteljice Hrvatskog jezika Jasna Kalem i Sanja Sabljak u suradnji s djelatnicima Knjižnice. Učenici Područne škole Tomaš posjetili školsku knjižnicu
17. 10. 2024. godine učenici Područne škole Tomaš i njihova učiteljica Lea Dolenčić posjetili su školsku knjižnicu.
Nekim je učenicima ovo bio prvi susret s knjižnicom pa su na početku razgledali što se sve u njoj nalazi, a nakon toga poslušali priču Sunčane Škrinjarić Miš u knjižnici koju im je pročitala učenica petog razreda Marta Zorić.
Iz priče su naučili što knjige ne vole, pa kako ne vole da im djeca rade ušesa, knjižničarka ih je naučila kako da izrade straničnik – miša! Aktivnost su realizirale knjižničarka Danica Popilovski Topalović i učiteljica Lea Dolenčić.
Natjecanje u čitanju naglas - školska razina
23. 10. 2024. održali smo u školskoj knjižnici Natjecanje u čitanju naglas na kojem je sudjelovalo desetero učenika razredne i predmetne nastave.
Natjecatelji su trebali u samo pet minuta na što kreativniji način predstaviti knjigu koja ih je oduševila, pročitati najzanimljiviji ulomak i ostale sudionike potaknuti na čitanje baš te knjige.
Prosudbeno povjerenstvo u sastavu Sanja Sabljak, Zdenka Brebrić i Danica Popilovski Topalović izabralo je pobjednike u obje kategorije natjecanja koji će našu školu predstavljati na gradskoj razini:
I. kategorija:
1. mjesto Jelena Pranjić (mentorica Jasna Predragović), 3. razred PŠ Nove Plavnice
2. mjesto Dora Šimić (mentorica Sanja Sabljak), 5. a razred
II. kategorija
1. mjesto Filip Fijok (mentorica Sanja Sabljak), 8. b razred
2. mjesto Nika Pranjić (mentorica Mirjana Ištef), 7. d razred
Aktivnost za učenike provele su: knjižničarka Danica Popilovski Topalović, učiteljice razredne nastave Sandra Kamber, Jasna Predragović i Sanela Filipović, učiteljice Hrvatskog jezika: Sanja Sabljak i Mirjana Ištef te školska pedagoginja Zdenka Brebrić.
Natjecanje u čitanju naglas - osvojili smo 1. mjesto u obje kategorije na gradskoj razini Natjecanja!
Predstavnici naše škole ostvarili su odličan uspjeh na gradskoj razini natjecanja. Dva prva i jedno treće mjesto!
Prvo mjesto u mlađoj kategoriji osvojila je Jelena Pranjić (mentorica Jasna Predragović). Treće mjesto osvojila je Dora Šimić (mentorica Sanja Sabljak). Prvo mjesto u starijoj kategoriji osvojio je Filip Fijok (mentorica Sanja Sabljak).
Čestitamo našim učenicima na ovom iznimnom rezultatu i želimo im sreću na županijskoj razini natjecanja! |
"Izložba pisaca" u holu matične škole
Učenici 5. a i 5. d, 8. b i 8. c razreda u ovome su mjesecu posebnu pozornost posvetili proučavanju književnog rada brojnih hrvatskih pisaca. Svaki je učenik odabrao jednoga te izradio njegovu "osobnu iskaznicu" dajući osnovne podatke o njenom/njegovom životu i radu.
Iskaznice su izložene kako bi i ostali učenici škole osvijestili koja je važnost i uloga književnika. Najveću pozornost privlače "fotografije pisaca", koje su učenici izradili "vlastoručno". Aktivnost je s učenicima provela učiteljica Sanja Sabljak, a izložbu priredila knjižničarka Danica Popilovski Topalović. .
Pozivamo vas da pogledate ostatak učeničkih radova na panou kraj blagovaonice! |
Sudjelovali smo u Nacionalnom kvizu za poticanje čitanja VELIKE MALE PRIČE
Učenici predmetne nastave rješavali su ON LINE kviz u kojem su predstavljene knjige:
Od učenika koji su kviz riješili 100% točno, izvučena je pobjednica naše škole - učenica 6. a razreda Klara Lovrić (mentorica Jasna Kalem) kojoj je uz čestitke uručeno priznanje, a možda će imati sreće i na završnom izvlačenju gdje može osvojiti glavnu ili utješnu nagradu!
