« Veljača 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
Job shadowing na Terceiri, otoku usred Atlantskoga oceana
Učiteljica Nataša Ljubić Klemše iz I. osnovne škole Bjelovar sudjelovala je u školskom Erasmus+ projektu „Let's VolunPeer!“, na stručnom usavršavanju – job shadowing – u školi Escola Básica Integrada da Praia da Vitória, Terceira. Škola je smještena na otoku Terceira, na otočju Azori, koje teritorijalno pripada Portugalu.
S učiteljicom koordinatoricom škole, Sandrom Leite, surađivala je prošle školske godine na uspješnome i Europskom oznakom kvalitete nagrađenom eTwinning projektu „SORT ME“. Suradnja je nastavljena i u Erasmus+ KA1 projektu „Let's VolunPeer!“.
Učiteljica Sandra Leite je omogućila da se učiteljica Nataša Ljubić Klemše usavršava u njezinoj školi i na taj način upozna organizaciju i način rada u njezinoj školi i školama na otoku, sudjeluje na nastavnim satovima, upozna djelatnike škole, školske prostore, susretne učenike od predškole do srednje škole, druži se s učiteljima, stručnim suradnicima i ravnateljem te razmjenjuje iskustva.
Uz pomoć učiteljice Sandre Leite učiteljica Nataša Ljubić Klemše je posjetila i školu u najvećem gradu na otoku, Angra de Heroismo, Escola Básica e Secundária Tomás de Borba. Tamo se susrela s kolegicom, eTwinning ambasadoricom, Anabela Tristao Santos i razgledala njezinu školu.
Tijekom stručnog usavršavanja učiteljica Nataša Ljubić Klemše upoznala je portugalski obrazovni sustav, njegove osobitosti i spoznala razlike u odnosu na hrvatski obrazovni sustav. Sudjelovanjem na satovima kreativnih učitelja koji rade s učenicima od predškole do kraja osnovne škole upoznala je, u praksi, drugačije modele i načine poučavanja i učenja. Sudjelovala je u projektnim i volonterskim aktivnostima u matičnoj i područnim školama, kojih je dvanaest. Provodila je vrijeme izvan nastave s učiteljima i nastavnicima osnovnih i srednjih škola i iz prve ruke spoznavala osobitosti azorskog obrazovnog sustava, koji je prilagođen i specifičan u odnosu na onaj u „Mainlandu“, kako govore kad misle na Portugal na europskom kontinentu. Velik broj učitelja na otoku je došao iz „Mainlanda“ jer su uvjeti rada i života na otoku bolji i kvalitetniji.
Fotografija s učiteljicama Sandrom Leite i Sandrom Galvao.
Portugalska vlada i Europska unija puno ulažu u razvoj i opremanje škola na otocima. Školski prostori, unutrašnji i vanjski, uključujući i one iz područnih škola, opremljeni su moderno i prilagođeni potrebama svih učenika. Suvremena IKT oprema je prisutna u svakoj učionici. Knjižnica kao otvoreni, multimedijalni i informacijski centar dostupan je učenicima u svako vrijeme.
Učitelj Claudio Ferreira tijekom projektne aktivnosti u područnoj školi.
Vanjski prostori su prostrani, sigurni, zaštićeni i odgovarajući za provođenje nastave. Svi učenici dio nastave TZK održavaju na bazenima, koji se nalaze u sklopu škole ili u obližnjoj školi. Sat TZK na rolama sastavni je dio nastave, kao i sat penjanja po umjetnim stijenama. Učenicima je osnovno i srednje obrazovanje obavezno, a svi materijali potrebni za školu besplatni. Roditelji su oslobođeni plaćanja i izvanškolskih aktivnosti nakon redovne nastave i plaćanja umjetničkih škola (glazbene škole, baletne škole, ritmičke škole, sportskih programa…).
Volontiranje u zajednici je vrlo često i rašireno te prihvaćeno i podrazumijevano. Učenike se potiče na međusobno pomaganje i pomaganje onima kojima je pomoć potrebna.
Učiteljica Nataša Ljubić Klemše naučena će znanja iskoristiti već sljedeće nastavne godine, u radu volonterskog kluba I. osnovne škole Bjelovar, vodeći sekciju „Volontiraj i prezentiraj“.
„Plavo – zeleno – plavo“
Otočki život i rad, što se očituje i u školama, usklađen je s prirodom koja se čuva, poštuje i za koju se iznimno brine. Vrijeme tipično za otočje smješteno daleko od kopna poznaju i poštuju svi stanovnici i nemaju problema s prirodnim vremenskim promjenama. Obrazovni sustav kod učenika, od malena, razvija svijesti o prirodi, njezinoj ljepoti, bogatstvu i brizi o njoj. Ljudi se puno druže i borave na otvorenome. Okupljaju se u zajednici, bave se sportom (najviše rekreacijski), žive u skladu s neopisivo lijepom prirodom, gotovo svakodnevno se kupaju u oceanu, okruženome vulkanskim kamenjem i stijenama, putuju i na taj način, kako kažu, svoj život i sebe čine zdravim i bogatim.
Učiteljica Nataša Ljubić Klemše upoznala je posebnosti ovog otoka koji je očuvan od masovnog turizma, otoka koji je nezagađen, čist, autohton po brojnim biljnim i životinjskim vrstama te zaštićen UNESCO-om.
Slijedeći Vasca da Gamu
Slatki pozdravi s najslađim i najpoznatijim kolačićima s otočja Quejiadas da Graciosa.
