« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Iz svih nastavnih predmeta u svim razrednim odjelima matične i područnih škola provodili smo istraživačke projekte ,a rezultate prezentirali jedni drugima na Projektnom danu.
Više pod :
I.osnovna škola Bjelovar – Projektni ciklus/projektni dan « Učimo za život, ne za školu»
Moto I.OŠ Bjelovar - « Učimo za život, ne za školu» Non scholae, sed vitae discimus (Seneca)
U petak,11.4.2014.godine održana je zadnja faza projektnog ciklusa « Učimo za život, ne za školu». Naime, radi se o višemjesečnim istraživačkim projektima svih učenika i učitelja matične i područnih škola I.osnovne škole Bjelovar. Cilj projekata kroz sve nastavne predmete je primjena znanja stečenih u školi u svakodnevnom životu .
Trideset i šest tema za istraživanje posebno su zainteresirale učenike jer su samostalnim i timskim istraživanjem ,iskustvenim učenjem, proučavanjem i donošenjem zaključaka kroz terenske i izvanučionične oblike rada stekli nova životno primjenjiva iskustva.
U zaista širokom izboru istraživačkih izazova krenuli su u“ lov na slova“ u knjižnici, pošti, kiosku te po gradskim ulicama (razni natpisi, prometni znakovi i putokazi, oglasne ploče...)s ciljem osvještavanja potrebe čitanja.
Proučavali su namirnice važne za zdravlje,hranu kao lijek,nužnost potrebe usvajanja svakodnevnih higijenskih navika,prenošenje dječjih zaraznih bolesti i opasnosti od ovisnosti kod mladih,posebno štetnost duhanskog dima kod pasivnog pušenja.
Istražili su zašto je važno gospodarenje vodom i pročišćavanje voda ,zašto je štetno pretjerano konzumiranje gaziranih sokova, kako se zaštititi od UV zračenja . Kemičari su proizveli sapun i istražili njegovo djelovanje na okoliš. Neki su se okušali u sijanju začinskog i ukrasnog bilja.
Ljubitelji jezika proučavali su jezične zanimljivosti našeg zavičaja,ljepotu zavičajnog govora u „ rječniku moje obitelji“ , pojavnost germanizama u hrvatskom jeziku, usporedili su školskog sustava kod nas i u SAD-u razgovorom s izvornom gošćom Amerikankom,istražili blagdanske običaje kod nas i u engleskom govornom području. Pronalaženjem ulica književnih velikana u našem gradu,istražili su i više podataka o Željku Sabolu čije ime nosi ulica naše škole. Neke je zanimalo kako Česi žive u našem gradu, što rade, kako su kao nacionalna manjina očuvali svoju kulturnu baštinu. Istražili su vjersku tradiciju u svakodnevnom životu naših sugrađana, crkvenu arhitekturu našeg kraja kao i običaje naših baka i djedova.
Koje prednosti i štete ima komuniciranje putem društvenih mreža,kako se lako otkrije identitet na internetu samo su neka od pitanja na koja su u odgovorima došli do zabrinjavajućih podataka. Korisno je bilo naučiti prikupljati sadržaje s internetskih tražilica.
Izlaskom na teren učenici su proučavali estetski izgled grada Bjelovara –izloge, parkove,fasade te primjenu vizualnog dizajna u svakodnevnom životu. Uz proučavanje ulica našeg grada u prošlosti i danas,upoznali su glazbu koju su slušali njihovi roditelji 70-tih i 80-tih godina 20.st.
Matematičari su otkrili zlatni rez-božanski broj 1,618 u životu i prirodi,a fizičari su istražili koji se fizikalni pojmovi iskrivljeno koriste u svakodnevnom životu .
Zanimljiva je bila demonstracija osnovnih vještina samoobrane od nenaoružanog i naoružanog napadača koje su učenici brzo usvojili smatrajući to potrebnim.
Uspješnost izvođenja navedenih projektnih zadataka uz izrazit interes i motivaciju učenika samo je dokaz,ali i poticaj da škola treba biti životna, primjenjiva u njihovim životima danas i - sutra.
