preskoči na sadržaj

I. osnovna škola Bjelovar

Login

e-Dnevnik za nastavnike

    e-Dnevnik za učenike

 

 


 

eTwinning i Erasmus+

 

Kalendar
« Ožujak 2018 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji

Oglasna ploča
Brojač posjeta
Ispis statistike od 12. 10. 2011.

Ukupno: 447281
Ovaj mjesec: 363
Nove vijesti

POVEZNICE NA WEB STRANICE:

 

 

 

vijesti
Obavijest
Martina Supančić / datum: 25. 4. 2024. 14:16


[OPŠIRNIJE]



Pjevaj, sviraj, pleši
Danica Barišić / datum: 2. 5. 2024. 06:42

Projekt Pjevaj, sviraj, pleši ima za cilj osvijestiti važnost glazbe i plesa. Glazba, pjevanje, sviranje, pokret i stvaralaštvo od iznimne su važnosti za cjelokupni razvoj djeteta. Tema ovogodišnjeg projekta je - U čemu smo najbolji?, a snimljeni radovi učenika prikazuju se na online smotri. Na desetoj smotri, 29. travnja, našu školu predstavljao je pjevački zbor s tradicijskim pjesmama Hrvatske. Voditeljica zbora je učiteljica Glazbene kulture Danica Barišić.

Nastup zbora možete pogledati klikom na fotografiju ili na ovoj POVEZNICI.

Sve snimke iz projekta možetee gldati na YT kanalu Projekt "Pjevaj, Sviraj, Pleši"

 


[OPŠIRNIJE]



Stručno usavršavanje učiteljice Jelene Jerković Šikić
Helena Gustović Ljubić / datum: 29. 4. 2024. 12:13

Učiteljica informatike, Jelena Jerković Šikić, u sklopu Erasmus+ Akreditacije boravila je od 8. do 13. travnja 2024. u Budimpešti na tečaju pod nazivom „Preventing and Intervening in (Cyber)bullying“. Tečaj je održan u Science Language School (Converzum).

Prvi dan voditeljica tečaja Monika Demecz provela nas je kroz detaljan plan tjednih aktivnosti. Sudionici iz Hrvatske, Grčke i Španjolske upoznali su se, razmijenili iskustva te predstavili svoje države i škole. Ravnateljica Converzuma povela nas je u razgled Budima, zapadnog dijela današnje Budimpešte, smještenog na desnoj obali Dunava koji obiluje utvrdama, dvorcima, srednjovjekovnom kulturom. 

Drugi dan započeli smo socijalno-emocionalnom aktivnošću kojom smo spoznali svoje sličnosti koje nas povezuju s grupom. Razgovarali smo o tome što znamo, što želimo saznati, što činimo i koje su naše brige o vršnjačkom nasilju. Grupnim aktivnostima upoznavali smo se s vrstama vršnjačkog nasilja te ih pokušavali definirati svojim riječima. Voditeljica nam je dala sjajne savjete kako se ponijeti u određenim situacijama koje se mogu dogoditi u razredu. Naglasak je stavila na važnost komunikacije, međusobnog povezivanja i prihvaćanja svakog pojedinca.

Treći dan započeli smo aktivnošću izrade papirnatog lanca na način da jedna osoba iz grupe ne vidi, druga osoba ne govori dok treća osoba smije koristiti samo jednu ruku. Spoznali smo važnost povezivanja i međusobne podrške. Nasilje uključuje tri sudionika: nasilnika, žrtvu i promatrača. Pri rješavanju problema ili sukoba uvijek trebamo misliti na dobrobit djeteta. Voditeljica nas je uputila na neke od znakova, ponašanja prema kojima možemo pretpostaviti da je dijete moguća žrtva nasilja.

Četvrtog dana govorili smo o tome koliko je bitno da dijete ima nekoga ili nešto o čemu treba brinuti jer time raste djetetovo samopouzdanje, osjećaj dužnosti i odgovornosti. Učili smo o uzročno- posljedičnoj vezi između socijalno-emocionalnog učenja i boljeg akademskog uspjeha. Naveden je primjer volontiranja (u staračkom domu, vrtiću i sl.). Govorili smo o igrama koje učenicima mogu pomoći u samospoznaji kao i o važnosti empatije. Sudionice iz Grčke i Španjolske ispričale su kako oni u školi imaju učenike koji pomažu u rješavanju vršnjačkih sukoba, sudjeluju u praćenju napretka te pomažu u učenju. Učenike je važno učiti iskazivati zahvalnost. Ravnateljica Converzuma povela nas je u razgled gradića Szentendre, udaljenog pola sata vožnje vlakom od centra Budima.

Peti dan započeli smo aktivnošću koja može poslužiti za upoznavanje, umirivanje, uvođenje u nastavni sat i slično. Svi sudionici žmire i naizmjence odbrojavaju od 30 do 0. Pravilo je da dvoje sudionika ne smije istovremeno izreći broj jer tada aktivnost kreće ispočetka. Aktivnost je primjerena za sve učenike, bez obzira imaju li određene teškoće. Voditeljica nam je prikazala razne društvene mreže i platforme koje mogu biti potencijalno opasne, a djeca ih koriste.

Šestog dana proveli smo evaluaciju cjelokupnog programa te su nam organizatori izdali certifikat o uspješno završenom tečaju.


[OPŠIRNIJE]



Druga mobilnost učenika I. osnovne škole Bjelovar u Portugalu u sklopu Erasmus+ Akreditacije
Helena Gustović Ljubić / datum: 22. 4. 2024. 12:14

U sklopu Erasmus+ Akreditacije učenici naše škole boravili su od 7. – 13. 4. 2024. u Portugalu u mjestu Rates zajedno s učenicima iz Estonije, Njemačke i Italije. Ivan i Filip Ćurić, Iva Ćurić, Marija Komljenović, Karlo Kralj i Ana Volf su u pratnji učiteljica Helene Gustović Ljubić i Jele Galunić sudjelovali u mnogobrojnim aktivnostima i radionicama koje je organizirala partnerska škola Agrupamento de Escolas de Rates. Cilj posjeta je bio utjecati na stvaranje pozitivne slike o sebi i svom izgledu, osvijestiti načine na koji naše okruženje narušava tu sliku, utjecati na sprječavanje vršnjačkog nasilja bilo koje vrste s posebnim naglaskom na posramljivanje na osnovu izgleda nečijeg tijela.

Aktivnosti prvog dana sastanka su se odvijale u školi domaćina, Agrupamento de Escolas de Rates. Učenicima i učiteljima je priređen zanimljiv i poučan program dobrodošlice  u kojem su se posebno istaknuli učenici dramske skupine i njihovo uprizorenje važnog razdoblja portugalske povijesti. Nakon programa dobrodošlice, uslijedilo je predstavljanje svih partnerskih škola. Naši su učenici pripremili kratak video uradak kojim su predstavili našu školu i pokazali aktivnosti i projekte koje učitelji i učenici naše škole redovito provode. Imali smo priliku vidjeti i prezentacije ostalih sudionika sastanka- škole iz Njemačke, Italije i Estonije. Svi su gosti imali priliku obići školu domaćina. Nakon ručka i pauze uslijedila je radionica naziva „Embracing Body Positivity“. Učenici su u međunarodnim skupinama raspravljali o tipičnim frazama koje se u njihovim zemljama koriste za kritiziranje i negativno isticanje nečijeg izgleda, ilustrirali jednu odabranu frazu i napisali poticajne smjernice za izbjegavanje korištenja tih fraza. Kao rezultat grupnog rada nastali su plakati koji su odražavali kreativnost učenika i koje su učenici s ponosom predstavili jedni drugima.

Drugi dan su učenici i učitelji proveli u Portu, drugom po veličini gradu u Portugalu. Profesori Sveučilišta u Portu s odjela psihologije su učenicima pripremili kratko predavanje i gledanje kratkih filmova kojima je cilj osnažiti pojedince na prihvaćanje vlastitog tijela i njegova izgleda. Učenici su otvoreno razgovarali s predavačima i došli do zanimljivih, poučnih i važnih zaključaka te spoznali ponešto o sebi, ali i drugima. Uslijedile su igre od kojih se učenicima najviše svidjela ona u kojoj, u međunarodnim timovima, istražuju sveučilišne zgrade prateći tragove i rješavajući zagonetke. Nakon ručka i pauze slijedilo je razgledavanje grada Porta uz pratnju vodiča. 

