« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Učitelji osnovnih škola i odgojitelji Bjelovarsko-bilogorske županije okupili su se u četvrtak, 17. listopada, u I. osnovnoj školi Bjelovar kako bi obilježili Erasmus Days 2024. Naša škola, kao domaćin, priključila se globalnoj šestodnevnoj proslavi uspjeha Erasmus+ programa koja se istovremeno odvija u zemljama diljem svijeta osmu godinu zaredom. Prilika je to da ustanove koje su provodile ili još provode Erasmus+ projekte predstave svoje projekte i projektne rezultate te da sudionici razmijene iskustva i stečena znanja. Osim toga, ustanove bez iskustva u provođenju Erasmus+ projekata imaju mogućnost iz prve ruke saznati koje sve benefite donosi sudjelovanje i provođenje Erasmus+ projekata za ustanovu, njezine djelatnike i korisnike.
Nakon uvodnog pozdrava ravnateljice I. osnovne škole, Martine Supančić, slijedila su izlaganja učitelja sudionika u Erasmus+ programu.
Učiteljica Milka Fofonjka iz II. osnovne škole Bjelovar osvrnula se na pisanje izvješća tijekom akreditacije, kao i tijekom kratkoročnih projekata te na informacije i dokumente koje je projektni tim škole priložio u dosadašnjim predanim izvješćima. Savjeti koje su nazočni učitelji i odgojitelji čuli zasigurno će poboljšati kvalitetu pisanja izvješća.
I. osnovna škola Bjelovar ima bogato i dugogodišnje iskustvo sudjelovanja učenika u Erasmus+ projektima u vidu mobilnosti učenika u mnoge zemlje diljem Europe. Učiteljica Helena Gustović Ljubić govorila je o benefitima koje učenici ostvaruju sudjelujući u mobilnostima, ali i ukazala na poteškoće koje su se pojavljivale tijekom organizacije i provođenja mobilnosti, čime je pomogla školama s manje iskustva u organizaciji učeničkih mobilnosti.
Učiteljica Ivana Medved na zanimljiv je način predstavila aktivnosti koje su, u sklopu dobivene akreditacije, do sada provedene i održane u Osnovnoj školi Ivanska. Kao jedan od postavljenih ciljeva istaknula je pokretanje školskog radija, a s ponosom je predstavila novouređenu sobu za odmor, ali i mekane kutke unutar učionica koje učenici rado koriste za odmor i predah između nastavnih sati.
Nina Horvat iz Dječjeg vrtića Bjelovar predstavila je naučeno i doživljeno tijekom edukacije u Finskoj, koja se bavila temom učenja izvan učionice. Nazočnima je prenijela savjete za organizaciju i provedbu nastavnih aktivnosti na otvorenom. Općepoznata je činjenica da je finski obrazovni sustav po kvaliteti u samom svjetskom vrhu, a predavačica je istaknula da joj je tijekom boravka u Finskoj postalo jasno zašto je to tako te koliko se u Finskoj cijeni obrazovanje i profesija učitelja.
Tihana Petković i Draženka Kešić iz Osnovne škole Vladimir Nazor iz Daruvara u svom su predavanju, nazvanom "Brinemo za prirodu - priroda brine za nas", predstavile edukacije koje su učitelji prošli kako bi stekli vještine potrebne za provođenje aktivnosti u sklopu projekta vezanog za ekologiju i održivi razvoj. S ponosom su predstavile školski vrt kao jedan od rezultata rada u sklopu projekta.
Kristina Giacometti i Tihana Radmanić predstavile su zanimljivu edukaciju kojoj su nazočile u Estoniji. Cilj edukacije bio je osmisliti sto različitih igrolikih aktivnosti koje će se koristiti za poučavanje i uvježbavanje obrazovnih sadržaja u radu s odraslom populacijom. Pri realizaciji kreiranih aktivnosti dopušteno je korištenje uže, ljepljive trake, lopte, papira, flomastera i škare. Predavačice su istaknule izazove i zanimljivosti u radu s ostalim sudionicima edukacije te neprocjenjivo iskustvo upoznavanja i suradnje s učiteljima iz Estonije.
Marijana Sušilović i Juraj Marković iz Osnovne škole Trnovitica predstavili su mobilnosti učitelja i učenika tijekom protekle školske godine u predavanju "Od KA122 do Erasmus+ akreditacije". Tijekom dva projektna tjedna koja su provedena u školi, utjecaj edukacije učitelja i mobilnosti učenika proširio se i na učitelje i učenike škole koji nisu sudjelovali u mobilnostima, zbog čega su u školi posebno sretni i ponosni. Cilj im je u idućem razdoblju zadržati dosadašnji intenzitet održavanja nastave na otvorenom te povećati broj aktivnosti u STEAM području.
Izvrsne predavačice i predavači motivirali su sudionike skupa bez iskustva u pisanju ili provođenju projekata prezentiranjem vještina naučenih tijekom mobilnosti te implementacijom istih u rad. Uključivanje u Erasmus+ zajednicu olakšat će im i vrijedni savjeti i preporuke koje su dobili od iskusnih kolega.
Nakon predavanja i predstavljanja projekata uslijedio je okrugli stol tijekom kojeg su sudionici razmjenjivali iskustva, dijelili savjete i preporuke vezano za razne aspekte i etape provođenja projekata. Sudjelujući u ovakvim događajima i projektima, učitelji i odgojitelji kontinuirano rade na razvoju suradnje, tolerancije, međusobnog uvažavanja i prihvaćanja raznolikosti te su osobito ponosni kada iste te vještine razviju i učenici.