U sklopu izvannastavne aktivnosti „RaSTEMo zdravo“ našu školu je posjetila bivša učenica, Petra Aušperger, učenica Medicinske škole Bjelovar, smjer farmaceutski tehničar, koja je učenicima edukatorima opisala svoj dan s dijabetesom i potrebama koje ta bolest traži, a vezane su uz zdravu prehranu, redovitu tjelovježbu te pravilno doziranje lijeka inzulina uz redovitu kontrolu razine šećera u krvi. Također je učenike upoznala sa simptomima dijabetesa, pojmovima hipoglikemija i hiperglikemija te kako pružiti prvu pomoć ukoliko dođe do teške hipoglikemije i padanja u inzulinsku komu. Učenici 8. d razreda su sa zanimanjem slušali i učili. Osmaši su se brzo povezali s gošćom Petrom jer je lakše se povezati s vršnjacima, nego sa odraslim osobama i time stvorili opuštenu atmosferu za učenje.
Kako je srednjoškolka Petra nekoliko puta istaknula važnost redovitog vježbanja, učenici edukatori su potražili pomoć učitelja TZK-a. Učitelj Matija Novoselec ih je poučio vježbama na pilates lopti, a naučeno su učenici edukatori prenijeli učenicima 3.b razreda učiteljice Sandre Kamber.
Radionicu o prevenciji ovisnosti odnosno o mehaničkom pušaču i pasivnom pušenju provele su učenice Nika Kranjec i Eva Jambreković pod mentoriranjem učiteljica biologije Maje Puc i Ivane Banjeglav te učiteljice kemije Klaudije Aušperger. Ovakva vršnjačka edukacija učenicima 4.b razreda učiteljice Jasenke Aušperger je važan alat u borbi protiv pasivnog pušenja jer kada mladi educiraju mlađe učenike škole, poruka o štetnosti dima se prenosi na mlađima prihvatljiviji i razumljiviji način. Vršnjaci se lakše poistovjećuju s problemom, otvorenije razgovaraju o izazovima i osjećaju se osnaženije da donose zdrave odluke, ali i da oni sami educiraju svoje ukućane o zdravijim odlukama. Kombinacijom jasnih informacija o štetnosti pasivnog pušenja putem demonstracijskog pokusa u digestoru s mehaničkim pušačem i moći vršnjačke edukacije stvorio se snažan savez u promicanju zdravijeg okruženja za sve.
Ovakav način učenja rezultirao je trajnim znanjem gradeći pri tome snažnije međuvršnjačke odnose i osjećaj zajedništva.


