« Kolovoz 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
UNESCO Associated Schools Network - ASPnet - Mreža udruženih škola je mreža pokrenuta 1953. godine s ciljem promicanja načela UNESCO-a, unaprjeđivanja mira i međunarodne suradnje promicanjem obrazovanja, znanosti i kulture u školama. ASPnet povezuje obrazovne institucije diljem svijeta te u 182 zemlje okuplja više od 11.500 škola članica koje djeluju na potpori međunarodnom razumijevanju, miru, interkulturalnom dijalogu, održivom razvoju i kvalitetnom obrazovanju u praksi. Ova mreža škola pokretač je inovacija i kvalitete u obrazovanju s posebnim naglaskom na postizanje obrazovnih ciljeva o Globalnome građanskom obrazovanju i Obrazovanju za održivi razvoj, a djeluje na međunarodnoj i nacionalnoj razini.
Školske koordinatorice za UNESCO ASPnet:
Danica Barišić i Martina Supančić
Učiteljica Hrvatskog jezika Jasna Kalem, sa svojim je učenicima obilježila Svjetski dan učitelja te u holu škole priredila prigodna pano.
Učiteljice I. osnovne škole (Lorena Buršić - Lukić, Jasna Predragović, Nevenka Hrga, Renata Novalić i Tatjana Kos) vikend su provele u stručnom usavršavanju kroz radionice u organizaciji Hrvatskog fotosaveza pod nazivom "Sačuvajmo od zaborava". Tema radionica bili su motivi s tradicijskih rukotvorina koji su nakon fotografiranja realizirani različitim tehnikama i raznim materijalima (apliciranje uzoraka na tekstil, izrada nakita od polimerne gline...). Radionice su provedene u tradicijskoj drvenoj kući Hrvatskog fotosaveza u Krapju u vrijeme održavanja Dana graditeljske baštine, manifestacije na kojoj su prezentirani stari zanati te bogatstvo proizvoda i rukotvorina ovoga kraja.
Hvala Hrvatskom fotosavezu (Predrag Bosnar i Zlata Medak) na ljubaznosti i brizi kojima smo bili okruženi tijekom seminara.
Budući da smo škola pridružena Hrvatskom fotosavezu, nadamo se i daljnjoj suradnji.
Učiteljica Tazjana Kos
22. rujna 2024.
3. 5. 2024.
Učenici sedmog razreda PŠ Ciglena naše škole su zajedno sa svojom učiteljicom biologije, Ivanom Banjeglav aktivno sudjelovali u globalnoj kampanji Global Action Days, koju je pokrenula Foundation for Environmental Education (FEE), partnerska organizacija UNESCO-a. Kroz svoje angažirano djelovanje, učenici su prikupljali otpad u okolišu škole te ga sustavno razvrstavali, promičući na taj način koncept kružnog gospodarstva.
Važno je istaknuti da kružno gospodarstvo potiče održivu uporabu resursa te smanjuje nastajanje otpada, što direktno doprinosi i smanjenju negativnih utjecaja na okoliš i klimatske promjene. Hvala našim učenicima što su prepoznali važnost očuvanja okoliša i aktivno doprinijeli njegovoj zaštiti, promovirajući pritom ideje održivog razvoja i kružnog gospodarstva!
učiteljica: Ivana Banjeglav
#MyActionsMatter
#GlobalActionDays
#GreeningEducation
3. 5. 2024.
Učenici 6.B razreda su zajedno sa svojom učiteljicom prirode i biologije, Majom Puc, sudjelovali u globalnoj kampanji Global Action Days, koju je pokrenula Foundation for Environmental Education (FEE), partnerska organizacija UNESCO-a. Ova inicijativa je potaknula odgojno-obrazovne institucije diljem svijeta na sudjelovanje u aktivnostima vezanim uz zaštitu okoliša i suočavanju s klimatskim promjenama.
U sklopu kampanje, učenici su proveli vrijeme u okolišu škole, promatrajući ptice, slušajući njihove zvukove te koristeći priručnike i aplikaciju Merlin Bird ID za njihovu identifikaciju. Ova aktivnost potaknula je kod učenika razvoj strpljenja, kulture ponašanja u prirodi te ih uvježbala u promatranju, slušanju i razlikovanju zvukova u prirodi. Kroz ovaj proces, stekli su znanje o najčešćim pticama u okolišu škole te o njihovom načinu života.
Učenici su također istražili status uočenih ptica na IUCN (Međunarodna udruga za očuvanje prirode i prirodnih bogatstava) Crvenom popisu ugroženih vrsta. Kroz ovaj dio istraživanja, upoznali su se s ozbiljnošću situacije u kojoj se neke vrste nalaze te uočili potrebu za očuvanjem njihovih populacija.
Učenici su raspravljali o mogućim uzrocima ugroženosti tih vrsta, kao što su gubitak staništa, onečišćenje okoliša i klimatske promjene. Nadalje, razmatrali su moguće korake koje pojedinci i zajednice mogu poduzeti kako bi se zaštitile ptice i njihova staništa. Ovakva aktivna participacija potaknula je učenike na razmišljanje o svojoj ulozi u očuvanju prirode te ih potaknula na djelovanje za bolju budućnost našeg planeta.