Aktivnosti trećeg dana sastanka su se odvijale u školi. Tijekom prijepodneva su učenici i učitelji sudjelovali mindfulness radionici tijekom koje su vježbali tehnike opuštanja i smirivanja. Također su sudjelovali u radionicama i aktivnostima kojima je zajednički cilj bio ne usredotočiti se isključivo na rezultate neke aktivnosti, već pažljivo promatrati i izbjegavati osuđivanje i sebe i drugih. Tako su u jednoj vježbi učenici crtali autoportrete gledajući svoj odraz pomoću kamere mobitela, u drugoj su crtali autoportret žmireći, a crtali su i jedni druge u paru poštujući zadane upute. Nakon pauze za ručak i odmor učenici su imali priliku vidjeti kratki animirani film naziva „Your name is“  nakon čega je redatelj filma Paulo Patricio  razgovarao s učenicima i odgovarao na pitanja. 

Četvrti dan je bio ispunjen aktivnostima na otvorenom i vodi. Učenici su imali priliku ploviti jedrilicom, solarnim brodićem i čamcem za spašavanje kao i voziti se kajacima po rijeci. Učenike i učitelje je ugostio i gradonačelnik grada Povoa de Varzim.  Kraj dana je obilježila večera i druženje učenika i učitelja u školi te su učenici imali mogućnost uživati i zabavljati se u neformalnom druženju, pjevanju, plesu i sportskim aktivnostima.

Zadnji, peti dan boravka u Portugalu učenici i učitelji su obišli tradicionalnu manufakturu u kojoj su vidjeli kako se proizvodilo laneno platno, vidjeli su restauriran tradicionalan mlin te kušali netom pečen, još vruć kruh pečen u krušnoj peći. Uz pratnju vodiča su obišli i crkvu Sao Pedro de Rates. Nakon ručka učenici su imali popodne predviđeno za druženje sa svojim domaćinima.

Iskustva, znanja i vještine stečene tijekom mobilnosti u Portugal će učenici i učitelji prenijeti na svoje okruženje i biti poticaj za pozitivne promjene. Učenici su boravkom u obiteljima svojih vršnjaka imali priliku iz prve ruke upoznati kulturu i način života u Portugalu. Mobilnost je utjecala i na razvoj jezičnih kompetencija jer se komunikacija s vršnjacima iz drugih partnerskih zemalja odvijala na engleskom jeziku. Prijateljstva stečena tijekom mobilnosti i sudjelovanja u ovom međunarodnom projektu bit će stalni podsjetnik na ovo neprocjenjivo iskustvo i, nadamo se, temelj za neke nove avanture.

 


[OPŠIRNIJE]



Festival znanosti u našoj školi
Maja Puc / datum: 22. 4. 2024. 09:50
Pridružite nam se na interaktivnoj izložbi "Zagonetna škola"! Učiteljice M. Puc, K. Aušperger, S. Trulec i J. Galunić pozivaju vas da budete dio ove zabavne aktivnosti koja je dio Festivala znanosti, manifestacije koja se održava s ciljem popularizacije znanosti među mladima. Rješavajte pitalice, mozgalice, rebuse i labirinte kroz 10 postaja smještenih u hodnicima škole. Na kraju avanture očekuje vas slatka nagrada. Tijekom ovog tjedna održat će se i radionice iz kemije, biologije i matematike. Ne propustite priliku za učenje kroz igru i zabavu!

[OPŠIRNIJE]



Vlak u snijegu - a tko je u vlaku?
Sanja Sabljak / datum: 17. 4. 2024. 15:31

Susret bivših učenika I. osnovne škole Bjelovar koji su prije 50 godina sudjelovali u snimanju legendarnog dječjeg filma "Vlak u snijegu" 

16. travnja 2024. učiteljice PŠ Tomaš Lea Dolenčić i PŠ Ciglena Helena Horak organizirale su u učionici Područne škole Tomaš, u kojoj su snimane neke od scena filma "Vlak u snijegu", druženje s bivšim glumicima filma.

Učenici naše najmanje područne škole izveli su dramsko-scensku igru "Svatovi" prikazujući poznatu scenu iz romana, a potom su otpjevali dvije pjesme iz filma. Tako smo u školi započeli s projektom upoznavanja naših učenika i šire javnosti s činjenicom da je prije točno 50 godina u našim područnim školama Ciglena i Tomaš započelo snimanje legendarnog filma "Vlak u snijegu".

Sva djeca u filmu, njih trideset i petero, bili su učenici naše škole, uz Slavka Štimca, koji je već bio proslavljen svojom ulogom u filmu Vuk Samotnjak. Neki su od njih već preminuli, a mnogi su trenutno djedovi i bake naših učenika.  Na sinoćnjem susretu, na kojem su, uz spomenute učiteljice Dolenčić i Horak,  sudjelovale i učiteljice Hrvatskog jezika: Sanja Sabljak, Valnea Krezo i Jasna Kalem, od bivših smo glumaca saznali brojne zanimljive informacije o snimanju filma. S nama su podijelili svoja sjećanja, otkrili su nam kako su doživjeli trogodišnje snimanje filma, kakav je čovjek bio redatelj Mate Relja, kako su kao djeca doživjeli Arsena Dedića, kamo su sve putovali, što su jeli, kakve su nagrade dobili, je li im bilo hladno... 

Dogovorili smo daljnju suradnju s glumcima, jer sve ove zanimljivosti planiramo prezentirati javnosti na priredbi, koja će se u Domu kulutre povodom Dana škole održati 11. lipnja. 

Susret je bio izuzetno emotivan i ugodan - hvala svima koji su došli! 

 

 


[OPŠIRNIJE]



Učenici 5. i 6. razreda na Malom BOK-u
Sanja Sabljak / datum: 17. 4. 2024. 14:57

15. travnja 2024. organiziran je odlazak učenika 5. i 6. razreda matične i PŠ Ciglena na glednje kazališne predstave "Mama, ja sam pozelenio".

Riječ je o mjuziklu koji je u okviru Malog BOK-a u bjelovarskom Domu kulture izvelo Gradsko kazalište "Žar ptica" iz Zagreba. Budući da predstava govori o zdravoj prehrani i redovitoj tjelesnoj aktivnosti kao prevenciji prekomjerne tjelesne mase i debljine i realizirana je u suradnji s projektom "Živjeti zdravo" Službe za promicanje zdravlja Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo, učenici su osim ishoda nastavnog predmate Hrvatski jezik ostvarivali i ishode međupredmetne teme Zdravlje. 

Po povratku u školu učenici su izrazili pozitivne dojmove ovim nesvakidašnjim kazališnim doživljajem. 

Zahvaljujemo djelatnicima Centra za kulutru Bjelovar i organizatorima Malog BOK-a, koji našim učenima svake godine pružaju mogućnost susreta s kazališnim svijetom u svome gradu.  

 

 

 


[OPŠIRNIJE]



Obavijest
Martina Supančić / datum: 16. 4. 2024. 12:50
Poštovani roditelji, dragi učenici!
Sutra, 17.4.2024. nema nastave zbog neradnog dana povodom izbora za zastupnike u Hrvatski sabor.
Vidimo se na nastavi u četvrtak!

[OPŠIRNIJE]



STEMhealthy
Klaudija Aušperger / datum: 16. 4. 2024. 10:40

U I. osnovnoj školi Bjelovar je tijekom mjeseca veljače i ožujka 2024. godine proveden projekt STEMhealthy u sklopu projekta Girls Own STEM 2. koji je u suradnji s Udrugom Bioteka iz Zagreba osmislila bivša učenica naše škole, Petra Aušperger, a proveden je pod mentoriranjem učiteljice biologije Maje Puc i učiteljice kemije Klaudije Aušperger.

U okviru projekta STEMhealthy održane su radionice s namjerom promicanja važnosti očuvanja zdravlja među učenicima. Cilj projekta je  bio korištenjem STEM metoda poučavanja potaknuti učenike na vršnjačko učenje te usvajanjem zdravih navika podići svijest o očuvanju zdravlja kao našeg najvećeg blaga.

U radionici pod nazivom „ Moj dan s dijabetesom“, voditeljica radionice Petra Aušperger je kao osoba oboljela od dijabetesa tipa 1 prikazala s kojim izazovima i potrebama vezanih uz pravilnu prehranu, redovitu tjelovježbu i pravilno doziranje inzulina kao lijeka uz redovitu kontrolu razine šećera u krvi se susreće svaki dan. Učenike je podučila koji su simptomi dijabetesa, što je to hipoglikemija i hiperglikemija te kako pružiti prvu pomoć osobi koja uslijed teške hipoglikemije padne u dijabetičku komu.

U radionici pod nazivom „Upoznaj se“, voditeljice radionice Petra Aušperger i Klaudija Aušperger ispitivale su kako ljudski organizam reagira u stanju mirovanja te u stanju pojačane tjelesne aktivnosti poput preskakanja vijače u zadanom vremenskom intervalu mjereći parametre pomoću pametnog sata kao što su otkucaji srca, zasićenost organizma kisikom, razinu šećera u krvi prije i nakon aktivnosti.

