preskoči na sadržaj

I. osnovna škola Bjelovar

Login

e-Dnevnik za nastavnike

    e-Dnevnik za učenike

 

 


 

eTwinning i Erasmus+

 

Kalendar
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji

Oglasna ploča
Brojač posjeta
Ispis statistike od 12. 10. 2011.

Ukupno: 445249
Ovaj mjesec: 1863
Nove vijesti

POVEZNICE NA WEB STRANICE:

 

 

 

Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
LJETNA ŠKOLA U REPUBLICI ČEŠKOJ ZA UČENIKE ČEŠKOG JEZIKA I KULTURE PO MODELU "C"
Autor: Tatjana Landsman, 30. 6. 2019.

Zahvaljujući Savezu Čeha u Republici Hrvatskoj, saborskom zastupniku za češku manjinu, gdinu. Vladimiru Bileku te partnerima iz Češke, od 16. do 23. lipnja 2019. boravili smo na Ljetnoj školi u gradiću Plasi nedaleko Plzenja. S učenicima 5-ih razreda iz čeških osnovnih škola iz Daruvara i Končanice te Dežanovca u kojem se također odvija nastava po modelu C, ukupno 40 učenika, doživjeli smo nezaboravno i prekrasno iskustvo. Bili smo smješteni u Đačkom domu tamošnje srednje škole, a kako u Češkoj nastava traje do kraja lipnja, bili smo i u školi.

Prvog dana,smjestili smo se u Dom, ručali i već u 16 sati imali prvu aktivnost koju su za nas pripremili učenici srednjoškolci. Pomoću raznobojnih trakica označili su stazu kretanja po kojoj smo se kretali u grupicama i rješavali postavljena pitanja o Republici Češkoj. Bilo je jako zabavno, a naši prijatelji iz Češke bili su iznenađeni našim poznavanjem njihove zemlje.

Drugi dan smo išli u gimnaziju jer nju mogu pohađati već učenici 6. razreda. Bili smo na 3 nastavna sata, a nakon toga se održala Međunarodna olimpijada u kojoj su zajedno sudjelovali u timovima naši i češki učenici. Bilo je 15 punktova na kojima smo rješavali zadatke od skakanja u vreći, nošenja vode u žlici, memorija i još puno zabavnih igara. Tu smo upoznali i nove prijatelje. Poslije podne smo posjetili Zoo vrt u sklopu kojeg se nalazi i mini golf.

Treći dan smo krenuli u Plzenj. Čitavo prijepodne smo proveli u Techmaniji, znanstvenom centru čiji je cilj pomagati učenicima, studentima, obiteljima s djecom u pronalasku i razvijanju vlastitog odnosa prema znanosti i tehnici. Tu su interaktivni eksponati iz fizike, kemije, biologije, astronomije. Pogledali smo i filmić o svemirskoj postaji. Bilo je poučno i zabavno. Poslije podne smo proveli u velikom zoo vrtu te smo krenuli u prvu kupovinu.

Četvrti dan smo ponovno bili u Plzenju, ovaj put smo posjetili Muzej piva u kojem smo čuli priču o pivu od početaka do današnjih dana. Obišli smo i Plzenjsko podzemlje – labirint hodnika, podruma i bunara koji su građeni od 14. stoljeća, bio je to čitav grad pod zemljom, a služio je kao zaštita u ratnim vremenima. Iz podzemlja smo krenuli u visine, popeli smo se na toranj katedrale po 299 stepenica, ali pogled je bio vrijedan truda. Nakon toga smo posjetili Muzej lutaka u kojem smo vidjeli različite lutke, mogli smo ih i dodirivati pa čak i improvizirati kratki igrokaz. Nakon toga smo bili u radionici gdje smo izrađivali vlastite lutke od papira. Na večeru smo išli u plzenjsku pivovaru gdje smo kušali tradiocionalnu češku kuhinju.

