Završna mobilnost u sklopu Erasmus+ Akreditacije u I. osnovnoj školi Bjelovar

autor/autorica: Martina Supančić

20. 03. 2025.

U sklopu Erasmus+ Akreditacije I. osnovna škola Bjelovar prošlog je tjedna ugostila 24 učenika i 8 učitelja iz partnerskih zemalja – Estonije, Italije, Njemačke i Portugala. Cilj posjeta bio je prepoznavanje i sprječavanje seksizma te razvoj vještina, znanja i stavova s ciljem povećanje tolerancije kao temeljem za prevenciju i sprječavanje nasilja.

Ovo je bila posljednja od pet mobilnosti ovog dvogodišnjeg ciklusa u kojoj je sudjelovalo ukupno 24 učenika naše škole.

Prvi dan susreta u Hrvatskoj naši projektni partneri proveli su u Zagrebu. Pripovjedačica Purgerica provela ih je zagrebačkim ulicama, pričajući legende i zanimljivosti o poznatim Zagrepčanima, među kojima je bila i Marija Jurić Zagorka. Nakon vođene ture i ručka učenici i učitelji nastavili su svoj put prema Bjelovaru gdje su ih nestrpljivo čekali njihovi domaćini.

Drugog dana naše smo projektne partnere srdačno dočekali u školi. Ravnateljica škole, Martina Supančić, poželjela im je dobrodošlicu prigodnim govorom, koordinatorica projekta Helena Gustović Ljubić prenijela je osnovne informacije o organizaciji aktivnosti koje će se provoditi u školi, učenica Elena Čavlović odsvirala je himnu Europske unije – Odu radosti na staklenim bocama, mješoviti zbor naše škole izveo je dvije skladbe, a učenici 4.c razreda izveli su recitaciju o toleranciji. Uslijedilo je nekoliko uvodnih aktivnosti s ciljem međusobnog upoznavanja učenika, prezentacije i kviz o zemljama partnerima, interaktivna igra kroz koju su projektni partneri upoznali i razgledali Bjelovar, ručak te radionice koje je vodila učiteljica iz Rumunjske Iuliana Dode. Svrha radionica bila je poučiti učenike prepoznavanju seksizma u obrazovanju i budućem radnom okruženju te analiza rodnih stereotipa u medijima.

Treći dan nastavili smo s interaktivnim radionicama koje su, uz učiteljicu Dode provodile i učiteljice Helena Gustović Ljubić, Jela Galunić i Petra Turković. Učenici su se upoznali s terminom „Stakleni strop“ i njegovim utjecajem na karijere žena, a zatim su koristili digitalne alate kako bi osvijestili rodne (ne)ravnopravnosti. Osim edukativnog dijela, učenici i učitelji su kroz zajedničke aktivnosti razvijali vještine kritičkog razmišljanja, timskog rada i nenasilne komunikacije. Radionice su potaknule važne rasprave i osvijestile učenike o rodnoj ravnopravnosti te važnosti borbe protiv predrasuda i diskriminacije.

Četvrtak je bio rezerviran za posjet „Ivaninoj kući bajki“ u Ogulinu. Ivana Brlić-Mažuranić je tijekom života bila suočena s rodnim predrasudama. U svojim djelima često je prikazivala snažne ženske likove koji su se borili s društvenim očekivanjima, čime je neizravno adresirala rodnu neravnopravnost u svom vremenu. Smatrana je „ženskim Andersenom“ ili „hrvatskim Tolkienom“, što implicira da su se njezina dostignuća često uspoređivala s muškim piscima, umjesto da se vrednuju samostalno. Također, iako je bila prva žena primljena u Jugoslavensku akademiju znanosti i umjetnosti, njezina kandidatura za članstvo u Akademiji bila je odbijena nekoliko puta prije nego što je konačno prihvaćena. Ovi primjeri pokazuju kako su žene u književnosti i intelektualnim krugovima morale ulagati dodatne napore da bi bile priznate, unatoč svojim objektivnim zaslugama. Nakon radionice u kojoj su naši učenici u međunarodnim skupinama napisali vlastitu bajku i edukativnog dijela izleta, uputili smo se u naš najveći nacionalni park – Plitvička jezera u kojem smo proveli ostatak dana.

Posljednji dan ove mobilnosti proveli smo na izletištu „Planinarac“. Učenici su se natjecali u zabavnim i kreativnim igrama te u kreiranju završnog murala na kojemu su izrazili svoje zadovoljstvo projektom. Učenicima i učiteljima uručili smo certifikate o sudjelovanju i zaključili službeni dio projekta. Neslužbeni dio i konačan rastanak uslijedio je nakon oproštajne zabave uz obećanja da ćemo naučeno o toleranciji i razumijevanju koristiti u svakodnevnom životu, a prijateljstva stečena tijekom projekta trajno čuvati u srcu.

Moglo bi vas zanimati…

Oznaka eTwinningove škole

Oznaka eTwinningove škole

Naša je škola, četvrti put za redom, od 2018. godine, nagrađena oznakom "eTwinning škola". Ponosni smo jer ova oznaka...

Skip to content