U radionici pod nazivom „Skriveni šećeri“ koju su vodile Klaudija Aušperger i Petra Aušperger, učenici su istraživali anonimnom anketom koje napitke osnovnoškolci najčešće konzumiraju u školi. Nakon toga su učili ispravno čitati deklaracije na tim proizvodima, isčitavali su koja količina šećera se nalazi u pojedinim napitcima, preračunavali koja količina se nalazi u njihovom pakiranju te vagali tu količinu šećera kako bi se osvijestili koliko skrivenih šećera postoji u konzumiranim napitcima.

U radionici pod nazivom „Ugljikohidrati kao molekule“ koju su vodile Maja Puc i Klaudija Aušperger učenici su pomoću modela sastavljali građevne jedinice ugljikohidrata kao što su saharoza, fruktoza i glukoza.

U radionici pod nazivom „Vježbom do zdravlja“ Petra Aušperger je osmislila vježbe, a provedene su pod stručnim nadzorom učitelja TZK-a Saše Ćurčića. Učenici su vježbanjem na pilates loptama izvodili vježbe kojima jačaju svoje leđne mišiće te usvajali naviku pravilnog sjedenja.

Petra Aušperger je provela debatu o pravilnoj prehrani. Učenici su nakon usvajanja odgojno-obrazovnih ishoda na satovima predmeta Kemija i Biologija o pravilnoj prehrani raspravljali o temi „Što jedan petnaestogodišnjak smatra pravilnom prehranom“ Jedna skupina je zastupala mišljenje da je svaka hrana zdrava, da sadržava i kalorijski i nutritivni sastav potreban za rast i razvoj i za svakodnevno normalno funkcioniranje. Druga skupina je izdvojila brzu hranu kao nezdravu hranu koja sadrži samo ugljikohidrate, bjelančevine i masnoće u prevelikom dnevnom kalorijskom unosu, a ne sadrži nutrijente poput vitamina i minerala.

U radionici pod nazivom „Sastav zdravog i nezdravog“ učenici su pomoću nutricionističke vage vagali jabuku i čips, isčitali njihov nutritivni sastav, usporedili kakav je za te dvije namirnice te koristeći gotove izračune za njihov spol, dob odredili koja namirnica je poželjna za svakodnevno konzumiranje, a koja ne. Radionicu su vodile učiteljice Maja Puc i Klaudija Aušperger.

U radionici pod nazivom „Obrok zdrav – pripremam ja!“ učenici su pod vodstvom učiteljica Maje Puc i Klaudije Aušperger pripremile zdravi smoothie koji je osmislila Mia Duvnjak, magistra nutricionizma.

Učenici su različitim aktivnostima kroz ove radionice ostvarili sljedeće ciljeve:

- osvijestili važnost prevencije i očuvanja zdravlja putem pravilne i uravnotežene prehrane kao preduvjet očuvanja zdravlja

- naučili imenovati sastavnice zdravog tanjura, računati dnevni unos namirnica i izraditi modele njihovih građevnih molekula

- shvatili važnost redovite fizičke aktivnosti

- razvili suradničke odnose unutar škole

- unaprijedili prezentacijske i govorničke vještine

- upoznali kako tehnologija i njezin napredak u obliku narukvice pametnog sata mogu biti korisne tijekom satova TZK-a kada izvođenjem aktivnosti visokog intenziteta mogu svojim funkcijama pratiti, a tako i sprijećiti moguće komplikacije (posebno kod učenika koji imaju poteškoća s tjelesnom masom).

Sudionici projekta su svoje zadovoljstvo iskazali odabirom smješka nakon provedenih radionica.

Aktivnosti projekta će biti predstavljene na mrežnim stranicama I. osnovne škole Bjelovar, Medicinske škole Bjelovar, Zagrebačkog dijabetičkog društva, njihovim društvenim mrežama i lokalnim portalima.

Rezultati projekta bit će podijeljeni na Školskom stručnom vijeću učitelja prirode, biologije, kemije i TZK-a I. osnovne škole Bjelovar, Županijskom stručnom vijeću učitelja kemije BBŽ-a radi daljnje diseminacije i širenja dobrih primjera u praksi.

 


[OPŠIRNIJE]



Dramska grupa naše škole pozvana na državni LiDraNo!
Sanja Sabljak / datum: 13. 4. 2024. 08:59

Početkom travnja objavljeni su rezultati odabira predloženih literarnih, dramskih i novinarskih radova za sudjelovanje na državnoj razini Smotre LiDraNo. Među njima se našla i Dramska grupa I. osnovne škole Bjelovar sa svojom dramsko-scenskom igrom „Bajka o ribaru i ribici“.

Članovi Dramske grupe: Dora Švenda, Filip Fijok, Kiara Popijač, Rafaela Sikra, Dominik Pranić, Klara Škalički, Eva Korlin, Lucija Mikulandra, Lena Kegalj i Sabina Sitek užurbano se pripremaju za nastup na državnoj smotri, koja se održava od 22. do 24. travnja 2024. u Vinkovcima.

Čestitamo članovima Dramske grupe i njihovoj voditeljici Sanji Sabljak na ovom velikom uspjehu  i želimo im uspješan nastup i lijep provod u Vinkovcima!


[OPŠIRNIJE]



Školsko natjecanje „Sigurno u prometu“
Danica Barišić / datum: 12. 4. 2024. 19:17

Školska razina natjecanja „Sigurno u prometu“ održana je u četvrtak, 11. travnja 2024. Ovu prometno edukativnu akciju tradicionalno već dugi niz godina organizira Hrvatski autoklub zajedno s Ministarstvom znanosti i obrazovanja te Agencijom za odgoj i obrazovanje (za učenike petih razreda). Cilj je da učenici dobiju temeljna znanja o prometnim propisima i sigurnosnim pravilima. Na natjecanju je sudjelovalo dvanaest učenika.

Pojedinačni rezultati za djevojčice su: 1. mjesto: Maria Prka,  2. mjesto: Tea Kirin, 3. mjesto: Lea Hegedić i 4. mjesto Lorena Perić.

Pojedinačni rezultati za dječake su: 1. mjesto: Matko Božić, 2. mjesto: Jakov Kovač, 3. mjesto: Luka Komljenović, 4. mjesto: Patrik Purkić, 5. mjesto: Aleksandar Žnidaršić, 6. mjesto: Dominik Polančec, 7. mjesto: Mislav Vidović i 8. mjesto: Nola Božić

Učenici su pokazali svoje znanje u teorijskom dijelu, odnosno online testu u poznavanju prometnih propisa i sigurnosnih pravila, te spretnost u vožnji bicikla na poligonu. Budući da ekipu na županijskoj razini čine 4 člana - dvije djevojčice i dva dječaka koji će se natjecati i pojedinačno i ekipno, našu školu će predstavljati učenici: Maria Prka, Tea Kirin, Matko Božić i Jakov Kovač.

Čestitamo učenicima i želimo im puno uspjeha na županijskoj razini natjecanja!

 

    

Učiteljica Tehničke kulture: Tatjana Kos


[OPŠIRNIJE]



Radionica: Kultura, ambijent, baština i zaštita kockavice
Danica Barišić / datum: 9. 4. 2024. 19:13

Učenice naše škole Marta Markešić, Nina Dukić, Valentina Perec, Sara Pleskalt, Nika Pranjić i Karla Rubil te njihova učiteljica Tehničke kulture Tatjana Kos, otputovale su u Krapje, selo graditeljske baštine, kako bi prisustvovale radionici: Kultura, ambijent, baština i zaštita kockavice. Organizator radionice je bio Hrvatski fotosavez i Fotoklub Bjelovar (voditeljica programa: Zlata Medak i tajnik: Predrag Bosnar). Radionica je organizirana u razdoblju od 4.4. do 7.4.2024., a svrha je upoznavanje s ambijentom Lonjskog polja, selom graditeljske baštine i snimanje digitalnim  fotoaparatima.

U Krapju se cijela ekipa smjestila u drvenu kuću, posebne stare gradnje od hrastovine. Nakon dogovora o boravku i pravilima zajedničkog življenja u kući,  učenice su saznale kako je kuća građena, kakav je nekad bio boravak u njoj i kako su živjeli ljudi na selu. Pogledale su i kratki dokumentarni film o Lonjskom polju. Drugi dan preuzele su fotoaparate, dobile majice u živim bojama s logom Hrvatskog fotosaveza i krenule u Krapje đol – posebni rezervat ptica, gdje se gnijezdi žličarka i ostale ptice.