Natjecanje u čitanju naglas - prva mjesta na županijskoj razini
Naši predstavnici sudjelovali su i na županijskoj razini Natjecanja u čitanju naglas. U obje kategorije osvojili su 1. mjesto! Jelena Pranjić, učenica 3. razreda PŠ Nove Plavnice, mentorice učiteljic Jasne Predragović, prva je u kategoriji od 3. do 5. razreda, a Filip Fijok, učenik 8. b razreda, mentorice Sanje Sabljak, prvi je u kategoriji od 6. do 8. razreda. U proteklih devet godina uključujemo naše učenike u Natjecanje u čitanju naglas i još nijednom nismo imali županijske prvake u obje kategorije. Osvojili su prva mjesta i prema izboru publike i prosudbenog povjerenstva. Izuzetno smo ponosni na Jelenin i Filipov uspjeh!
Čitanje priča u školskoj knjižnici
Naša škola ima četiri grupe produženog boravka, koji polaze učenici od 1. do 5. razreda. Za njih smo u školskoj knjižnici pripremili aktivnost "Poslušaj priču". Učenice 5. razreda: Dora Šimić, Eva Lijović i Buga Rumenjak interpretativno su im čitale priče o ljubaznosti i prijateljstvu. Učenici mlađeg uzrasta tako su kroz iskustvo slušanja priča imali priliku doznati o manifestaciji Mjesec hrvatske knjige i primiti poticaj za povećanje interesa za čitanje.
Aktivnost su s učenicima priredile knjižničarka Danica Popilovski Topalović i učiteljica Hrvatskog jezika Sanja Sabljak, a ostvarena je u suradnji s voditeljima grupa Produženog boravka.
Danas smo se, prvi put u ovoj nastavnoj godini, družili s Lunom, terapijskim psom. Najnestrpljivija je bila Luna. Utrčala nam je u učionicu. Obradovala se ponovo vidjeti učenike 2. b.
Projektom "Čitamo jedni drugima" nastavljamo druženje i učenje s terapijskim psom. Danas smo čitali i razgovarali o pjesmi SREĆA, Ivice Vanje Rorića.
Svatko od nas je otkrio što je za njega sreća.
Zaključili smo da je sreća u malim stvarima.
Jučer su učenici osmih razreda i djelatnici naše škole posjetili Hrvatsko narodno kazalište te pogledali operu Ero s onoga svijeta, najuspješnije i najpopularnije djelo skladatelja Jakova Gotovca koje je ubrojeno među najuspjelije komične opere slavenskih naroda. Od 1935. godine ova opera ne silazi s repertoara svih hrvatskih nacionalnih kazališta, a mi smo prisustvovali 731. izvedbi Opere HNK-a u Zagrebu. Predstava je na sve gledatelje ostavila snažan dojam, a učenici su, kako sami kažu, dobili puno više od očekivanog. Zanimljiva ljubavna priča, bogatstvo kostima i zanimljiva scenografija kulminirali su efektnim finalem, završnim kolom opere, nakon čega je uslijedio dugotrajan aplauz i ovacije publike. Pohvaljujem učenike na pozornosti i zanimljivom kritičkom osvrtu u kojem su između ostaloga rekli: „Učiteljice, bili ste u pravu kada ste nam govorili da se predstava uživo ne može uspoređivati s gledanjem videa u razredu.“
Naša škola se u ovoj školskoj godini uključila u projekt „Mama budi zdrava“ koji je dio Nacionalnog programa za rano otkrivanje raka dojke.
Cilj projekta je prenositi preventivne i edukativne poruke učenicama i ženskim članovima obitelji kako bi ih potaknuli na brigu o zdravlju, na odlazak na redovite kontrolne preglede i samopreglede te poticati mlade žene koje nisu obuhvaćene nacionalnim programom na brigu o zdravlju. Projekt se provodi pod pokroviteljstvom Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih, Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo, Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje i Pravobraniteljice za djecu, a Europska komisija mu je dodijelila nagradu EU Health Award.
U tjednu obilježavanja Nacionalnog dana borbe protiv raka dojke (7. listopada 2024.) svi učenici su dobili ružičastu vrpcu, simbol podrške borbi protiv raka dojke i letak Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo na koji će upisati svoje i majčino ime te će ga uručiti majci s porukom da ju moli da bude zdrava i da redovito brine o svom zdravlju.
