2022-11-14 23:35:00 Obilježavanje Svjetskog dana šećerne bolesti šk.god.2022./23. Naša je škola i ove godine sudjelovala u obilježavanju Svjetskog dana šećerne bolesti. Svjetski dan šećerne bolesti se obilježava diljem svijeta 14. studenoga već dvadeset i prvu godinu za redom na rođendan sir Fredericha Bantinga koji je zajedno s Charlesom Bestom otkrio inzulin. Inzulin je hormon gušterače koji omogućava da šećer glukoza uđe u svaku stanicu u našem organizmu i omogući joj normalni rad. Ukoliko inzulina nema ili ga nema dovoljno, potrebno ga je unijeti putem injekcija ili inzulinske pumpice. Hrvatski sabor je u ožujku 2022. godine donio Odluku o proglašenju 14. svibnja Hrvatskim danom šećerne bolesti jer je dijabetes bolest koja je u porastu i obuhvaća sve više ljudi kako onih s tipom 2. koji svojim životnim stilom mogu utjecati na razvoj bolesti tako i onih s tipom 1. koji na to ne mogu utjecati. Cilj obilježavanja toga dana je edukacija učenika o šećernoj bolesti, senzibilizacija društva s oboljelima, ali i usvajanje zdravih životnih navika poticanjem zdrave prehrane i redovitom tjelesnom aktivnosti. Obilježavanje smo započeli anonimnom anketom učenika 5. - 8. razreda kojom smo ispitali njihovo znanje o šećernoj bolesti, prehrambenim navikama vezanih uz zdravu prehranu i njihovu tjelesnu aktivnost. Anketu je ukupno ispunilo 125 učenika, a rezultati su pokazali da učenici naše škole prepoznaju dijabetes kao metabolički poremećaj u kojem je oštećena ili smanjena funkcija gušterače, simptome koji su karakteristični za taj poremećaj. Rezultati ispitivanja prehrambenih navika učenika su pokazali da većina učenika konzumira važni prvi dnevni obrok - doručak prije škole i pije vodu kada su žedni. Pohvalno je da velika većina učenika vježba i izvan škole. U holu škole je pripremljena izložba za učenike, učitelje i ostale djelatnike i posjetitelje škole u kojoj su prezentirane namirnice i napitci koje učenici najčešće konzumiraju u školi, a uz njih je stajala izvagana količina šećera koja se nalazi u tom pakiranju. Na satovima prirode, biologije i kemije učenici su prateći odgojno-obrazovne ishode za navedene predmete razgovarali o tanjuru zdrave prehrane, o dovoljnom unosu tekućine pri čemu se prvenstveno misli na unos vode, o svakodnevnoj tjelesnoj aktivnosti i dovoljno sna. učiteljice Klaudija Aušperger i Maja Puc |
I. osnovna škola Bjelovar |