Program je bio sadržajno bogat i trajao je četiri dana. Bilo je dinamično. Radionice su obuhvaćale istraživački rad, fotografiranje, makrosnimanje, apliciranje na tekstilu i sudjelovanje u proslavi Dani parka prirode Lonjsko polje (6. travnja 2024. godine). Na proslavi su naše učenice uspješno asistirale u radionici za goste (aplikacije na tekstilu).

U Drenovom Boku učenice su fotografirale konje uz rijeku Savu.  Doživjele su netaknutu prirodu na rijeci Strug, vozeći se čamcem na solarni pogon. Promatrale su Mužilovčicu, tradicionalni način ispaše gdje konji, krave i svinje veći dio godine slobodno borave na pašnjacima. Razgledale su Čigoč, prvo europsko selo roda. „Trenutak djeteta koji je ušao u prirodu“ – Zlata Medak.

Uz sve ljepote koje su doživjele, poseban ugođaj pružio im je život u zajednici u drvenoj kući - zajedničko pripremanje doručka i večere, druženje i smijeh.. Ručak je bio organiziran izvan kuće, u restoranu (u Novskoj, Strugu  i Čigoču). Zadnju večer, učenice su ispekle palačinke koje su brzo nestale.

Od srca se zahvaljujemo Hrvatskom fotosavezu i Fotoklubu Bjelovaru, voditeljici Zlati Medak i tajniku Predragu Bosnaru, što su nam omogućili da doživimo ove prekrasne trenutke koje ćemo pamtiti cijeli život. Veselimo se suradnji i novim radionicama.

Rezultati radionice bit će prezentirani izložbom fotografija u školi.

O našim aktivnostima možete pročitati i na stranicama Hrvatskog fotosaveza - https://www.facebook.com/share/p/HNyAGS9tckuUNPS2/

 

Učiteljica Tehničke kulture: Tatjana Kos


[OPŠIRNIJE]



POSJET ANSAMBLU LADO I MUZEJU ILUZIJA U ZAGREBU
Danica Barišić / datum: 23. 3. 2024. 09:56

Učenici dodatne nastave Likovne i Glazbene kulture u petak su posjetili Ansambl LADO i Muzej iluzija. Cilj terenske nastave usvajanje je dodatnih znanja i vještina iz glazbene i likovne kulture te razvijanje interesa prema različitim umjetničkim i etnografskim sadržajima.

„Školski sat s Ladom – Glazbena baština“ edukativni je projekt jedinog profesionalnog nacionalnog Ansambla u sklopu kojeg Orkestar Ansambla LADO učenicima prezentira bogata i različita hrvatska tradicijska glazbala i njihove nevjerojatne mogućnost kroz skladbe iz različitih hrvatskih regija. Orkestar Ansambla LADO prikazao je tradicijska glazbala i sastave kroz djela „Šokački sastanak“, „Drmeš“, „Gračansku polku“, „Zelinske mužikaše“ i dr.  LADO s posebnim senzibilitetom pristupa mladoj publici, budući da je upravo ona ključna u širenju i populariziranju tradicijske kulture na edukativan i zabavan način, jedinstvenim izvedbama.

  

U Muzeju iluzija učenici su uz stručno vodstvo vidjeli veliki broj eksponata te kroz zabavne i atraktivne varke naučili mnogo o vidu, percepciji, ljudskom mozgu i znanosti te spoznali zašto oči vide stvari koje mozak ne razumije. Muzej je interaktivan tako da su učenici aktivno sudjelovati u razgledu eksponata i uz pomoć stručnog vodstva naučili kako fotografirati iluzije.

Na terensku nastavu putovali smo vlakom što je za dio učenika bio poseban doživljaj prvog putovanja vlakom u životu. Tijekom šetnje gradom učenici su upoznali mnoge kulturne znamenitosti poput Hrvatskog narodnog kazališta, Zdenca života kipara Ivana Meštrovića, Akademije dramskih umjetnosti, a posebno iznenađenje i doživljaj bilo je prošetati tunelom Grič.

učiteljice: Danica Barišić i Lorena Buršić-Lukić

 


[OPŠIRNIJE]



66. natjecanje mladih tehničara Republike Hrvatske – županijska razina
Danica Barišić / datum: 21. 3. 2024. 20:29

U srijedu, 20. ožujka 2024. godine održano je 66. natjecanje mladih tehničara – županijska razina natjecanja.

5 učenika naše škole natjecalo se u 5 kategorija i ostvarilo odlične rezultate.

Robotika

1. mjesto osvojio je Marin Bakić, 6.a, mentor: Goran Jarčov

Robotsko spašavanje žrtve

3. mjesto osvojio je Josip Koprek, 8.b, mentor: Goran Jarčov

Fotografija

3. mjesto osvojio je Karlo Cibolka, 5.c, mentor: Goran Jarčov

Graditeljstvo

2. mjesto osvojila ja Valentina Perec, 6.c; mentor: Tatjana Kos

Maketarstvo i modelarstvo

6. mjesto osvojio je Patrik Purkić, 5.b; mentor: Tatjana Kos

Pohvaljujemo učenike za sav trud i aktivnosti, te im želimo puno uspjeha u svim budućim natjecanjima!

 

                                                                                 Učiteljica Tehničke kulture:

                                                                                                       Tatjana Kos


[OPŠIRNIJE]



U školi obilježen 21. ožujka - Svjetski dan poezije
Sanja Sabljak / datum: 21. 3. 2024. 17:59

Danas je u našoj školi prigodnim aktivnostima među učenicima predmetne nastave obilježen Svjetski dan poezije.

Učiteljice Hrvatskoga jezika pozvale su sve učenike da u školu donesu pjesmu nekog od poznatih domaćih i svjetskih pjesnika. Učenici su jedni drugima na satovima Hrvatskoga jezika čitali pjesme i opisivali čime su ih privukle, a potom je svaki učenik „svoju pjesmu“ zalijepio kamo god u školi je htio. Tako su zidovi hodnika naše škole postali oblijepljeni pjesmama – nadamo se da će ih učenici čitati i u danima koji slijede.

U 7. c razredu uz opisanu su aktivnost učenici čitali pjesme Rafaele Sikra -  njihove kolegice koja u slobodno vrijeme piše. Svaki je učenik dobio jednu njenu pjesmu, a nakon što su ih pročitali, ispričali su svoje dojmove i postavili Rafaeli pitanja koja su ih zanimala o njenom bavljenju poezijom. Saznali su da je Rafaela odmalena voljela slušati i čitati pjesme te da je naviku pisanja pjesama „pokupila“ od svog tate, koji također piše. Otkrili su kako se naš pozitivan odnos prema nekom pjesničkom tekstu zapravo događa zbog prepoznavanja – osjećamo da je emocija opisana u pjesmu slična nama i našim emocijama. Učenici su na kraju sata u školskom holu s ponosom izložili Rafaeline pjesme, a njen su angažman nagradili i spontanim pljeskom.

  

Zadovoljne smo što je na Svjetski dan poezije svaki učenik predmetne nastave pročitao barem jednu pjesmu – nadamo se da smo im današnjim, manje formalnim aktivnostima, uspjele još malo više otkriti prelijepi svijet poezije.

  

  

Učiteljice Hrvatskog jezika: Mirjana Ištef, Jasna Kalem, Valnea Krezo i Sanja Sabljak


[OPŠIRNIJE]



Državna smotra LiDraNo 2024.
Sanja Sabljak / datum: 1. 5. 2024. 07:04
 
Ovogodišnja državna smotra literarnog, dramskog i novinarskog stvaralaštva LiDraNo održana je u Vinkovcima od 22. do 24. travnja.
Našu je školu predstavila Dramska grupa škole izvođenjem adaptacije djela Bajka o ribaru i ribici autora A. S. Puškina.
Učenike je pripremila voditeljica Sanja Sabljak.
Učenici dramske grupe Dora Švenda, Rafaela Sikra, Kiara Popijač, Filip Fijok, Dominik Pranić, Lucija Mikulandra, Eva Korlin, Sabina Sitek, Klara Škalički i Lena Kegalj stekli su nova znanja te saznali stručne savjete profesionalnih glumaca i redatelja koji su bili vrlo susretljivi i podijelili i autograme. Osim odlično odrađenog nastupa kojim su nasmijali publiku učenici su sa učiteljicom Valneom Krezo uživali u šetnji pokraj Bosuta, gledanju pojedinačnih i skupnih scenskih nastupa, istraživanju gradskih ulica, povijesnim pričama o Vinkovačkim znamenitostima te upoznavanju, druženju i zabavi s učenicima drugih škola.
Veselimo se pripremama za sljedeću godinu smotre LiDraNo!
Čestitke učenicima i njihovoj mentorici Sanji Sabljak na ovom izvanrednom uspjehu!
učiteljica Valnea Krezo

[OPŠIRNIJE]



RSS


vijesti
Obavijest
Martina Supančić / datum: 25. 4. 2024. 14:16


[OPŠIRNIJE]



Pjevaj, sviraj, pleši
Danica Barišić / datum: 2. 5. 2024. 06:42

Projekt Pjevaj, sviraj, pleši ima za cilj osvijestiti važnost glazbe i plesa. Glazba, pjevanje, sviranje, pokret i stvaralaštvo od iznimne su važnosti za cjelokupni razvoj djeteta. Tema ovogodišnjeg projekta je - U čemu smo najbolji?, a snimljeni radovi učenika prikazuju se na online smotri. Na desetoj smotri, 29. travnja, našu školu predstavljao je pjevački zbor s tradicijskim pjesmama Hrvatske. Voditeljica zbora je učiteljica Glazbene kulture Danica Barišić.