#MyActionsMatter
#GlobalActionDays
#GreeningEducation
23. 3. 2024.
Učenici dodatne nastave Likovne i Glazbene kulture u petak su posjetili Ansambl LADO i Muzej iluzija. Cilj terenske nastave usvajanje je dodatnih znanja i vještina iz glazbene i likovne kulture te razvijanje interesa prema različitim umjetničkim i etnografskim sadržajima.
„Školski sat s Ladom – Glazbena baština“ edukativni je projekt jedinog profesionalnog nacionalnog Ansambla u sklopu kojeg Orkestar Ansambla LADO učenicima prezentira bogata i različita hrvatska tradicijska glazbala i njihove nevjerojatne mogućnost kroz skladbe iz različitih hrvatskih regija. Orkestar Ansambla LADO prikazao je tradicijska glazbala i sastave kroz djela „Šokački sastanak“, „Drmeš“, „Gračansku polku“, „Zelinske mužikaše“ i dr. LADO s posebnim senzibilitetom pristupa mladoj publici, budući da je upravo ona ključna u širenju i populariziranju tradicijske kulture na edukativan i zabavan način, jedinstvenim izvedbama.
U Muzeju iluzija učenici su uz stručno vodstvo vidjeli veliki broj eksponata te kroz zabavne i atraktivne varke naučili mnogo o vidu, percepciji, ljudskom mozgu i znanosti te spoznali zašto oči vide stvari koje mozak ne razumije. Muzej je interaktivan tako da su učenici aktivno sudjelovati u razgledu eksponata i uz pomoć stručnog vodstva naučili kako fotografirati iluzije.
Na terensku nastavu putovali smo vlakom što je za dio učenika bio poseban doživljaj prvog putovanja vlakom u životu. Tijekom šetnje gradom učenici su upoznali mnoge kulturne znamenitosti poput Hrvatskog narodnog kazališta, Zdenca života kipara Ivana Meštrovića, Akademije dramskih umjetnosti, a posebno iznenađenje i doživljaj bilo je prošetati tunelom Grič.
učiteljice: Danica Barišić i Lorena Buršić-Lukić
21. 3. 2024.
Danas je u našoj školi prigodnim aktivnostima među učenicima predmetne nastave obilježen Svjetski dan poezije.
Učiteljice Hrvatskoga jezika pozvale su sve učenike da u školu donesu pjesmu nekog od poznatih domaćih i svjetskih pjesnika. Učenici su jedni drugima na satovima Hrvatskoga jezika čitali pjesme i opisivali čime su ih privukle, a potom je svaki učenik „svoju pjesmu“ zalijepio kamo god u školi je htio. Tako su zidovi hodnika naše škole postali oblijepljeni pjesmama – nadamo se da će ih učenici čitati i u danima koji slijede.
U 7. c razredu uz opisanu su aktivnost učenici čitali pjesme Rafaele Sikra - njihove kolegice koja u slobodno vrijeme piše. Svaki je učenik dobio jednu njenu pjesmu, a nakon što su ih pročitali, ispričali su svoje dojmove i postavili Rafaeli pitanja koja su ih zanimala o njenom bavljenju poezijom. Saznali su da je Rafaela odmalena voljela slušati i čitati pjesme te da je naviku pisanja pjesama „pokupila“ od svog tate, koji također piše. Otkrili su kako se naš pozitivan odnos prema nekom pjesničkom tekstu zapravo događa zbog prepoznavanja – osjećamo da je emocija opisana u pjesmu slična nama i našim emocijama. Učenici su na kraju sata u školskom holu s ponosom izložili Rafaeline pjesme, a njen su angažman nagradili i spontanim pljeskom.
Zadovoljne smo što je na Svjetski dan poezije svaki učenik predmetne nastave pročitao barem jednu pjesmu – nadamo se da smo im današnjim, manje formalnim aktivnostima, uspjele još malo više otkriti prelijepi svijet poezije.
Učiteljice Hrvatskog jezika: Mirjana Ištef, Jasna Kalem, Valnea Krezo i Sanja Sabljak
8. 3. 2024.
Međunarodni dan žena dan je kada se slave ekonomska, politička i društvena dostignuća žena. Prvi Dan žena obilježen je još početkom 20. stoljeća u SAD-u. Inicijativom Ujedinjenih naroda 1977. godine, 8. ožujak proglašen je službenim UN-ovim praznikom za ženska prava i svjetski mir te se otada Međunarodni dan žena obilježava svake godine.
Tom su prigodom učenica 7. c razreda Tena Blažeković, knjižničarka naše škole Danica Popilovski Topalović i učiteljica Glazbene kulture Danica Barišić priredile izložbu kojom su podsjetile na mnoge značajne žene koje nas predstavljaju u svijetu te uspješne žene u „muškim“ zanimanjima s naglaskom na izuzetno uspješne Bjelovarčanke. Prošlogodišnja anketa provedena među učenicima osmih razreda pokazala je kako i mlade generacije još uvijek dijele zanimanja na tradicionalno muška ili ženska. Iako su žene i muškarci po svim zakonima jednaki, mnoga istraživanja pokazuju da tako nije i u praksi. Kako u svijetu, tako i u Hrvatskoj, potrebno je još mnogo učenja i razvijanja svijesti o jednakosti i ravnopravnosti žena.