Jedan od projekata je "Kako se zaštititi od UV zračenja" - 1.razred PŠ Klokočevac
Iz svih nastavnih predmeta u svim razrednim odjelima matične i područnih škola provodili smo istraživačke projekte ,a rezultate prezentirali jedni drugima na Projektnom danu.
Više pod :
I.osnovna škola Bjelovar – Projektni ciklus/projektni dan « Učimo za život, ne za školu»
Moto I.OŠ Bjelovar - « Učimo za život, ne za školu» Non scholae, sed vitae discimus (Seneca)
U petak,11.4.2014.godine održana je zadnja faza projektnog ciklusa « Učimo za život, ne za školu». Naime, radi se o višemjesečnim istraživačkim projektima svih učenika i učitelja matične i područnih škola I.osnovne škole Bjelovar. Cilj projekata kroz sve nastavne predmete je primjena znanja stečenih u školi u svakodnevnom životu .
Trideset i šest tema za istraživanje posebno su zainteresirale učenike jer su samostalnim i timskim istraživanjem ,iskustvenim učenjem, proučavanjem i donošenjem zaključaka kroz terenske i izvanučionične oblike rada stekli nova životno primjenjiva iskustva.
U zaista širokom izboru istraživačkih izazova krenuli su u“ lov na slova“ u knjižnici, pošti, kiosku te po gradskim ulicama (razni natpisi, prometni znakovi i putokazi, oglasne ploče...)s ciljem osvještavanja potrebe čitanja.
Proučavali su namirnice važne za zdravlje,hranu kao lijek,nužnost potrebe usvajanja svakodnevnih higijenskih navika,prenošenje dječjih zaraznih bolesti i opasnosti od ovisnosti kod mladih,posebno štetnost duhanskog dima kod pasivnog pušenja.
Istražili su zašto je važno gospodarenje vodom i pročišćavanje voda ,zašto je štetno pretjerano konzumiranje gaziranih sokova, kako se zaštititi od UV zračenja . Kemičari su proizveli sapun i istražili njegovo djelovanje na okoliš. Neki su se okušali u sijanju začinskog i ukrasnog bilja.
Ljubitelji jezika proučavali su jezične zanimljivosti našeg zavičaja,ljepotu zavičajnog govora u „ rječniku moje obitelji“ , pojavnost germanizama u hrvatskom jeziku, usporedili su školskog sustava kod nas i u SAD-u razgovorom s izvornom gošćom Amerikankom,istražili blagdanske običaje kod nas i u engleskom govornom području. Pronalaženjem ulica književnih velikana u našem gradu,istražili su i više podataka o Željku Sabolu čije ime nosi ulica naše škole. Neke je zanimalo kako Česi žive u našem gradu, što rade, kako su kao nacionalna manjina očuvali svoju kulturnu baštinu. Istražili su vjersku tradiciju u svakodnevnom životu naših sugrađana, crkvenu arhitekturu našeg kraja kao i običaje naših baka i djedova.
Koje prednosti i štete ima komuniciranje putem društvenih mreža,kako se lako otkrije identitet na internetu samo su neka od pitanja na koja su u odgovorima došli do zabrinjavajućih podataka. Korisno je bilo naučiti prikupljati sadržaje s internetskih tražilica.
Izlaskom na teren učenici su proučavali estetski izgled grada Bjelovara –izloge, parkove,fasade te primjenu vizualnog dizajna u svakodnevnom životu. Uz proučavanje ulica našeg grada u prošlosti i danas,upoznali su glazbu koju su slušali njihovi roditelji 70-tih i 80-tih godina 20.st.
Matematičari su otkrili zlatni rez-božanski broj 1,618 u životu i prirodi,a fizičari su istražili koji se fizikalni pojmovi iskrivljeno koriste u svakodnevnom životu .
Zanimljiva je bila demonstracija osnovnih vještina samoobrane od nenaoružanog i naoružanog napadača koje su učenici brzo usvojili smatrajući to potrebnim.
Uspješnost izvođenja navedenih projektnih zadataka uz izrazit interes i motivaciju učenika samo je dokaz,ali i poticaj da škola treba biti životna, primjenjiva u njihovim životima danas i - sutra.
Jedan od projekata je "Kako se zaštititi od UV zračenja" - 1.razred PŠ Klokočevac