Nastup zbora možete pogledati klikom na fotografiju ili na ovoj POVEZNICI.

Sve snimke iz projekta možetee gldati na YT kanalu Projekt "Pjevaj, Sviraj, Pleši"

 


[OPŠIRNIJE]



Stručno usavršavanje učiteljice Jelene Jerković Šikić
Helena Gustović Ljubić / datum: 29. 4. 2024. 12:13

Učiteljica informatike, Jelena Jerković Šikić, u sklopu Erasmus+ Akreditacije boravila je od 8. do 13. travnja 2024. u Budimpešti na tečaju pod nazivom „Preventing and Intervening in (Cyber)bullying“. Tečaj je održan u Science Language School (Converzum).

Prvi dan voditeljica tečaja Monika Demecz provela nas je kroz detaljan plan tjednih aktivnosti. Sudionici iz Hrvatske, Grčke i Španjolske upoznali su se, razmijenili iskustva te predstavili svoje države i škole. Ravnateljica Converzuma povela nas je u razgled Budima, zapadnog dijela današnje Budimpešte, smještenog na desnoj obali Dunava koji obiluje utvrdama, dvorcima, srednjovjekovnom kulturom. 

Drugi dan započeli smo socijalno-emocionalnom aktivnošću kojom smo spoznali svoje sličnosti koje nas povezuju s grupom. Razgovarali smo o tome što znamo, što želimo saznati, što činimo i koje su naše brige o vršnjačkom nasilju. Grupnim aktivnostima upoznavali smo se s vrstama vršnjačkog nasilja te ih pokušavali definirati svojim riječima. Voditeljica nam je dala sjajne savjete kako se ponijeti u određenim situacijama koje se mogu dogoditi u razredu. Naglasak je stavila na važnost komunikacije, međusobnog povezivanja i prihvaćanja svakog pojedinca.

Treći dan započeli smo aktivnošću izrade papirnatog lanca na način da jedna osoba iz grupe ne vidi, druga osoba ne govori dok treća osoba smije koristiti samo jednu ruku. Spoznali smo važnost povezivanja i međusobne podrške. Nasilje uključuje tri sudionika: nasilnika, žrtvu i promatrača. Pri rješavanju problema ili sukoba uvijek trebamo misliti na dobrobit djeteta. Voditeljica nas je uputila na neke od znakova, ponašanja prema kojima možemo pretpostaviti da je dijete moguća žrtva nasilja.

Četvrtog dana govorili smo o tome koliko je bitno da dijete ima nekoga ili nešto o čemu treba brinuti jer time raste djetetovo samopouzdanje, osjećaj dužnosti i odgovornosti. Učili smo o uzročno- posljedičnoj vezi između socijalno-emocionalnog učenja i boljeg akademskog uspjeha. Naveden je primjer volontiranja (u staračkom domu, vrtiću i sl.). Govorili smo o igrama koje učenicima mogu pomoći u samospoznaji kao i o važnosti empatije. Sudionice iz Grčke i Španjolske ispričale su kako oni u školi imaju učenike koji pomažu u rješavanju vršnjačkih sukoba, sudjeluju u praćenju napretka te pomažu u učenju. Učenike je važno učiti iskazivati zahvalnost. Ravnateljica Converzuma povela nas je u razgled gradića Szentendre, udaljenog pola sata vožnje vlakom od centra Budima.

Peti dan započeli smo aktivnošću koja može poslužiti za upoznavanje, umirivanje, uvođenje u nastavni sat i slično. Svi sudionici žmire i naizmjence odbrojavaju od 30 do 0. Pravilo je da dvoje sudionika ne smije istovremeno izreći broj jer tada aktivnost kreće ispočetka. Aktivnost je primjerena za sve učenike, bez obzira imaju li određene teškoće. Voditeljica nam je prikazala razne društvene mreže i platforme koje mogu biti potencijalno opasne, a djeca ih koriste.

Šestog dana proveli smo evaluaciju cjelokupnog programa te su nam organizatori izdali certifikat o uspješno završenom tečaju.


[OPŠIRNIJE]



Druga mobilnost učenika I. osnovne škole Bjelovar u Portugalu u sklopu Erasmus+ Akreditacije
Helena Gustović Ljubić / datum: 22. 4. 2024. 12:14

U sklopu Erasmus+ Akreditacije učenici naše škole boravili su od 7. – 13. 4. 2024. u Portugalu u mjestu Rates zajedno s učenicima iz Estonije, Njemačke i Italije. Ivan i Filip Ćurić, Iva Ćurić, Marija Komljenović, Karlo Kralj i Ana Volf su u pratnji učiteljica Helene Gustović Ljubić i Jele Galunić sudjelovali u mnogobrojnim aktivnostima i radionicama koje je organizirala partnerska škola Agrupamento de Escolas de Rates. Cilj posjeta je bio utjecati na stvaranje pozitivne slike o sebi i svom izgledu, osvijestiti načine na koji naše okruženje narušava tu sliku, utjecati na sprječavanje vršnjačkog nasilja bilo koje vrste s posebnim naglaskom na posramljivanje na osnovu izgleda nečijeg tijela.

Aktivnosti prvog dana sastanka su se odvijale u školi domaćina, Agrupamento de Escolas de Rates. Učenicima i učiteljima je priređen zanimljiv i poučan program dobrodošlice  u kojem su se posebno istaknuli učenici dramske skupine i njihovo uprizorenje važnog razdoblja portugalske povijesti. Nakon programa dobrodošlice, uslijedilo je predstavljanje svih partnerskih škola. Naši su učenici pripremili kratak video uradak kojim su predstavili našu školu i pokazali aktivnosti i projekte koje učitelji i učenici naše škole redovito provode. Imali smo priliku vidjeti i prezentacije ostalih sudionika sastanka- škole iz Njemačke, Italije i Estonije. Svi su gosti imali priliku obići školu domaćina. Nakon ručka i pauze uslijedila je radionica naziva „Embracing Body Positivity“. Učenici su u međunarodnim skupinama raspravljali o tipičnim frazama koje se u njihovim zemljama koriste za kritiziranje i negativno isticanje nečijeg izgleda, ilustrirali jednu odabranu frazu i napisali poticajne smjernice za izbjegavanje korištenja tih fraza. Kao rezultat grupnog rada nastali su plakati koji su odražavali kreativnost učenika i koje su učenici s ponosom predstavili jedni drugima.

Drugi dan su učenici i učitelji proveli u Portu, drugom po veličini gradu u Portugalu. Profesori Sveučilišta u Portu s odjela psihologije su učenicima pripremili kratko predavanje i gledanje kratkih filmova kojima je cilj osnažiti pojedince na prihvaćanje vlastitog tijela i njegova izgleda. Učenici su otvoreno razgovarali s predavačima i došli do zanimljivih, poučnih i važnih zaključaka te spoznali ponešto o sebi, ali i drugima. Uslijedile su igre od kojih se učenicima najviše svidjela ona u kojoj, u međunarodnim timovima, istražuju sveučilišne zgrade prateći tragove i rješavajući zagonetke. Nakon ručka i pauze slijedilo je razgledavanje grada Porta uz pratnju vodiča. 

Aktivnosti trećeg dana sastanka su se odvijale u školi. Tijekom prijepodneva su učenici i učitelji sudjelovali mindfulness radionici tijekom koje su vježbali tehnike opuštanja i smirivanja. Također su sudjelovali u radionicama i aktivnostima kojima je zajednički cilj bio ne usredotočiti se isključivo na rezultate neke aktivnosti, već pažljivo promatrati i izbjegavati osuđivanje i sebe i drugih. Tako su u jednoj vježbi učenici crtali autoportrete gledajući svoj odraz pomoću kamere mobitela, u drugoj su crtali autoportret žmireći, a crtali su i jedni druge u paru poštujući zadane upute. Nakon pauze za ručak i odmor učenici su imali priliku vidjeti kratki animirani film naziva „Your name is“  nakon čega je redatelj filma Paulo Patricio  razgovarao s učenicima i odgovarao na pitanja. 

