« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Ako jedan kemičar na hrvatskom jeziku kaže: „Vodik.“, kemičar koji govori kineskim jezikom ga neće razumjeti. Upravo ta međusobna komunikacija tražila je upotrebu jednostavnijeg i svima razumljivog načina odnosno upotrebu kemijskog pisma. Na taj način kemijski jezik postaje svima zajednički i razumljiv i upravo je u tome njegova međunarodna vrijednost.
Kemijsku simboliku koju danas koristimo, predložio je švedski znanstvenik Berzelius 1814. godine. Za simbol kemijskog elementa uzeo je početno slovo njegova latinskog imena, a za simbole kemijskih elemenata čija imena počinju istim slovom, početnom je slovu dodao još jedno slovo iz njihova latinskog imena.
Učenice osmih razreda naše škole su u sklopu Europskog dana jezika koji se obilježava svake godine 26. rujna, istražile kako se najvažniji kemijski elementi kažu na različitim jezicima te ih povezale upotrebom kemijskih simbola tog kemijskog elementa. O svom istraživačkom radu su napravile i pano te su ga predstavile ostalim učenicima naše škole u holu.
Ako jedan kemičar na hrvatskom jeziku kaže: „Vodik.“, kemičar koji govori kineskim jezikom ga neće razumjeti. Upravo ta međusobna komunikacija tražila je upotrebu jednostavnijeg i svima razumljivog načina odnosno upotrebu kemijskog pisma. Na taj način kemijski jezik postaje svima zajednički i razumljiv i upravo je u tome njegova međunarodna vrijednost.
Kemijsku simboliku koju danas koristimo, predložio je švedski znanstvenik Berzelius 1814. godine. Za simbol kemijskog elementa uzeo je početno slovo njegova latinskog imena, a za simbole kemijskih elemenata čija imena počinju istim slovom, početnom je slovu dodao još jedno slovo iz njihova latinskog imena.
Učenice osmih razreda naše škole su u sklopu Europskog dana jezika koji se obilježava svake godine 26. rujna, istražile kako se najvažniji kemijski elementi kažu na različitim jezicima te ih povezale upotrebom kemijskih simbola tog kemijskog elementa. O svom istraživačkom radu su napravile i pano te su ga predstavile ostalim učenicima naše škole u holu.