2021-06-16 22:00:00

„Pokusi su nova fora“ eTwinning projekt

Učenici 4.b razreda I. osnovne škole Bjelovar pod vodstvom učiteljice Klaudije Aušperger uspješno su realizirali predviđene aktivnosti  u skopu eTwinning projekta „Pokusi su nova fora“. Prema svojim iskazanim interesima u anonimnoj anketi odabrali su područja koja ih zanimaju. 

 

Prvi pokus je bio iz područja „Pokusi u školi“ koji je realiziran na satu Prirode i društva, a pratio je obrazovne ishode predmeta Priroda i društvo 4. razreda, vezane uz svojstva zraka i kisika. Učenici su na primjeru gorenja svijeće pod čašom uoćavali promjene, pisali opažanja i na kraju donijeli zaključak: „Kisik je dio zraka. To je plin, bez boje, mirisa i okusa. Kisik podržava gorenje.“



 

Drugi pokus je pratio odgojno-obrazovne ishode predmeta Likovna kultura  iz područja „Pokusi s bojama“ u kojem su dokazali pokusom kako nastaju nove boje miješanjem osnovnih boja. 

Svaki učenik je tri plastične čaše napunio do polovice vodom. U prvu čašu s vodom je dodao 2 kapi crvene boje, u drugu čašu s vodom 2 kapi žute boje, a u treću čašu s vodom 2 kapi plave prehrambene boje. Učenici su od papirnatog ubrusa napravili lepezu koju su uronili u čaše s obojenom vodom međusobno povezujući čaše  na način da je jedan krak uronjen u jednu čašu, a drugi krak lepeze u drugu čašu.  Učenici su nakon toga opažali, opisivali uočene promjene, odgovarali na pitanja te na kraju  donijeli zaključak koji glasi „Plava, žuta i crvena su osnovne boje. Miješanjem osnovnih boja nastaju druge boje. Miješanjem crvene i žute boje nastaje narančasta boja. Miješanjem plave i žute boje nastaje zelena boja. „

 

Treći eksperimentalni rad  bio je mini istraživački projekt „Životni uvjeti biljke“ iz područja „Pokusi u prirodi“. Prateći odgojno-obrazovne ishode predmeta Priroda i društvo dokazali su pokusom koji sve uvjeti biljci trebaju za rast i razvoj.

Svaki učenik je na sat Prirode i društva donio plastičnu čašu napunjenu zemljom. U zemlji su napravili rupu i u nju stavili nekoliko sjemenki graha te ih zatrpali zemljom, zaliti vodom i ostavili na sunčanom i toplom mjestu (na prozoru iznad radijatora). Svakodnevno su provjeravali je li zemlja vlažna i treba li ju zaliti. Kada je biljka niknula i stabljika narasla oko 5 centimetara, podijelili su ih u četiri grupe. U prvoj grupi su biljke bile na svjetlu i zalijevali su ih. U drugoj grupi su isto bile na svjetlu, ali njih nisu zalijevali. Treću i četvrtu grupu su prekrili tamnom, crnom vrečom za smeće pri čemu su treću grupu zalijevali vodom, a četvrtu nisu. Taj dio istraživačkog rada je trajao 15 dana.

Učenici su nakon toga opažali, opisivali uočene promjene u tablicu, odgovarali na pitanja te na kraju  donijeli zaključak koji glasi „ Biljkama je za život potrebno tlo, voda, svjetlost i toplina.“ 

 

Četvrti eksperimentalni rad bio je iz područja „Pokusi u kuhinji“. S obzirom na vrijeme u kojemu živimo i pandemiji koja je oko nas naučili smo kako ispravno prati ruke i očuvati svoje zdravlje i zdravlje osoba oko nas. Viruse i bakterije zamislili smo u obliku šljokica i papra, a sapun je pravi način da ih se riješimo. Praktični rad upotpunili smo pjesmicom o pravilnom pranju.


 

Peti eksperimentalni rad bio je iz područja „Fizika oko nas“. Učenici su uspješno izradili antički instrument pod nazivom Panova frula ili siringa ili hrvatski trstenice. Panova frula se sastoji od pet ili više međusobno povezanih cjevčica koje su postupno poredana po veličini i širini. To je popularni instrument koji se smatra prvim usnim orguljama i pretečom današnjih orgulja. Obično se izrađuje od bambusa ili trstike, a učenici su ih izradili od plastičnih slamčica. Učenici su puhanjem zraka u cjevčicu dobivali val koji se odbijao i proizvodio ton.

Na kraju praktičnog rada, zajedno smo i zasvirali na napravljenom instrumentu.

 Učiteljica: Klaudija Aušperger

 

I. osnovna škola Bjelovar