Četvrti dan je bio ispunjen aktivnostima na otvorenom i vodi. Učenici su imali priliku ploviti jedrilicom, solarnim brodićem i čamcem za spašavanje kao i voziti se kajacima po rijeci. Učenike i učitelje je ugostio i gradonačelnik grada Povoa de Varzim.  Kraj dana je obilježila večera i druženje učenika i učitelja u školi te su učenici imali mogućnost uživati i zabavljati se u neformalnom druženju, pjevanju, plesu i sportskim aktivnostima.

Zadnji, peti dan boravka u Portugalu učenici i učitelji su obišli tradicionalnu manufakturu u kojoj su vidjeli kako se proizvodilo laneno platno, vidjeli su restauriran tradicionalan mlin te kušali netom pečen, još vruć kruh pečen u krušnoj peći. Uz pratnju vodiča su obišli i crkvu Sao Pedro de Rates. Nakon ručka učenici su imali popodne predviđeno za druženje sa svojim domaćinima.

Iskustva, znanja i vještine stečene tijekom mobilnosti u Portugal će učenici i učitelji prenijeti na svoje okruženje i biti poticaj za pozitivne promjene. Učenici su boravkom u obiteljima svojih vršnjaka imali priliku iz prve ruke upoznati kulturu i način života u Portugalu. Mobilnost je utjecala i na razvoj jezičnih kompetencija jer se komunikacija s vršnjacima iz drugih partnerskih zemalja odvijala na engleskom jeziku. Prijateljstva stečena tijekom mobilnosti i sudjelovanja u ovom međunarodnom projektu bit će stalni podsjetnik na ovo neprocjenjivo iskustvo i, nadamo se, temelj za neke nove avanture.

 


[OPŠIRNIJE]



Festival znanosti u našoj školi
Maja Puc / datum: 22. 4. 2024. 09:50
Pridružite nam se na interaktivnoj izložbi "Zagonetna škola"! Učiteljice M. Puc, K. Aušperger, S. Trulec i J. Galunić pozivaju vas da budete dio ove zabavne aktivnosti koja je dio Festivala znanosti, manifestacije koja se održava s ciljem popularizacije znanosti među mladima. Rješavajte pitalice, mozgalice, rebuse i labirinte kroz 10 postaja smještenih u hodnicima škole. Na kraju avanture očekuje vas slatka nagrada. Tijekom ovog tjedna održat će se i radionice iz kemije, biologije i matematike. Ne propustite priliku za učenje kroz igru i zabavu!

[OPŠIRNIJE]



Vlak u snijegu - a tko je u vlaku?
Sanja Sabljak / datum: 17. 4. 2024. 15:31

Susret bivših učenika I. osnovne škole Bjelovar koji su prije 50 godina sudjelovali u snimanju legendarnog dječjeg filma "Vlak u snijegu" 

16. travnja 2024. učiteljice PŠ Tomaš Lea Dolenčić i PŠ Ciglena Helena Horak organizirale su u učionici Područne škole Tomaš, u kojoj su snimane neke od scena filma "Vlak u snijegu", druženje s bivšim glumicima filma.

Učenici naše najmanje područne škole izveli su dramsko-scensku igru "Svatovi" prikazujući poznatu scenu iz romana, a potom su otpjevali dvije pjesme iz filma. Tako smo u školi započeli s projektom upoznavanja naših učenika i šire javnosti s činjenicom da je prije točno 50 godina u našim područnim školama Ciglena i Tomaš započelo snimanje legendarnog filma "Vlak u snijegu".

Sva djeca u filmu, njih trideset i petero, bili su učenici naše škole, uz Slavka Štimca, koji je već bio proslavljen svojom ulogom u filmu Vuk Samotnjak. Neki su od njih već preminuli, a mnogi su trenutno djedovi i bake naših učenika.  Na sinoćnjem susretu, na kojem su, uz spomenute učiteljice Dolenčić i Horak,  sudjelovale i učiteljice Hrvatskog jezika: Sanja Sabljak, Valnea Krezo i Jasna Kalem, od bivših smo glumaca saznali brojne zanimljive informacije o snimanju filma. S nama su podijelili svoja sjećanja, otkrili su nam kako su doživjeli trogodišnje snimanje filma, kakav je čovjek bio redatelj Mate Relja, kako su kao djeca doživjeli Arsena Dedića, kamo su sve putovali, što su jeli, kakve su nagrade dobili, je li im bilo hladno... 

Dogovorili smo daljnju suradnju s glumcima, jer sve ove zanimljivosti planiramo prezentirati javnosti na priredbi, koja će se u Domu kulutre povodom Dana škole održati 11. lipnja. 

Susret je bio izuzetno emotivan i ugodan - hvala svima koji su došli! 

 

 


[OPŠIRNIJE]



Učenici 5. i 6. razreda na Malom BOK-u
Sanja Sabljak / datum: 17. 4. 2024. 14:57

15. travnja 2024. organiziran je odlazak učenika 5. i 6. razreda matične i PŠ Ciglena na glednje kazališne predstave "Mama, ja sam pozelenio".

Riječ je o mjuziklu koji je u okviru Malog BOK-a u bjelovarskom Domu kulture izvelo Gradsko kazalište "Žar ptica" iz Zagreba. Budući da predstava govori o zdravoj prehrani i redovitoj tjelesnoj aktivnosti kao prevenciji prekomjerne tjelesne mase i debljine i realizirana je u suradnji s projektom "Živjeti zdravo" Službe za promicanje zdravlja Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo, učenici su osim ishoda nastavnog predmate Hrvatski jezik ostvarivali i ishode međupredmetne teme Zdravlje. 

Po povratku u školu učenici su izrazili pozitivne dojmove ovim nesvakidašnjim kazališnim doživljajem. 

Zahvaljujemo djelatnicima Centra za kulutru Bjelovar i organizatorima Malog BOK-a, koji našim učenima svake godine pružaju mogućnost susreta s kazališnim svijetom u svome gradu.  

 

 

 


[OPŠIRNIJE]



Obavijest
Martina Supančić / datum: 16. 4. 2024. 12:50
Poštovani roditelji, dragi učenici!
Sutra, 17.4.2024. nema nastave zbog neradnog dana povodom izbora za zastupnike u Hrvatski sabor.
Vidimo se na nastavi u četvrtak!

[OPŠIRNIJE]



STEMhealthy
Klaudija Aušperger / datum: 16. 4. 2024. 10:40

U I. osnovnoj školi Bjelovar je tijekom mjeseca veljače i ožujka 2024. godine proveden projekt STEMhealthy u sklopu projekta Girls Own STEM 2. koji je u suradnji s Udrugom Bioteka iz Zagreba osmislila bivša učenica naše škole, Petra Aušperger, a proveden je pod mentoriranjem učiteljice biologije Maje Puc i učiteljice kemije Klaudije Aušperger.

U okviru projekta STEMhealthy održane su radionice s namjerom promicanja važnosti očuvanja zdravlja među učenicima. Cilj projekta je  bio korištenjem STEM metoda poučavanja potaknuti učenike na vršnjačko učenje te usvajanjem zdravih navika podići svijest o očuvanju zdravlja kao našeg najvećeg blaga.

U radionici pod nazivom „ Moj dan s dijabetesom“, voditeljica radionice Petra Aušperger je kao osoba oboljela od dijabetesa tipa 1 prikazala s kojim izazovima i potrebama vezanih uz pravilnu prehranu, redovitu tjelovježbu i pravilno doziranje inzulina kao lijeka uz redovitu kontrolu razine šećera u krvi se susreće svaki dan. Učenike je podučila koji su simptomi dijabetesa, što je to hipoglikemija i hiperglikemija te kako pružiti prvu pomoć osobi koja uslijed teške hipoglikemije padne u dijabetičku komu.

U radionici pod nazivom „Upoznaj se“, voditeljice radionice Petra Aušperger i Klaudija Aušperger ispitivale su kako ljudski organizam reagira u stanju mirovanja te u stanju pojačane tjelesne aktivnosti poput preskakanja vijače u zadanom vremenskom intervalu mjereći parametre pomoću pametnog sata kao što su otkucaji srca, zasićenost organizma kisikom, razinu šećera u krvi prije i nakon aktivnosti.

