« Svibanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
U sklopu Erasmus+ Akreditacije učenici naše škole boravili su od 7. – 13. 4. 2024. u Portugalu u mjestu Rates zajedno s učenicima iz Estonije, Njemačke i Italije. Ivan i Filip Ćurić, Iva Ćurić, Marija Komljenović, Karlo Kralj i Ana Volf su u pratnji učiteljica Helene Gustović Ljubić i Jele Galunić sudjelovali u mnogobrojnim aktivnostima i radionicama koje je organizirala partnerska škola Agrupamento de Escolas de Rates. Cilj posjeta je bio utjecati na stvaranje pozitivne slike o sebi i svom izgledu, osvijestiti načine na koji naše okruženje narušava tu sliku, utjecati na sprječavanje vršnjačkog nasilja bilo koje vrste s posebnim naglaskom na posramljivanje na osnovu izgleda nečijeg tijela.
Aktivnosti prvog dana sastanka su se odvijale u školi domaćina, Agrupamento de Escolas de Rates. Učenicima i učiteljima je priređen zanimljiv i poučan program dobrodošlice u kojem su se posebno istaknuli učenici dramske skupine i njihovo uprizorenje važnog razdoblja portugalske povijesti. Nakon programa dobrodošlice, uslijedilo je predstavljanje svih partnerskih škola. Naši su učenici pripremili kratak video uradak kojim su predstavili našu školu i pokazali aktivnosti i projekte koje učitelji i učenici naše škole redovito provode. Imali smo priliku vidjeti i prezentacije ostalih sudionika sastanka- škole iz Njemačke, Italije i Estonije. Svi su gosti imali priliku obići školu domaćina. Nakon ručka i pauze uslijedila je radionica naziva „Embracing Body Positivity“. Učenici su u međunarodnim skupinama raspravljali o tipičnim frazama koje se u njihovim zemljama koriste za kritiziranje i negativno isticanje nečijeg izgleda, ilustrirali jednu odabranu frazu i napisali poticajne smjernice za izbjegavanje korištenja tih fraza. Kao rezultat grupnog rada nastali su plakati koji su odražavali kreativnost učenika i koje su učenici s ponosom predstavili jedni drugima.
Drugi dan su učenici i učitelji proveli u Portu, drugom po veličini gradu u Portugalu. Profesori Sveučilišta u Portu s odjela psihologije su učenicima pripremili kratko predavanje i gledanje kratkih filmova kojima je cilj osnažiti pojedince na prihvaćanje vlastitog tijela i njegova izgleda. Učenici su otvoreno razgovarali s predavačima i došli do zanimljivih, poučnih i važnih zaključaka te spoznali ponešto o sebi, ali i drugima. Uslijedile su igre od kojih se učenicima najviše svidjela ona u kojoj, u međunarodnim timovima, istražuju sveučilišne zgrade prateći tragove i rješavajući zagonetke. Nakon ručka i pauze slijedilo je razgledavanje grada Porta uz pratnju vodiča.
Aktivnosti trećeg dana sastanka su se odvijale u školi. Tijekom prijepodneva su učenici i učitelji sudjelovali mindfulness radionici tijekom koje su vježbali tehnike opuštanja i smirivanja. Također su sudjelovali u radionicama i aktivnostima kojima je zajednički cilj bio ne usredotočiti se isključivo na rezultate neke aktivnosti, već pažljivo promatrati i izbjegavati osuđivanje i sebe i drugih. Tako su u jednoj vježbi učenici crtali autoportrete gledajući svoj odraz pomoću kamere mobitela, u drugoj su crtali autoportret žmireći, a crtali su i jedni druge u paru poštujući zadane upute. Nakon pauze za ručak i odmor učenici su imali priliku vidjeti kratki animirani film naziva „Your name is“ nakon čega je redatelj filma Paulo Patricio razgovarao s učenicima i odgovarao na pitanja.
Četvrti dan je bio ispunjen aktivnostima na otvorenom i vodi. Učenici su imali priliku ploviti jedrilicom, solarnim brodićem i čamcem za spašavanje kao i voziti se kajacima po rijeci. Učenike i učitelje je ugostio i gradonačelnik grada Povoa de Varzim. Kraj dana je obilježila večera i druženje učenika i učitelja u školi te su učenici imali mogućnost uživati i zabavljati se u neformalnom druženju, pjevanju, plesu i sportskim aktivnostima.
Zadnji, peti dan boravka u Portugalu učenici i učitelji su obišli tradicionalnu manufakturu u kojoj su vidjeli kako se proizvodilo laneno platno, vidjeli su restauriran tradicionalan mlin te kušali netom pečen, još vruć kruh pečen u krušnoj peći. Uz pratnju vodiča su obišli i crkvu Sao Pedro de Rates. Nakon ručka učenici su imali popodne predviđeno za druženje sa svojim domaćinima.
Iskustva, znanja i vještine stečene tijekom mobilnosti u Portugal će učenici i učitelji prenijeti na svoje okruženje i biti poticaj za pozitivne promjene. Učenici su boravkom u obiteljima svojih vršnjaka imali priliku iz prve ruke upoznati kulturu i način života u Portugalu. Mobilnost je utjecala i na razvoj jezičnih kompetencija jer se komunikacija s vršnjacima iz drugih partnerskih zemalja odvijala na engleskom jeziku. Prijateljstva stečena tijekom mobilnosti i sudjelovanja u ovom međunarodnom projektu bit će stalni podsjetnik na ovo neprocjenjivo iskustvo i, nadamo se, temelj za neke nove avanture.