« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
UNESCO Associated Schools Network - ASPnet - Mreža udruženih škola je mreža pokrenuta 1953. godine s ciljem promicanja načela UNESCO-a, unaprjeđivanja mira i međunarodne suradnje promicanjem obrazovanja, znanosti i kulture u školama. ASPnet povezuje obrazovne institucije diljem svijeta te u 182 zemlje okuplja više od 11.500 škola članica koje djeluju na potpori međunarodnom razumijevanju, miru, interkulturalnom dijalogu, održivom razvoju i kvalitetnom obrazovanju u praksi. Ova mreža škola pokretač je inovacija i kvalitete u obrazovanju s posebnim naglaskom na postizanje obrazovnih ciljeva o Globalnome građanskom obrazovanju i Obrazovanju za održivi razvoj, a djeluje na međunarodnoj i nacionalnoj razini.
Školske koordinatorice za UNESCO ASPnet:
Danica Barišić i Martina Supančić
Svjetski dan voda obilježava se 22. ožujka svake godine kako bi se skrenula pozornost ljudi diljem svijeta na važnost očuvanja vode za piće. Tema ovogodišnjeg obilježavanja su „Podzemne vode“, a naziv kampanje glasi „Podzemne vode – učinimo nevidljivo vidljivim“.
Podzemne vode su nevidljive, ali je njihov utjecaj vidljiv posvuda. Napajaju izvore, rijeke, jezera te prodiru u mora i oceane.
Skoro sva tekuća slatka voda na svijetu je podzemna voda, a život bez nje nije moguć. Koristi se za opskrbu pitkom vodom, sanitarne sustave, poljoprivredu, industriju i ekosustave. Na žalost ljudske aktivnosti prekomjerno koriste i zagađuju podzemne vode.
Što možemo učiniti? Moramo zaštititi podzemne vode od onečišćenja i koristiti ih održivo, uravnotežujući potrebe ljudi i svijeta.
Ove godine smo Svjetski dan voda obilježili istraživanjem vode i njezinih svojstava. Izvodeći pokuse, učenici petih razreda su naučili što je to uzgon i zašto su u morskoj vodi „lakši“ nego u bazenu. Učenici su otkrili zašto se ribe lakše i brže kreću kroz vodu i koje im prilagodbe to omogućuju. Mikroskopom su zavirili u kapljicu barske vode i u njoj otkrili različite jednostanične organizme. Ispitali su površinsku napetost vode i kako ju čovjek može uništiti ispuštanjem detergenata u vodu te kako to štetno djeluje na živa bića koja žive u njoj.
Istraživanjem učenici su stekli nova znanja o vodi - tekućini života i njezinoj važnosti za čitav živi svijet na Zemlji.
Provedene aktivnosti su dio Erasmus+ KA1 projekta naše škole „Our Rule – Healthier & Greener School“.
Učiteljica: Maja Puc