U radionici pod nazivom „Skriveni šećeri“ koju su vodile Klaudija Aušperger i Petra Aušperger, učenici su istraživali anonimnom anketom koje napitke osnovnoškolci najčešće konzumiraju u školi. Nakon toga su učili ispravno čitati deklaracije na tim proizvodima, isčitavali su koja količina šećera se nalazi u pojedinim napitcima, preračunavali koja količina se nalazi u njihovom pakiranju te vagali tu količinu šećera kako bi se osvijestili koliko skrivenih šećera postoji u konzumiranim napitcima.

U radionici pod nazivom „Ugljikohidrati kao molekule“ koju su vodile Maja Puc i Klaudija Aušperger učenici su pomoću modela sastavljali građevne jedinice ugljikohidrata kao što su saharoza, fruktoza i glukoza.

U radionici pod nazivom „Vježbom do zdravlja“ Petra Aušperger je osmislila vježbe, a provedene su pod stručnim nadzorom učitelja TZK-a Saše Ćurčića. Učenici su vježbanjem na pilates loptama izvodili vježbe kojima jačaju svoje leđne mišiće te usvajali naviku pravilnog sjedenja.

Petra Aušperger je provela debatu o pravilnoj prehrani. Učenici su nakon usvajanja odgojno-obrazovnih ishoda na satovima predmeta Kemija i Biologija o pravilnoj prehrani raspravljali o temi „Što jedan petnaestogodišnjak smatra pravilnom prehranom“ Jedna skupina je zastupala mišljenje da je svaka hrana zdrava, da sadržava i kalorijski i nutritivni sastav potreban za rast i razvoj i za svakodnevno normalno funkcioniranje. Druga skupina je izdvojila brzu hranu kao nezdravu hranu koja sadrži samo ugljikohidrate, bjelančevine i masnoće u prevelikom dnevnom kalorijskom unosu, a ne sadrži nutrijente poput vitamina i minerala.

U radionici pod nazivom „Sastav zdravog i nezdravog“ učenici su pomoću nutricionističke vage vagali jabuku i čips, isčitali njihov nutritivni sastav, usporedili kakav je za te dvije namirnice te koristeći gotove izračune za njihov spol, dob odredili koja namirnica je poželjna za svakodnevno konzumiranje, a koja ne. Radionicu su vodile učiteljice Maja Puc i Klaudija Aušperger.

U radionici pod nazivom „Obrok zdrav – pripremam ja!“ učenici su pod vodstvom učiteljica Maje Puc i Klaudije Aušperger pripremile zdravi smoothie koji je osmislila Mia Duvnjak, magistra nutricionizma.

Učenici su različitim aktivnostima kroz ove radionice ostvarili sljedeće ciljeve:

- osvijestili važnost prevencije i očuvanja zdravlja putem pravilne i uravnotežene prehrane kao preduvjet očuvanja zdravlja

- naučili imenovati sastavnice zdravog tanjura, računati dnevni unos namirnica i izraditi modele njihovih građevnih molekula

- shvatili važnost redovite fizičke aktivnosti

- razvili suradničke odnose unutar škole

- unaprijedili prezentacijske i govorničke vještine

- upoznali kako tehnologija i njezin napredak u obliku narukvice pametnog sata mogu biti korisne tijekom satova TZK-a kada izvođenjem aktivnosti visokog intenziteta mogu svojim funkcijama pratiti, a tako i sprijećiti moguće komplikacije (posebno kod učenika koji imaju poteškoća s tjelesnom masom).

Sudionici projekta su svoje zadovoljstvo iskazali odabirom smješka nakon provedenih radionica.

Aktivnosti projekta će biti predstavljene na mrežnim stranicama I. osnovne škole Bjelovar, Medicinske škole Bjelovar, Zagrebačkog dijabetičkog društva, njihovim društvenim mrežama i lokalnim portalima.

Rezultati projekta bit će podijeljeni na Školskom stručnom vijeću učitelja prirode, biologije, kemije i TZK-a I. osnovne škole Bjelovar, Županijskom stručnom vijeću učitelja kemije BBŽ-a radi daljnje diseminacije i širenja dobrih primjera u praksi.

 


[OPŠIRNIJE]



Dramska grupa naše škole pozvana na državni LiDraNo!
Sanja Sabljak / datum: 13. 4. 2024. 08:59

Početkom travnja objavljeni su rezultati odabira predloženih literarnih, dramskih i novinarskih radova za sudjelovanje na državnoj razini Smotre LiDraNo. Među njima se našla i Dramska grupa I. osnovne škole Bjelovar sa svojom dramsko-scenskom igrom „Bajka o ribaru i ribici“.

Članovi Dramske grupe: Dora Švenda, Filip Fijok, Kiara Popijač, Rafaela Sikra, Dominik Pranić, Klara Škalički, Eva Korlin, Lucija Mikulandra, Lena Kegalj i Sabina Sitek užurbano se pripremaju za nastup na državnoj smotri, koja se održava od 22. do 24. travnja 2024. u Vinkovcima.

Čestitamo članovima Dramske grupe i njihovoj voditeljici Sanji Sabljak na ovom velikom uspjehu  i želimo im uspješan nastup i lijep provod u Vinkovcima!


[OPŠIRNIJE]



Školsko natjecanje „Sigurno u prometu“
Danica Barišić / datum: 12. 4. 2024. 19:17

Školska razina natjecanja „Sigurno u prometu“ održana je u četvrtak, 11. travnja 2024. Ovu prometno edukativnu akciju tradicionalno već dugi niz godina organizira Hrvatski autoklub zajedno s Ministarstvom znanosti i obrazovanja te Agencijom za odgoj i obrazovanje (za učenike petih razreda). Cilj je da učenici dobiju temeljna znanja o prometnim propisima i sigurnosnim pravilima. Na natjecanju je sudjelovalo dvanaest učenika.

Pojedinačni rezultati za djevojčice su: 1. mjesto: Maria Prka,  2. mjesto: Tea Kirin, 3. mjesto: Lea Hegedić i 4. mjesto Lorena Perić.

Pojedinačni rezultati za dječake su: 1. mjesto: Matko Božić, 2. mjesto: Jakov Kovač, 3. mjesto: Luka Komljenović, 4. mjesto: Patrik Purkić, 5. mjesto: Aleksandar Žnidaršić, 6. mjesto: Dominik Polančec, 7. mjesto: Mislav Vidović i 8. mjesto: Nola Božić

Učenici su pokazali svoje znanje u teorijskom dijelu, odnosno online testu u poznavanju prometnih propisa i sigurnosnih pravila, te spretnost u vožnji bicikla na poligonu. Budući da ekipu na županijskoj razini čine 4 člana - dvije djevojčice i dva dječaka koji će se natjecati i pojedinačno i ekipno, našu školu će predstavljati učenici: Maria Prka, Tea Kirin, Matko Božić i Jakov Kovač.

Čestitamo učenicima i želimo im puno uspjeha na županijskoj razini natjecanja!

 

    

Učiteljica Tehničke kulture: Tatjana Kos


[OPŠIRNIJE]



Radionica: Kultura, ambijent, baština i zaštita kockavice
Danica Barišić / datum: 9. 4. 2024. 19:13

Učenice naše škole Marta Markešić, Nina Dukić, Valentina Perec, Sara Pleskalt, Nika Pranjić i Karla Rubil te njihova učiteljica Tehničke kulture Tatjana Kos, otputovale su u Krapje, selo graditeljske baštine, kako bi prisustvovale radionici: Kultura, ambijent, baština i zaštita kockavice. Organizator radionice je bio Hrvatski fotosavez i Fotoklub Bjelovar (voditeljica programa: Zlata Medak i tajnik: Predrag Bosnar). Radionica je organizirana u razdoblju od 4.4. do 7.4.2024., a svrha je upoznavanje s ambijentom Lonjskog polja, selom graditeljske baštine i snimanje digitalnim  fotoaparatima.

U Krapju se cijela ekipa smjestila u drvenu kuću, posebne stare gradnje od hrastovine. Nakon dogovora o boravku i pravilima zajedničkog življenja u kući,  učenice su saznale kako je kuća građena, kakav je nekad bio boravak u njoj i kako su živjeli ljudi na selu. Pogledale su i kratki dokumentarni film o Lonjskom polju. Drugi dan preuzele su fotoaparate, dobile majice u živim bojama s logom Hrvatskog fotosaveza i krenule u Krapje đol – posebni rezervat ptica, gdje se gnijezdi žličarka i ostale ptice.

Program je bio sadržajno bogat i trajao je četiri dana. Bilo je dinamično. Radionice su obuhvaćale istraživački rad, fotografiranje, makrosnimanje, apliciranje na tekstilu i sudjelovanje u proslavi Dani parka prirode Lonjsko polje (6. travnja 2024. godine). Na proslavi su naše učenice uspješno asistirale u radionici za goste (aplikacije na tekstilu).

