2023-02-09 21:51:37 "JAČAMO UM I TIJELO" - mindfulness u 1.b Tjelesno vježbanje pomaže ojačati naše mišiće i tijelo. Mindfulness je vještina koja pomaže da naš mozak bude zdrav i jak! Oboje smo objedinili u aktivnostima školskog preventivnog programa „Jačamo um i tijelo“ sa učenicima prvih i petih razreda matične škole. Voditelji ovih aktivnosti su učitelj TZK Saša Ćurčić i školska psihologinja Mirela Ileković.
U okviru školskog preventivnog programa „Jačamo um i tijelo“ sa učenicima 1. b razredu su do sada provedene tri radionice mindfulnessa. Radionice provodi školska psihologinja Mirela Ileković u suradnji sa učiteljicom Sandrom Kamber unutar izvannastavne aktivnosti „Rastimo zajedno“. Mindful aktivnosti provode se tako da svjesno i namjerno usmjeravamo svoju pozornost na „ovdje“ i „sada“. Mindfulness pomaže djeci jasnije vidjeti što se događa u njihovom umu, tijelu, emocijama i u okolini. Poboljšava pažnju, koncentraciju, pamćenje, regulaciju osjećaja i ponašanja, spavanje, odnose s drugima, samoprihvaćanje i samopouzdanje. Uključuje koncepte zahvalnosti, suosjećanja (prema sebi i prema drugima) i ljubaznosti.
Tako su u listopadu s učenicima provedene aktivnosti izrade kruha na radionici „Naš“ kruh, a gotov proizvod kušan je na mindful način usmjeravajući pažnju svojim osjetilima – vidom, dodirom, njuhom i okusom. Nakon toga kod učenika je još jednom mindfulness vježbom potaknut osjećaj zahvalnosti prema svima koji su pridonesli nastanku tog kruha. U studenome je u bjelovarskom parku Borik s ovim prvašićima provedena radionica Ususret jeseni na mindful način. Tako je prekrasno prirodno okruženje iskorišteno za interesantne vježbe fokusa i pažnje te umirivanja u stresnim situacijama. Učenici su se usredotočili na sve ono što su mogli zamijetiti vidom, zatim sluhom, mirisom i dodirom. Nakon toga su tijekom šetnje parkom na poseban način radili vježbe osvještavanja tijela i pokreta. Ljubav, nježnost, ljubaznost i zahvalnost iskazivali su ovog puta Zemlji i prirodi koja ih okružuje dijeleći svojim stopalima nježne poljupce tlu i drveću. Tijekom siječnja su učenici istraživali o pticama našega kraja te su potom na radionici Od hranilice do zagrljaja pristupili izradi hranilica za ptice kako bi im pomogli prehraniti se u ovom hladnom dijelu godine. Tom prilikom s učenicima se prakticirao mindfulness kroz temu suosjećanja prema sebi, prema životinjama i osobama koje trebaju našu brigu i podršku. Za posebnu osobu s kojom suosjeća svaki je učenik izradio crtež zagrljaja sa porukom. Crteže su učenici pohranili u koverte i osobno ih uručivali osobama kojima su namijenjene.
Početkom veljače održan je roditeljski sastanak u kojemu je školska psihologinja roditelje upoznala sa dobrobitima mindfulnessa, informirala ih o provedbi aktivnosti mindfulnessa unutar školskog preventivnog programa „Jačamo um i tijelo“ te ih potaknula na prakticiranje neformalnog mindfulnesa (kroz svakodnevne aktivnosti kao što su jedenje, šetnje, vožnja automobilom, tuširanje i sl.) te vježbi usmjeravanja na pozitivne događaje u danu u cilju povećanja osobne dobrobiti i brige za vlastito mentalno zdravlje. Mindfulness radionice u 1. b razredu provodit će se i dalje u okviru ovog školskog preventivnog programa i eTwinning projekta „Izdahni ljutnju, udahni mir“. |
I. osnovna škola Bjelovar |