Petog dana smo se ponovno prije podne družili s našim vršnjacima iz Češke te smo igrajući se učili češki jezik, čak smo odigrali i kratki igrokaz na češkom O kozi i 9 kozlića. Poslije podne smo išli u obilazak Sjeverne regije Plzenja – posjetili smo hodočasničko mjesto Marianska Tynice u sklopu koje se nalazi i etnografski muzej. Zatim smo obišli i dvorac Manětín. Nakon povratka u Plase, išli smo na noćni obilzak nekadašnjeg cistercitskog samostana. Specifičnost noćnog obilaska je u tome da se u prostoru scenski prikazuje neki povijesni događaj – kazalište koje ne gledate sjedećki već se krećete po prostorijama, a povremeno postajete i dio predstave. Bilo je jako uzbudljivo jer smo doživjeli i srednjovjekovnu atmosferu – prostor je bio obasjan samo svejtlošću svijeća što je stvaralo pomalo magičan dojam.

Posljednjeg dana smo išli na dnevni obilazak samostana i ostali zatečeni što smo sve previdjeli jer smo bili koncentrirani na predstavu. Samostan je izgrađen na vodi i ima moto – Dok je vode, bit će i samostana. Temelje samostana čini 5100 hrastovih trupaca koji su potopljeni u vodu. Time su postigli čvrstoću gotovo kao i kamen i moraju uvijek biti u vodi, 4x dnevno se provjerava razina vode jer ako se trupci osuše, istrunut će i samostan će se urušiti. Nakon ručka smo još išli na Svečanost kočije, ali tu nam je dojam pokvarila kiša, ali i uzbuđenje zbog povratka kući.

Možemo zaključiti da je Ljetna škola nadmašila sva naša očekivanja, naši prijatelji iz Češke su nas izuzetno prihvatili i ugostili, upoznali smo nove prijatelje iz Češke i Hrvatske, imali priliku služiti se češkim jezikom, upoznati dio češke kulture, što nam je dodatni poticaj za još bolje učenje češkog jezika u našoj školi. Zahvaljujemo svima koji su nam  omogućili ovo izvanredno putovanje.

                                                           Učiteljica:

                                                           Marina Kolaček Novosel, prof.

                        






[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
LJETNA ŠKOLA U REPUBLICI ČEŠKOJ ZA UČENIKE ČEŠKOG JEZIKA I KULTURE PO MODELU "C"
Autor: Tatjana Landsman, 30. 6. 2019.

Zahvaljujući Savezu Čeha u Republici Hrvatskoj, saborskom zastupniku za češku manjinu, gdinu. Vladimiru Bileku te partnerima iz Češke, od 16. do 23. lipnja 2019. boravili smo na Ljetnoj školi u gradiću Plasi nedaleko Plzenja. S učenicima 5-ih razreda iz čeških osnovnih škola iz Daruvara i Končanice te Dežanovca u kojem se također odvija nastava po modelu C, ukupno 40 učenika, doživjeli smo nezaboravno i prekrasno iskustvo. Bili smo smješteni u Đačkom domu tamošnje srednje škole, a kako u Češkoj nastava traje do kraja lipnja, bili smo i u školi.

Prvog dana,smjestili smo se u Dom, ručali i već u 16 sati imali prvu aktivnost koju su za nas pripremili učenici srednjoškolci. Pomoću raznobojnih trakica označili su stazu kretanja po kojoj smo se kretali u grupicama i rješavali postavljena pitanja o Republici Češkoj. Bilo je jako zabavno, a naši prijatelji iz Češke bili su iznenađeni našim poznavanjem njihove zemlje.

Drugi dan smo išli u gimnaziju jer nju mogu pohađati već učenici 6. razreda. Bili smo na 3 nastavna sata, a nakon toga se održala Međunarodna olimpijada u kojoj su zajedno sudjelovali u timovima naši i češki učenici. Bilo je 15 punktova na kojima smo rješavali zadatke od skakanja u vreći, nošenja vode u žlici, memorija i još puno zabavnih igara. Tu smo upoznali i nove prijatelje. Poslije podne smo posjetili Zoo vrt u sklopu kojeg se nalazi i mini golf.