Učenici koji sudjeluju u radu izvannastavnih aktivnosti iz područja biologije i kemije su svojim tijelima formirali simboličnu vrpcu držeći ružičaste balone s porukom „Mama budi zdrava“.
Učiteljice: Klaudija Aušperger, Ivana Banjeglav i Maja Puc
Dječji tjedan tradicionalna je godišnja akcija i aktivnost posvećena djeci. Uvijek se održava u prvom punom tjednu listopada i traje sedam dana. Ovom događanju i aktivnostima, u organizaciji Društva Naša djeca Bjelovar, već niz godina pridružuje se i naša škola. Tako je danas pjevački zbor naše škole pod vodstvom učiteljice Danice Barišić otvorio priredbu Zapjevajmo i zaplešimo na kojoj su nastupila djeca bjelovarskih vrtića i škola. Priredbu su otvorili dječjom himnom grada Bjelovara Moj grad, koja je i nastala u našoj školi, a zatim otpjevali poznate pjesme iz filma Vlak u snijegu: Himna zadrugara i Dobro jutro.
Foto: Snježana Miletić
Učenici I. osnovne škole Bjelovar Katija Borovec, Arian Broz, Dorian Ćuić, Leon Krčma i Domagoj Pavlić te njihove učiteljice Helena Gustović Ljubić, Jela Galunić i Petra Turković sudjelovali su u trećoj mobilnosti u sklopu Erasmus+ Akreditacije u gradu Messina na Siciliji.
Mobilnost se odvijala u razdoblju od 30.9. do 5. 10. 2024., a svrha posjeta partnerskoj školi I.I.S. Verona Trento bila je razvijati vještine, znanja i stavove učenika s ciljem povećanja tolerancije spram drugih i drugačijih te sprečavanje ksenofobije. Osim učenika naše škole, partnersku školu u Messini su posjetili i učenici iz Njemačke, Portugala i Estonije. Tijekom petodnevnog posjeta učenici su sudjelovali u mnogobrojnim aktivnostima i radionicama s ciljem sprečavanja ksenofobije, ali i upoznavanja s prirodnim ljepotama, kulturom i običajima Sicilije.
Učenici su dio pripreme odradili prije polaska te su pripremili prezentaciju kojom su predstavili istraživanje i opažanja na temu ksenofobije u svojoj domovini. Video prezentacijama i različitim radionicama su učenici, raspravljajući međusobno, osvijestili različite poglede na ksenofobiju i razmišljali o alternativnim pristupima borbi protiv iste. Posljednjeg, petog dana, imali su čast sudjelovati u aktivnostima koje je organizirala „Tèria association“, a koje su bile usmjerene na osnaživanje mladih da slijede svoje snove. Mladić iz Gane podijelio je s potresnu priču o svojem životu i razlozima zbog kojih je morao napustiti svoj dom. Riskirajući svoj život, putovao je devet mjeseci da bi došao na Siciliju i započeo sa životom u kojem su mu omogućeni pravo na slobodu, rad i napredak.
Učenici su također imali priliku sudjelovati u brojnim kulturološkim aktivnostima. Posjetili su Regionalni muzej u Messini (Museo Regionale di Messina). Igrajući „Treasure Hunt“ na zabavan i aktivan način su upoznali Messinu. S visinom od oko 3.329 metara, Etna je najviši je vulkan u Europi i jedan od najviših aktivnih vulkana na svijetu, a naši učenici i učiteljice imali su priliku popeti se na jedan od njegovih kratera. Nakon istraživanja Etnе, putovali su do predivnog gradića Taormina i uživali u živopisnoj atmosferi i prelijepim ulicama koje su ih dovele do Grčkog teatra - simbola Taormine. Na ovom prekrasnom mjestu, sudionici su primili priznanja za sudjelovanje na ovom projektu.
Tijekom boravka na Siciliji učenici su bili smješteni u obiteljima svojih vršnjaka iz Messine te su tako mogli upoznati njihov način života i kulturu iz prve ruke. U stalnoj komunikaciji s vršnjacima iz drugih partnerskih zemalja, koristili su engleski jezik i razvijali komunikacijske kompetencije. Ova mobilnost bila je prilika i za pomicanje vlastitih granica, učenje o drugima, ali i o sebi. Usvojena znanja i vještine sudionici će iskoristiti za poticanje pozitivnih promjena u našoj školi i okruženju, a prijateljstva ostvarena na ovom međunarodnom projektu čuvat će kao neprocjenjivu vrijednost i poticaj za daljnji osobni rast i napredak.
Hrvatska Mensa, Enigmatski klub „Božidar Vranicki“ i Agencija za odgoj i obrazovanje i ove su godine organizirali natjecanje u rješavanju SUDOKU zadataka. U natjecanju su sudjelovali učenici osnovnih i srednjih škola iz svih županija podijeljeni u 4 regije- Zagreb, Osijek, Rijeka i Split. Naša županija pripada regiji Zagreb. Za sudjelovanje se prijavilo i 53 učenika naše škole pa je 25.10. u školi vladalo natjecateljsko raspoloženje i uzbuđenje. Podijeljeni u dvije kategorije (Bistrići od 1. do 4.razreda i Kadeti od 5. do 8. razreda) učenici su rješavali izazovne zadatke.
Nakon rješavanja s nestrpljenjem smo očekivali službene rezultate i nadali se pozivu na iduću razinu natjecanja. S ponosom možemo reći da su četiri naša učenika pozvana na regionalnu razinu natjecanja. To su Adam Tabar i Ivano Cibolka (kategorija Bistrići) te Filip Aušperger i Lucija Ilkoski (kategorija Kadeti). Čestitamo učenicima i želimo im puno uspjeha u daljnjem natjecanju!
Učitelji osnovnih škola i odgojitelji Bjelovarsko-bilogorske županije okupili su se u četvrtak, 17. listopada, u I. osnovnoj školi Bjelovar kako bi obilježili Erasmus Days 2024. Naša škola, kao domaćin, priključila se globalnoj šestodnevnoj proslavi uspjeha Erasmus+ programa koja se istovremeno odvija u zemljama diljem svijeta osmu godinu zaredom. Prilika je to da ustanove koje su provodile ili još provode Erasmus+ projekte predstave svoje projekte i projektne rezultate te da sudionici razmijene iskustva i stečena znanja. Osim toga, ustanove bez iskustva u provođenju Erasmus+ projekata imaju mogućnost iz prve ruke saznati koje sve benefite donosi sudjelovanje i provođenje Erasmus+ projekata za ustanovu, njezine djelatnike i korisnike.
Nakon uvodnog pozdrava ravnateljice I. osnovne škole, Martine Supančić, slijedila su izlaganja učitelja sudionika u Erasmus+ programu.
Učiteljica Milka Fofonjka iz II. osnovne škole Bjelovar osvrnula se na pisanje izvješća tijekom akreditacije, kao i tijekom kratkoročnih projekata te na informacije i dokumente koje je projektni tim škole priložio u dosadašnjim predanim izvješćima. Savjeti koje su nazočni učitelji i odgojitelji čuli zasigurno će poboljšati kvalitetu pisanja izvješća.
I. osnovna škola Bjelovar ima bogato i dugogodišnje iskustvo sudjelovanja učenika u Erasmus+ projektima u vidu mobilnosti učenika u mnoge zemlje diljem Europe. Učiteljica Helena Gustović Ljubić govorila je o benefitima koje učenici ostvaruju sudjelujući u mobilnostima, ali i ukazala na poteškoće koje su se pojavljivale tijekom organizacije i provođenja mobilnosti, čime je pomogla školama s manje iskustva u organizaciji učeničkih mobilnosti.
Učiteljica Ivana Medved na zanimljiv je način predstavila aktivnosti koje su, u sklopu dobivene akreditacije, do sada provedene i održane u Osnovnoj školi Ivanska. Kao jedan od postavljenih ciljeva istaknula je pokretanje školskog radija, a s ponosom je predstavila novouređenu sobu za odmor, ali i mekane kutke unutar učionica koje učenici rado koriste za odmor i predah između nastavnih sati.
Nina Horvat iz Dječjeg vrtića Bjelovar predstavila je naučeno i doživljeno tijekom edukacije u Finskoj, koja se bavila temom učenja izvan učionice. Nazočnima je prenijela savjete za organizaciju i provedbu nastavnih aktivnosti na otvorenom. Općepoznata je činjenica da je finski obrazovni sustav po kvaliteti u samom svjetskom vrhu, a predavačica je istaknula da joj je tijekom boravka u Finskoj postalo jasno zašto je to tako te koliko se u Finskoj cijeni obrazovanje i profesija učitelja.