Job shadowing na Terceiri, otoku usred Atlantskoga oceana
Učiteljica Nataša Ljubić Klemše iz I. osnovne škole Bjelovar sudjelovala je u školskom Erasmus+ projektu „Let's VolunPeer!“, na stručnom usavršavanju – job shadowing – u školi Escola Básica Integrada da Praia da Vitória, Terceira. Škola je smještena na otoku Terceira, na otočju Azori, koje teritorijalno pripada Portugalu.
S učiteljicom koordinatoricom škole, Sandrom Leite, surađivala je prošle školske godine na uspješnome i Europskom oznakom kvalitete nagrađenom eTwinning projektu „SORT ME“. Suradnja je nastavljena i u Erasmus+ KA1 projektu „Let's VolunPeer!“.
Učiteljica Sandra Leite je omogućila da se učiteljica Nataša Ljubić Klemše usavršava u njezinoj školi i na taj način upozna organizaciju i način rada u njezinoj školi i školama na otoku, sudjeluje na nastavnim satovima, upozna djelatnike škole, školske prostore, susretne učenike od predškole do srednje škole, druži se s učiteljima, stručnim suradnicima i ravnateljem te razmjenjuje iskustva.
Uz pomoć učiteljice Sandre Leite učiteljica Nataša Ljubić Klemše je posjetila i školu u najvećem gradu na otoku, Angra de Heroismo, Escola Básica e Secundária Tomás de Borba. Tamo se susrela s kolegicom, eTwinning ambasadoricom, Anabela Tristao Santos i razgledala njezinu školu.
Tijekom stručnog usavršavanja učiteljica Nataša Ljubić Klemše upoznala je portugalski obrazovni sustav, njegove osobitosti i spoznala razlike u odnosu na hrvatski obrazovni sustav. Sudjelovanjem na satovima kreativnih učitelja koji rade s učenicima od predškole do kraja osnovne škole upoznala je, u praksi, drugačije modele i načine poučavanja i učenja. Sudjelovala je u projektnim i volonterskim aktivnostima u matičnoj i područnim školama, kojih je dvanaest. Provodila je vrijeme izvan nastave s učiteljima i nastavnicima osnovnih i srednjih škola i iz prve ruke spoznavala osobitosti azorskog obrazovnog sustava, koji je prilagođen i specifičan u odnosu na onaj u „Mainlandu“, kako govore kad misle na Portugal na europskom kontinentu. Velik broj učitelja na otoku je došao iz „Mainlanda“ jer su uvjeti rada i života na otoku bolji i kvalitetniji.
Fotografija s učiteljicama Sandrom Leite i Sandrom Galvao.
Portugalska vlada i Europska unija puno ulažu u razvoj i opremanje škola na otocima. Školski prostori, unutrašnji i vanjski, uključujući i one iz područnih škola, opremljeni su moderno i prilagođeni potrebama svih učenika. Suvremena IKT oprema je prisutna u svakoj učionici. Knjižnica kao otvoreni, multimedijalni i informacijski centar dostupan je učenicima u svako vrijeme.
Učitelj Claudio Ferreira tijekom projektne aktivnosti u područnoj školi.
Vanjski prostori su prostrani, sigurni, zaštićeni i odgovarajući za provođenje nastave. Svi učenici dio nastave TZK održavaju na bazenima, koji se nalaze u sklopu škole ili u obližnjoj školi. Sat TZK na rolama sastavni je dio nastave, kao i sat penjanja po umjetnim stijenama. Učenicima je osnovno i srednje obrazovanje obavezno, a svi materijali potrebni za školu besplatni. Roditelji su oslobođeni plaćanja i izvanškolskih aktivnosti nakon redovne nastave i plaćanja umjetničkih škola (glazbene škole, baletne škole, ritmičke škole, sportskih programa…).
Volontiranje u zajednici je vrlo često i rašireno te prihvaćeno i podrazumijevano. Učenike se potiče na međusobno pomaganje i pomaganje onima kojima je pomoć potrebna.
Učiteljica Nataša Ljubić Klemše naučena će znanja iskoristiti već sljedeće nastavne godine, u radu volonterskog kluba I. osnovne škole Bjelovar, vodeći sekciju „Volontiraj i prezentiraj“.
„Plavo – zeleno – plavo“
Otočki život i rad, što se očituje i u školama, usklađen je s prirodom koja se čuva, poštuje i za koju se iznimno brine. Vrijeme tipično za otočje smješteno daleko od kopna poznaju i poštuju svi stanovnici i nemaju problema s prirodnim vremenskim promjenama. Obrazovni sustav kod učenika, od malena, razvija svijesti o prirodi, njezinoj ljepoti, bogatstvu i brizi o njoj. Ljudi se puno druže i borave na otvorenome. Okupljaju se u zajednici, bave se sportom (najviše rekreacijski), žive u skladu s neopisivo lijepom prirodom, gotovo svakodnevno se kupaju u oceanu, okruženome vulkanskim kamenjem i stijenama, putuju i na taj način, kako kažu, svoj život i sebe čine zdravim i bogatim.
Učiteljica Nataša Ljubić Klemše upoznala je posebnosti ovog otoka koji je očuvan od masovnog turizma, otoka koji je nezagađen, čist, autohton po brojnim biljnim i životinjskim vrstama te zaštićen UNESCO-om.
Slijedeći Vasca da Gamu
Slatki pozdravi s najslađim i najpoznatijim kolačićima s otočja Quejiadas da Graciosa.