U Drenovom Boku učenice su fotografirale konje uz rijeku Savu.  Doživjele su netaknutu prirodu na rijeci Strug, vozeći se čamcem na solarni pogon. Promatrale su Mužilovčicu, tradicionalni način ispaše gdje konji, krave i svinje veći dio godine slobodno borave na pašnjacima. Razgledale su Čigoč, prvo europsko selo roda. „Trenutak djeteta koji je ušao u prirodu“ – Zlata Medak.

Uz sve ljepote koje su doživjele, poseban ugođaj pružio im je život u zajednici u drvenoj kući - zajedničko pripremanje doručka i večere, druženje i smijeh.. Ručak je bio organiziran izvan kuće, u restoranu (u Novskoj, Strugu  i Čigoču). Zadnju večer, učenice su ispekle palačinke koje su brzo nestale.

Od srca se zahvaljujemo Hrvatskom fotosavezu i Fotoklubu Bjelovaru, voditeljici Zlati Medak i tajniku Predragu Bosnaru, što su nam omogućili da doživimo ove prekrasne trenutke koje ćemo pamtiti cijeli život. Veselimo se suradnji i novim radionicama.

Rezultati radionice bit će prezentirani izložbom fotografija u školi.

O našim aktivnostima možete pročitati i na stranicama Hrvatskog fotosaveza - https://www.facebook.com/share/p/HNyAGS9tckuUNPS2/

 

Učiteljica Tehničke kulture: Tatjana Kos


[OPŠIRNIJE]



POSJET ANSAMBLU LADO I MUZEJU ILUZIJA U ZAGREBU
Danica Barišić / datum: 23. 3. 2024. 09:56

Učenici dodatne nastave Likovne i Glazbene kulture u petak su posjetili Ansambl LADO i Muzej iluzija. Cilj terenske nastave usvajanje je dodatnih znanja i vještina iz glazbene i likovne kulture te razvijanje interesa prema različitim umjetničkim i etnografskim sadržajima.

„Školski sat s Ladom – Glazbena baština“ edukativni je projekt jedinog profesionalnog nacionalnog Ansambla u sklopu kojeg Orkestar Ansambla LADO učenicima prezentira bogata i različita hrvatska tradicijska glazbala i njihove nevjerojatne mogućnost kroz skladbe iz različitih hrvatskih regija. Orkestar Ansambla LADO prikazao je tradicijska glazbala i sastave kroz djela „Šokački sastanak“, „Drmeš“, „Gračansku polku“, „Zelinske mužikaše“ i dr.  LADO s posebnim senzibilitetom pristupa mladoj publici, budući da je upravo ona ključna u širenju i populariziranju tradicijske kulture na edukativan i zabavan način, jedinstvenim izvedbama.

  

U Muzeju iluzija učenici su uz stručno vodstvo vidjeli veliki broj eksponata te kroz zabavne i atraktivne varke naučili mnogo o vidu, percepciji, ljudskom mozgu i znanosti te spoznali zašto oči vide stvari koje mozak ne razumije. Muzej je interaktivan tako da su učenici aktivno sudjelovati u razgledu eksponata i uz pomoć stručnog vodstva naučili kako fotografirati iluzije.

Na terensku nastavu putovali smo vlakom što je za dio učenika bio poseban doživljaj prvog putovanja vlakom u životu. Tijekom šetnje gradom učenici su upoznali mnoge kulturne znamenitosti poput Hrvatskog narodnog kazališta, Zdenca života kipara Ivana Meštrovića, Akademije dramskih umjetnosti, a posebno iznenađenje i doživljaj bilo je prošetati tunelom Grič.

učiteljice: Danica Barišić i Lorena Buršić-Lukić

 


[OPŠIRNIJE]



66. natjecanje mladih tehničara Republike Hrvatske – županijska razina
Danica Barišić / datum: 21. 3. 2024. 20:29

U srijedu, 20. ožujka 2024. godine održano je 66. natjecanje mladih tehničara – županijska razina natjecanja.

5 učenika naše škole natjecalo se u 5 kategorija i ostvarilo odlične rezultate.

Robotika

1. mjesto osvojio je Marin Bakić, 6.a, mentor: Goran Jarčov

Robotsko spašavanje žrtve

3. mjesto osvojio je Josip Koprek, 8.b, mentor: Goran Jarčov

Fotografija

3. mjesto osvojio je Karlo Cibolka, 5.c, mentor: Goran Jarčov

Graditeljstvo

2. mjesto osvojila ja Valentina Perec, 6.c; mentor: Tatjana Kos

Maketarstvo i modelarstvo

6. mjesto osvojio je Patrik Purkić, 5.b; mentor: Tatjana Kos

Pohvaljujemo učenike za sav trud i aktivnosti, te im želimo puno uspjeha u svim budućim natjecanjima!

 

                                                                                 Učiteljica Tehničke kulture:

                                                                                                       Tatjana Kos


[OPŠIRNIJE]



U školi obilježen 21. ožujka - Svjetski dan poezije
Sanja Sabljak / datum: 21. 3. 2024. 17:59

Danas je u našoj školi prigodnim aktivnostima među učenicima predmetne nastave obilježen Svjetski dan poezije.

Učiteljice Hrvatskoga jezika pozvale su sve učenike da u školu donesu pjesmu nekog od poznatih domaćih i svjetskih pjesnika. Učenici su jedni drugima na satovima Hrvatskoga jezika čitali pjesme i opisivali čime su ih privukle, a potom je svaki učenik „svoju pjesmu“ zalijepio kamo god u školi je htio. Tako su zidovi hodnika naše škole postali oblijepljeni pjesmama – nadamo se da će ih učenici čitati i u danima koji slijede.

U 7. c razredu uz opisanu su aktivnost učenici čitali pjesme Rafaele Sikra -  njihove kolegice koja u slobodno vrijeme piše. Svaki je učenik dobio jednu njenu pjesmu, a nakon što su ih pročitali, ispričali su svoje dojmove i postavili Rafaeli pitanja koja su ih zanimala o njenom bavljenju poezijom. Saznali su da je Rafaela odmalena voljela slušati i čitati pjesme te da je naviku pisanja pjesama „pokupila“ od svog tate, koji također piše. Otkrili su kako se naš pozitivan odnos prema nekom pjesničkom tekstu zapravo događa zbog prepoznavanja – osjećamo da je emocija opisana u pjesmu slična nama i našim emocijama. Učenici su na kraju sata u školskom holu s ponosom izložili Rafaeline pjesme, a njen su angažman nagradili i spontanim pljeskom.

  

Zadovoljne smo što je na Svjetski dan poezije svaki učenik predmetne nastave pročitao barem jednu pjesmu – nadamo se da smo im današnjim, manje formalnim aktivnostima, uspjele još malo više otkriti prelijepi svijet poezije.

  

  

Učiteljice Hrvatskog jezika: Mirjana Ištef, Jasna Kalem, Valnea Krezo i Sanja Sabljak


[OPŠIRNIJE]



Državna smotra LiDraNo 2024.
Sanja Sabljak / datum: 1. 5. 2024. 07:04
 
Ovogodišnja državna smotra literarnog, dramskog i novinarskog stvaralaštva LiDraNo održana je u Vinkovcima od 22. do 24. travnja.
Našu je školu predstavila Dramska grupa škole izvođenjem adaptacije djela Bajka o ribaru i ribici autora A. S. Puškina.
Učenike je pripremila voditeljica Sanja Sabljak.
Učenici dramske grupe Dora Švenda, Rafaela Sikra, Kiara Popijač, Filip Fijok, Dominik Pranić, Lucija Mikulandra, Eva Korlin, Sabina Sitek, Klara Škalički i Lena Kegalj stekli su nova znanja te saznali stručne savjete profesionalnih glumaca i redatelja koji su bili vrlo susretljivi i podijelili i autograme. Osim odlično odrađenog nastupa kojim su nasmijali publiku učenici su sa učiteljicom Valneom Krezo uživali u šetnji pokraj Bosuta, gledanju pojedinačnih i skupnih scenskih nastupa, istraživanju gradskih ulica, povijesnim pričama o Vinkovačkim znamenitostima te upoznavanju, druženju i zabavi s učenicima drugih škola.
Veselimo se pripremama za sljedeću godinu smotre LiDraNo!
Čestitke učenicima i njihovoj mentorici Sanji Sabljak na ovom izvanrednom uspjehu!
učiteljica Valnea Krezo

[OPŠIRNIJE]



RSS


preskoči na navigaciju