Tihana Petković i Draženka Kešić iz Osnovne škole Vladimir Nazor iz Daruvara u svom su predavanju, nazvanom "Brinemo za prirodu - priroda brine za nas", predstavile edukacije koje su učitelji prošli kako bi stekli vještine potrebne za provođenje aktivnosti u sklopu projekta vezanog za ekologiju i održivi razvoj. S ponosom su predstavile školski vrt kao jedan od rezultata rada u sklopu projekta.
Kristina Giacometti i Tihana Radmanić predstavile su zanimljivu edukaciju kojoj su nazočile u Estoniji. Cilj edukacije bio je osmisliti sto različitih igrolikih aktivnosti koje će se koristiti za poučavanje i uvježbavanje obrazovnih sadržaja u radu s odraslom populacijom. Pri realizaciji kreiranih aktivnosti dopušteno je korištenje uže, ljepljive trake, lopte, papira, flomastera i škare. Predavačice su istaknule izazove i zanimljivosti u radu s ostalim sudionicima edukacije te neprocjenjivo iskustvo upoznavanja i suradnje s učiteljima iz Estonije.
Marijana Sušilović i Juraj Marković iz Osnovne škole Trnovitica predstavili su mobilnosti učitelja i učenika tijekom protekle školske godine u predavanju "Od KA122 do Erasmus+ akreditacije". Tijekom dva projektna tjedna koja su provedena u školi, utjecaj edukacije učitelja i mobilnosti učenika proširio se i na učitelje i učenike škole koji nisu sudjelovali u mobilnostima, zbog čega su u školi posebno sretni i ponosni. Cilj im je u idućem razdoblju zadržati dosadašnji intenzitet održavanja nastave na otvorenom te povećati broj aktivnosti u STEAM području.
Izvrsne predavačice i predavači motivirali su sudionike skupa bez iskustva u pisanju ili provođenju projekata prezentiranjem vještina naučenih tijekom mobilnosti te implementacijom istih u rad. Uključivanje u Erasmus+ zajednicu olakšat će im i vrijedni savjeti i preporuke koje su dobili od iskusnih kolega.
Nakon predavanja i predstavljanja projekata uslijedio je okrugli stol tijekom kojeg su sudionici razmjenjivali iskustva, dijelili savjete i preporuke vezano za razne aspekte i etape provođenja projekata. Sudjelujući u ovakvim događajima i projektima, učitelji i odgojitelji kontinuirano rade na razvoju suradnje, tolerancije, međusobnog uvažavanja i prihvaćanja raznolikosti te su osobito ponosni kada iste te vještine razviju i učenici.
Nacionalni Tjedan školskog doručka pokrenuo je Hrvatski zavod za javno zdravstvo (HZJZ), u sklopu nacionalnog programa Živjeti zdravo, pod stručnim vodstvom prof. dr. sc. Sanje Musić Milanović, s ciljem podizanja svjesnosti o važnosti nutritivno bogatog doručka za svako školsko dijete. Njegovo obilježavanje veže se uz Svjetski dan hrane 16. listopada, a tim se povodom u našoj školi cijeli tjedan provode zanimljive i vrlo korisne aktivnosti.
Nakon razgovora o važnosti doručka i važnosti konzumiranja namirnica kojima tijelu osiguravamo dovoljno energije za zdrav početak dana, učenici 7.b razreda počastili su se zdravim doručkom: tortiljom punjenom svježim sirom i vrhnjem, purećom šunkom, zelenom salatom i cherry rajčicom. Nakon tortilje, zagrijali smo se čajem s medom i limunom.
Svi učenici sedmih razreda ispunili su anketu kojom smo ispitivali njihove prehrambene navike te voćne i povrtne favorite. Najdraža voćka naših sedmaša je jabuka, a najdraže povrće je mrkva.
O važnosti zdravog doručka napravili smo plakat koji već krasi ulaz blagovaonice kako bi ga što veći broj učenika uočio i inspirirao se za zdrav početak svakog dana.
Učenica Marta Markešić osvojila je 1. mjesto u kategoriji Hippo 3 na svjetskom natjecanju Hippo English Language Olympiad koje se održalo u talijanskom gradu Assisiju od 23. do 26.rujna 2024. godine. Njezina je mentorica bila učiteljica engleskog jezika Valentina Jakominić.
Marti je ovo druga pobjeda na svjetskom natjecanju nakon što je 2021.godine osvojila 1. mjesto u kategoriji Hippo 1.
Čestitamo učenici i mentorici na ovom velikom uspjehu!!!