Svake godine 10. listopada obilježava se Svjetski dan mentalnog zdravlja. Cilj obilježavanja jest podizanje svijesti o mentalnom zdravlju kao neizostavnom dijelu sveukupnog zdravlja. Svjetska zdravstvena organizacija zdravlje definira kao stanje cjelovitog tjelesnog, psihičkog i socijalnog blagostanja. Mentalno zdravlje više je od same odsutnosti mentalnog poremećaja, bolesti ili onesposobljenosti - to je blagostanje u kojemu pojedinac ostvaruje vlastite potencijale, nosi se s normalnim životnim stresovima, produktivno radi i u mogućnosti je doprinijeti svojoj zajednici (u obitelji, u školi, na radnome mjestu, u zajednici gdje živi i dr.).
Za očuvanje mentalnoga zdravlja je važno ulaganje u emocionalnu dobrobit (osjećaji), psihičku dobrobit (pozitivno funkcioniranje), društvenu dobrobit (odnosi s drugima i prema društvu), tjelesnu dobrobit (tjelesno zdravlje), duhovnu dobrobit (smisao života). Sve to čini naše dobro mentalno zdravlje. Stoga je važno djecu i mlade podučavati i poticati na aktivnosti koje podupiru mentalno zdravlje. Svjetski dan mentalnog zdravlja bio je poticaj za aktivnosti na tu temu u našoj školi tijekom listopada.
Tako su se učenici svih 7. razreda naše škole sa školskom psihologinjom bavili temom anksioznosti. Ispunjavali su upitnik ispitne anksioznosti i na taj način uočavali simptome anksioznosti vezane za ispitivanje u školi te upoznavali i uvježbavali tehnike samopomoći u nošenju sa teškoćama koje anksioznost može izazvati. Zatim su učenici iznijeli vlastita zapažanja o tome kojim postupcima učitelji mogu pomoći, a kojim odmoći tijekom ispitnih situacija. O rezultatima upitnika, zapažanjima učenika kao i korisnim smjernicama u radu s učenicima sa izraženim simptomima ispitne anksioznosti učitelje će izvijestiti školska psihologinja.
Daroviti učenici razredne nastave su se također tijekom listopada bavili temama mentalnog zdravlja. Jedna je radionica bila posvećena asertivnosti, odnosno načinu komunikacije kojim se uspješno zauzimamo za sebe jasno izražavajući sugovorniku svoje osjećaje, želje i potrebe. Tijekom druge radionice učenici su sa školskom psihologinjom objedinili aktivnosti i korisne vježbice za unaprjeđenje mentalnog zdravlja i napravili pripremu za radionice koje će provoditi sa učenicima razredne nastave tijekom školske godine. Ove „Naše supermoći“ predstavljene su također na prigodnom panou u našoj školi.
Stručna suradnica psihologinja Mirela Ileković