« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Ova stranica je namijenjena učenicima i njihovim roditeljima s ciljem informiranja o aktualnostima i aktivnostima iz predmeta prirode, biologije, kemije i fizike i popularizacije prirodne skupine predmeta.
Naša je škola i ove godine sudjelovala u obilježavanju Svjetskog dana šećerne bolesti. Svjetski dan šećerne bolesti se obilježava diljem svijeta 14. studenoga već dvadeset i prvu godinu za redom na rođendan sir Fredericha Bantinga koji je zajedno s Charlesom Bestom otkrio inzulin. Inzulin je hormon gušterače koji omogućava da šećer glukoza uđe u svaku stanicu u našem organizmu i omogući joj normalni rad. Ukoliko inzulina nema ili ga nema dovoljno, potrebno ga je unijeti putem injekcija ili inzulinske pumpice.
Hrvatski sabor je u ožujku 2022. godine donio Odluku o proglašenju 14. svibnja Hrvatskim danom šećerne bolesti jer je dijabetes bolest koja je u porastu i obuhvaća sve više ljudi kako onih s tipom 2. koji svojim životnim stilom mogu utjecati na razvoj bolesti tako i onih s tipom 1. koji na to ne mogu utjecati.
Cilj obilježavanja toga dana je edukacija učenika o šećernoj bolesti, senzibilizacija društva s oboljelima, ali i usvajanje zdravih životnih navika poticanjem zdrave prehrane i redovitom tjelesnom aktivnosti.
Obilježavanje smo započeli anonimnom anketom učenika 5. - 8. razreda kojom smo ispitali njihovo znanje o šećernoj bolesti, prehrambenim navikama vezanih uz zdravu prehranu i njihovu tjelesnu aktivnost.
Anketu je ukupno ispunilo 125 učenika, a rezultati su pokazali da učenici naše škole prepoznaju dijabetes kao metabolički poremećaj u kojem je oštećena ili smanjena funkcija gušterače, simptome koji su karakteristični za taj poremećaj. Rezultati ispitivanja prehrambenih navika učenika su pokazali da većina učenika konzumira važni prvi dnevni obrok - doručak prije škole i pije vodu kada su žedni. Pohvalno je da velika većina učenika vježba i izvan škole.
U holu škole je pripremljena izložba za učenike, učitelje i ostale djelatnike i posjetitelje škole u kojoj su prezentirane namirnice i napitci koje učenici najčešće konzumiraju u školi, a uz njih je stajala izvagana količina šećera koja se nalazi u tom pakiranju.
Na satovima prirode, biologije i kemije učenici su prateći odgojno-obrazovne ishode za navedene predmete razgovarali o tanjuru zdrave prehrane, o dovoljnom unosu tekućine pri čemu se prvenstveno misli na unos vode, o svakodnevnoj tjelesnoj aktivnosti i dovoljno sna.
učiteljice Klaudija Aušperger i Maja Puc