Treći dan smo krenuli u Plzenj. Čitavo prijepodne smo proveli u Techmaniji, znanstvenom centru čiji je cilj pomagati učenicima, studentima, obiteljima s djecom u pronalasku i razvijanju vlastitog odnosa prema znanosti i tehnici. Tu su interaktivni eksponati iz fizike, kemije, biologije, astronomije. Pogledali smo i filmić o svemirskoj postaji. Bilo je poučno i zabavno. Poslije podne smo proveli u velikom zoo vrtu te smo krenuli u prvu kupovinu.

Četvrti dan smo ponovno bili u Plzenju, ovaj put smo posjetili Muzej piva u kojem smo čuli priču o pivu od početaka do današnjih dana. Obišli smo i Plzenjsko podzemlje – labirint hodnika, podruma i bunara koji su građeni od 14. stoljeća, bio je to čitav grad pod zemljom, a služio je kao zaštita u ratnim vremenima. Iz podzemlja smo krenuli u visine, popeli smo se na toranj katedrale po 299 stepenica, ali pogled je bio vrijedan truda. Nakon toga smo posjetili Muzej lutaka u kojem smo vidjeli različite lutke, mogli smo ih i dodirivati pa čak i improvizirati kratki igrokaz. Nakon toga smo bili u radionici gdje smo izrađivali vlastite lutke od papira. Na večeru smo išli u plzenjsku pivovaru gdje smo kušali tradiocionalnu češku kuhinju.

Petog dana smo se ponovno prije podne družili s našim vršnjacima iz Češke te smo igrajući se učili češki jezik, čak smo odigrali i kratki igrokaz na češkom O kozi i 9 kozlića. Poslije podne smo išli u obilazak Sjeverne regije Plzenja – posjetili smo hodočasničko mjesto Marianska Tynice u sklopu koje se nalazi i etnografski muzej. Zatim smo obišli i dvorac Manětín. Nakon povratka u Plase, išli smo na noćni obilzak nekadašnjeg cistercitskog samostana. Specifičnost noćnog obilaska je u tome da se u prostoru scenski prikazuje neki povijesni događaj – kazalište koje ne gledate sjedećki već se krećete po prostorijama, a povremeno postajete i dio predstave. Bilo je jako uzbudljivo jer smo doživjeli i srednjovjekovnu atmosferu – prostor je bio obasjan samo svejtlošću svijeća što je stvaralo pomalo magičan dojam.

Posljednjeg dana smo išli na dnevni obilazak samostana i ostali zatečeni što smo sve previdjeli jer smo bili koncentrirani na predstavu. Samostan je izgrađen na vodi i ima moto – Dok je vode, bit će i samostana. Temelje samostana čini 5100 hrastovih trupaca koji su potopljeni u vodu. Time su postigli čvrstoću gotovo kao i kamen i moraju uvijek biti u vodi, 4x dnevno se provjerava razina vode jer ako se trupci osuše, istrunut će i samostan će se urušiti. Nakon ručka smo još išli na Svečanost kočije, ali tu nam je dojam pokvarila kiša, ali i uzbuđenje zbog povratka kući.

Možemo zaključiti da je Ljetna škola nadmašila sva naša očekivanja, naši prijatelji iz Češke su nas izuzetno prihvatili i ugostili, upoznali smo nove prijatelje iz Češke i Hrvatske, imali priliku služiti se češkim jezikom, upoznati dio češke kulture, što nam je dodatni poticaj za još bolje učenje češkog jezika u našoj školi. Zahvaljujemo svima koji su nam  omogućili ovo izvanredno putovanje.

                                                           Učiteljica:

                                                           Marina Kolaček Novosel, prof.

                        






[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju